Aviseringar
Rensa alla

Ska man bjuda på kaffe?


Paseo
Ämnesstartare

Det är några pojkar här runt min lägenhet som gräver ner kablar till såntdärnt fibernät eller va det heter. Jag fick lapp i brevlådan om när dom skulle komma till min lägenhet å installera kontaktgrejen. Det är gjort för 2 veckor sedan nu.

Kl 07 imorse knackade det på dörren å jag blev skitskraj. Väcktes av det å va helt yr. Tänkte vafasiken e de för konstig typ som knackar på dörren så här tidigt.

Jag öppnade inte dörren utan ställde mig bara vid den o sa ett ynkligt "hallå?"

En man sa; "hej jag tänkte jag skulle komma in å kolla en grej"

jag ba "öhhh nej helst inte jag blir lite rädd nu när du säger så"

mannen; "näj du behöver inte va rädd jag är här ute och jobbar det är bara jag"

där gick det upp för mig vem det var

jag sa; "kan vi ta det här imorgon?"

ok så vi bestämde att han ska komma imorgon å jag skäms fruktansvärt över mitt nyvakna beteende så tänker; ska man bjuda på kaffe eller ska jag baka en kaka eller ska jag göra ingenting uhuhuhuhu tänkte typ säga "med tanke på medicinkartorna på tv-bordet kanske du förstår att jag inte är helt frisk" men jag hoppar nog över det


   
Citera

ja bjud på kaffe! 😀


   
SvaraCitera

Det vore ju hyfsat och fint av dig men jag vet inte om du behöver känna något direkt tvång att göra det heller.


   
SvaraCitera

 Bjud du på kaffe, en trevlig gest 🙂 


   
SvaraCitera

Aa gör'e brukar vara uppskattat som fan!

Vart med om liknande en gång, var en som satte in grejer till fjärrvärme den tiden jag var hemma om dagarna och arbetslös.
Vi tog oss alltid en Köpp, var en bra sate det! Gick t.om. så långt att han lånade kaffebryggarn själv en gång, eller ja, bryggde utan att jag visste! Cool


   
SvaraCitera

Du måste ha ett gött kaffe 😉 

Gruvan: Gick t.om. så långt att han lånade kaffebryggarn själv en gång, eller ja, bryggde utan att jag visste! Cool


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Gruvan: Gick t.om. så långt att han lånade kaffebryggarn själv en gång, eller ja, bryggde utan att jag visste!

hihi lulz
den ena pojken är riktigt fin hoppas det va han jag prata med genom dörren
eller hoppas inte kanske hmmm


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

första gången dom va här va jag inte hemma

funderar lite på vart jag ska göra av mig själv


   
SvaraCitera

Gurksallad: Du måste ha ett gött kaffe 😉

Njaa, kommer inte ihåg vad det var nu, var ett år sedan typ, men var lite kul att han tog för sig om man säger så!


   
SvaraCitera

Paseo:
första gången dom va här va jag inte hemma

funderar lite på vart jag ska göra av mig själv

Göm dig i ett skåp! 🙂 


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Gurksallad:

Göm dig i ett skåp! 🙂 

hihi ah fast tänkte mer på ska man leva som vanligt eller ska man stå som ett fån å titta på pöjkstackarn


   
SvaraCitera

Paseo:

hihi ah fast tänkte mer på ska man leva som vanligt eller ska man stå som ett fån å titta på pöjkstackarn

Aha, du menar så! Gör som frisörerna; Ställ dig bredvid och prata om allt från himmel till jord? Eller så kan du typ... Leva som vanligt.


   
SvaraCitera

Om man har kaffe och dricker det så är det nog en trevlig gest


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Gurksallad: Eller så kan du typ... Leva som vanligt.

ska jag spela piano/gitarr/måla/lyssna på musik/chatta å gapskratta/prata i telefon/leka med kissen/sörpla i mig kaffe??????


   
SvaraCitera

låt han sköta sitt jobb medans du gör vad du annars skulle göra, annars kan du väl vara social om du vill och bjuda på kaffe


   
SvaraCitera