Aviseringar
Rensa alla

Ska köpa en bil, tips?! Cab/tak


XTYLE:

Ja, men om man räknar en persons genomsnittsutsläpp genom att köra bil under ett år, så är detta mycket lägre i jämförelse med andelen av utsläppet personen skulle stå för i en flygresa.

nej. i genomsnitt så lägger personer ut 10% av sitt utsläpp på bil o 2% på flyg. förstår inte vrf du ska håll på att jmf en flygtur med bil [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

nej. i genomsnitt så lägger personer ut 10% av sitt utsläpp på bil o 2% på flyg. förstår inte vrf du ska håll på att jmf en flygtur med bil [shake]

Ganska mycket faktafel från din sida. Tyvärr. Denna tråd handlar inte om vår jord, jag skiter fullständigt i det jag dör hjärna imorgon


   
SvaraCitera

XTYLE:

Ganska mycket faktafel från din sida

nej, rent konkret så är det ju att bara fråga: vad påverkar miljön bäst. att inte köra bil eller flyga. det är relaterat då bilens avgasutsläpp e viktigt för mig när det gäller bilval


   
SvaraCitera

XTYLE:

1) Mitsubishi Eclipse GT (Du röstade på detta alternativ)

Cab = dåliga vägegenskaper.


   
SvaraCitera

XTYLE:

jag dör hjärna imorgon

[bigsmile]

XTYLE:

1) Mitsubishi Eclipse GT (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Köp en Triumph motorcykel istället för helvete [shake] vem lägger pengar på en bil


   
SvaraCitera

XTYLE:

Annat förslag? (Du röstade på detta alternativ)

Köp en muskelbil istället för en fjantig stroppbil. [shake]


   
SvaraCitera

XTYLE:

1) Mitsubishi Eclipse GT (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

XTYLE:

2) Mitsubishi Eclipse Spyder cab (Du röstade på detta alternativ)

Förra Mustangen är ju asful. [n]


   
SvaraCitera

En kickbike


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Cab = dåliga vägegenskaper.

Specifiera!


   
SvaraCitera

XTYLE:

Annat förslag? (Du röstade på detta alternativ)

cykla


   
SvaraCitera

XTYLE:

Specifiera!

En cab får dåliga vägegenskaper eftersom karossen förlorar en massa vridstyvhet när man tar bort karossen. Jämför att vrida en skokartong med och utan lock på...
Det är därför en cab är tyngre än standardversionen - den har så mycket förstärkningsbalkar i bottenplattan...


   
SvaraCitera

Hur gammal är du, snorunge! Folk som är under 40 och köper bilar av den kalibern ska bara ha ett rejält jävla kok stryk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

Hur gammal är du, snorunge! Folk som är under 40 och köper bilar av den kalibern ska bara ha ett rejält jävla kok stryk

Folk i alla åldrar har sådana bilar.

Myksa:

En cab får dåliga vägegenskaper eftersom karossen förlorar en massa vridstyvhet när man tar bort karossen. Jämför att vrida en skokartong med och utan lock på...
Det är därför en cab är tyngre än standardversionen - den har så mycket förstärkningsbalkar i bottenplattan...

ok, tack

Men hur påverkar det körningen rent konkret? Till exempel på motorväg.


   
SvaraCitera