Aviseringar
Rensa alla

Ska man få hålla tal om vad man vill i skolan?


Weeaboo:

För att högstadietjejen inte är legitimerad att informera om ett så viktigt (och känsligt) ämne som mens, den biten sköter redan skolan i form av sexualkunskap. Ska nästa grej vara att elever höll brandövningar eller annan form av undervisning också?

Varför har hennes kunskap ens relevant i en uppgift där hon ska tala om vilket ämne som helst? "BARN NI FÅR SNACKA OM VAD SOM HELST, SÅ LÄNGE NI HAR EN DOKTORAND I DET"

Och nej, sexualkunskapen är om ens existerande, bristfällig när det gäller mens.

Weeaboo:

Att mens är känsligt är skäl nog att hålla exponeringen av det till ett minimum men att ändå lyckas få med de nödvändiga bitarna som följer med skolverkets undervisningskrav med sexualkunskapen, i övrigt kan (inte ska) man förhålla sig efter samhällets eller kanske snarare elevernas förväntningar.

Varför är mens känsligt? du kan ju referera till all texten du inte valde att citera när jag beskrev varför det inte var känsligt om du har problem att förstå varför det inte är det.

"Läroplanen för grundskolan säger också att skolan har ett ansvar för att motverka traditionella könsmönster. Den ska därför ge utrymme för eleverna att pröva och utveckla sin förmåga och sina intressen oberoende av könstillhörighet."

"Gymnasieskolans läroplan säger att skolan aktivt och medvetet ska främja kvinnors och mäns lika rätt och möjligheter. Eleverna ska uppmuntras att utveckla sina intressen utan att begränsas av rådande föreställningar och normer om vad som är kvinnligt och manligt."

http://www.skolverket.se/skolutveckling/vardegrund/demokrati-och-likabehandling/sex-och-samlevnad

Vad jag har sagt går i linje med läroplanen, så enligt dig är vad jag har sagt rätt och vad man ska förhålla sig till? Vilket läraren inte gjorde bra, så läraren gjorde fel?

Weeaboo: man förhålla sig efter samhällets eller kanske snarare elevernas förväntningar.

du menar typ åsikter som "varför behöver jag matte? jag ska ju ändå bara bli X yrke"

Tyvär så vet inte elever vad som är bäst för dem. Därför görs läroplanen av vuxna människor. 

Weeaboo: Det finns liksom ingen anledning till att hon ska stå och tala om just mens, mer än för hennes egna tillfredsställelse - därför ansåg läraren att hon gott och väl kunde välja ett nytt ämne att prata om, så att man kan få med sig publiken också.

Varför inte? Du har ju precis sagt att det finns ett behov att upplysa och informera om mens? nu säger du ju bara emot dig själv.

Weeaboo: Att något är nyttigt är inte skäl nog att man ska exponeras för det hur som helst.

Så om någon behöver informeras om någonting....så är han inte i behov av att höra det...för att?... Fattar du hur jävla mentalt efterbliven en sån här censur skulle vara? Skulle jag pratat om vilket jävla ämne som helst istället hade du fattat men istället för att komma fram till något logiskt är du småsint nog att tycka det är jobbigt att ha fel.

"och hur som helst" 

Vad är det för jävla ordval..."jag vet inte vad man ska göra, men inte så iaf" fan va barnsligt.

Weeaboo:

 Då blir det snarare upp till var och en att ta del av den information när man känner sig mogen för det.

Som jag sagt tidigare i den här texten, tidigare i den förra gången jag citerade dig. Barn är inte mogna att bestämma över sin egen undervisning av skäl som borde vara väldigt uppenbara för dig.


   
SvaraCitera

ja fast med med undantag för saker som kan kränka andra personers åsikter eller känslor


   
SvaraCitera

Fkpaw: Varför har hennes kunskap ens relevant i en uppgift där hon ska tala om vilket ämne som helst? "BARN NI FÅR SNACKA OM VAD SOM HELST, SÅ LÄNGE NI HAR EN DOKTORAND I DET"

Och nej, sexualkunskapen är om ens existerande, bristfällig när det gäller mens.

För att ämnet är såpass viktigt och känsligt att det bäst sköts av äldre legitimerade med förstånd, inte av jämnåriga klasskamrater.

Sexualkunskapen tar definitivt upp mens, om du missade det så gjorde nog i vart fall jag det inte.

Fkpaw: Varför är mens känsligt? du kan ju referera till all texten du inte valde att citera när jag beskrev varför det inte var känsligt om du har problem att förstå varför det inte är det.

Varför det är känsligt kan ju ha att göra med att blod och könsorgan är inblandade, utöver att det är en rest från den kristna moralfilosofin.

Sedan så räcker det inte att du upprepar något som ett mantra för att andra ska bli övertygade. Tänka sig så många problem som hade blivit lösta om det bara hade räckt med att upprepa dem tillräckligt ofta.

Fkpaw: Vad jag har sagt går i linje med läroplanen, så enligt dig är vad jag har sagt rätt och vad man ska förhålla sig till? Vilket läraren inte gjorde bra, så läraren gjorde fel?

Finns mycket tolkningsutrymme i dem stadgarna, som med många andra stadgar i skolverkets läroplan. Om jag hade tagit mig tiden att bläddra igenom samma dokument hade jag nog också hittat stöd för precis det jag sagt. Vad vi inte känner till är att det säkert också kan finnas stadgar som är olika överordnade varandra. Läraren gick nog mycket på instinktiv känsla när hon tog det här beslutet. Det torde varit rätt nytt och främmande vilket skapar funderingar kring om rätten till att hålla föredrag om mens varit så okränkbart som du vill få det till så kan man undra varför det är första gången man hör om något sånt här.

Fkpaw: du menar typ åsikter som "varför behöver jag matte? jag ska ju ändå bara bli X yrke"

Nej. Snarare att ha en neutral, kränk och diskrimineringsfri miljö som verkar studiefrämjande för individen.

Att vissa viljor är underordnade skolplikten har jag redan inbegripit i mitt tidigare resonemang.

Fkpaw: Varför inte? Du har ju precis sagt att det finns ett behov att upplysa och informera om mens? nu säger du ju bara emot dig själv.

Har du minne som en guldfisk eller någon form av koncentrationssvårigheter? Har du verkligen så svårt att följa med i mitt resonemang trots att det finns uppskrivet för dig att gå tillbaka och läsa?

Fkpaw: Så om någon behöver informeras om någonting....så är han inte i behov av att höra det...för att?... Fattar du hur jävla mentalt efterbliven en sån här censur skulle vara? Skulle jag pratat om vilket jävla ämne som helst istället hade du fattat men istället för att komma fram till något logiskt är du småsint nog att tycka det är jobbigt att ha fel.

Jag vet inte själv hur du får ihop den meningen faktiskt. Men du utgår väl fortfarande från att kunskap och information kring mens är en livsnödvändighet för tonårsgrabbar så jag har förståelse för att det låter heltokigt.

Fkpaw: Som jag sagt tidigare i den här texten, tidigare i den förra gången jag citerade dig. Barn är inte mogna att bestämma över sin egen undervisning av skäl som borde vara väldigt uppenbara för dig.

Men uppenbarligen är barn mogna nog att undervisa andra barn enligt dig så hur tänkte du där ditt smarskaft?

Sedan har du åter igen fel i att det handlar om undervisning. Det är ingen jävla undervisning hon kommer med för det finns kriterier att upprätthålla för att du ska få hålla en undervisning och de har inte hon.

Uppe på det här har jag inte konstaterat att barn ska få bestämma över sin undervisning, tvärt om har jag upprepade gånger sagt att klargjort att skolplikten går före din personliga vilja, men samtidigt att hennes föredrag inte har något med den att göra.


   
SvaraCitera

blir lite varm när jag ser mån argumentera bra här......tack


   
SvaraCitera

män


   
SvaraCitera

Självklart ska man få prata om mens. 

MarcusKing: Alla människor ska få tycka vad fan de vill och om du har ett problem med det kan du fan ta och flytta till Nordkorea.

Alla får tycka vad de vill, det är lite svårt att reglera i vilket fall. Det betyder inte att alla bör få yttra vad som helst när som helst. Det tvivlar jag på att någon människa tycker och inget land i världen tillämpar ett sånt förhållningssätt. Har du problem med det så får du nog flytta till ett annat universum.

Rasism är för övrigt inte främst en åsikt, utan en kränkning. 


   
SvaraCitera

Iskub:
Självklart ska man få prata om mens. 

Alla får tycka vad de vill, det är lite svårt att reglera i vilket fall. Det betyder inte att alla bör få yttra vad som helst när som helst. Det tvivlar jag på att någon människa tycker och inget land i världen tillämpar ett sånt förhållningssätt. Har du problem med det så får du nog flytta till ett annat universum.

Rasism är för övrigt inte främst en åsikt, utan en kränkning. 

Det är din mamma med baby Hjärta


   
SvaraCitera

Exodus:

untitled.jpg

Vad är det för något? 


   
SvaraCitera

N.W:

Vad är det för något? 

menstruation clot


   
SvaraCitera

ingen aning vad det är


   
SvaraCitera

Ser ju inte värre ut i varje fall än när jag haft näsblod.


   
SvaraCitera

Weeaboo:
Ser ju inte värre ut i varje fall än när jag haft näsblod.

ska man förbjuda att snacka om näsblod?


   
SvaraCitera

Exodus: ska man förbjuda att snacka om näsblod?

Ingen i min närhet uppskattade i vart fall när jag fick det. Fick alltid sitta på skampålen liksom, sånt jävla förtryck av alla näsmensblodare i vårt samhälle.


   
SvaraCitera

Weeaboo:

Ingen i min närhet uppskattade i vart fall när jag fick det. Fick alltid sitta på skampålen liksom, sånt jävla förtryck av alla näsmensblodare i vårt samhälle.

aldrig hört nån klaga när nån berättar om hur man hanterar näsblod


   
SvaraCitera

Weeaboo:

För att ämnet är såpass viktigt och känsligt att det bäst sköts av äldre legitimerade med förstånd, inte av jämnåriga klasskamrater.

Nej inte ett piss känsligt är tabu utan anledning. 

Weeaboo: Sexualkunskapen tar definitivt upp mens, om du missade det så gjorde nog i vart fall jag det inte.

läs om läs rätt.

Weeaboo:

Varför det är känsligt kan ju ha att göra med att blod och könsorgan är inblandade, utöver att det är en rest från den kristna moralfilosofin.

Könsorgan o blod har aldrig varit för känsligt att tala om i biologi eller sexualkunskap. 

Weeaboo: Sedan så räcker det inte att du upprepar något som ett mantra för att andra ska bli övertygade. Tänka sig så många problem som hade blivit lösta om det bara hade räckt med att upprepa dem tillräckligt ofta.

Har bara löst dina påhittade problemikationer, Hittills har du inte haft svar på tal på.

Weeaboo: Finns mycket tolkningsutrymme i dem stadgarna, som med många andra stadgar i skolverkets läroplan. Om jag hade tagit mig tiden att bläddra igenom samma dokument hade jag nog också hittat stöd för precis det jag sagt. Vad vi inte känner till är att det säkert också kan finnas stadgar som är olika överordnade varandra.

"jag kanske inte har fel, om jag hade vetat att jag inte hade fel" 

kom hem 16.10 idag, citera dig på 20 minuter. Krävdes varken mycket tid eller intelligens, Bara ork.  Fattas alla av dessa egenskaper eller kan du kanske frambringa den tredje? Annars så betyder det bara "jag har fel"

Weeaboo:

Läraren gick nog mycket på instinktiv känsla när hon tog det här beslutet.

Hon borde gått efter läroplanen. Hon gjorde alltså fel när hon gjorde en personlig värdering. Som desutom var fel.

Weeaboo:

Nej. Snarare att ha en neutral, kränk och diskrimineringsfri miljö som verkar studiefrämjande för individen.

Vad bra för man trotsar ju inte något av dessa grejer när man talar om mens. Även om du tycker blod o snoppar är lite för jobbiga för att prata öppet om.

Weeaboo:

Har du minne som en guldfisk eller någon form av koncentrationssvårigheter? Har du verkligen så svårt att följa med i mitt resonemang trots att det finns uppskrivet för dig att gå tillbaka och läsa?

Nej, du har ju uppenbarligen fel, det las ingen relevans på den tidigare kunskapen man hade om ämnena i uppgiften. Och behovet av att lära ut om det fanns enligt dig. 

Så det där är bara ett kvarhängande feltolkning av dig.

Weeaboo: Jag vet inte själv hur du får ihop den meningen faktiskt. Men du utgår väl fortfarande från att kunskap och information kring mens är en livsnödvändighet för tonårsgrabbar så jag har förståelse för att det låter heltokigt.

"Att något är nyttigt är inte skäl nog att man ska exponeras(olustigt?) för det hur som helst."

"(Sedan så räcker det inte att du upprepar något som ett mantra för att andra ska bli övertygade. Tänka sig så många problem som hade blivit lösta om det bara hade räckt med att upprepa dem tillräckligt ofta.)"

så mens är olustigt? o det räcker som skäl? är du tillbaks här igen?? verkligen. på tal om att ha minne som en guldfisk 🙂

du pratade precis om att kön o mens var känsliga ämnen. Så du tycker såklart att vi ska censurera bort båda det dem här så gott det går då? vad mer vill du censurera bort för det är lite "olustigt"??

Varför är någons känsla av olust mer värd än deras behov att bli fungerande vuxna, o få tillgång till information du tyckte vi behövde förse dem med?

Det är väldigt bra att ha hum om mens om man tänker umgås med kvinnor i sitt liv, ja.
varför skulle det inte vara? varför skulle man endast lära sig den hårda vägen när man kan få hjälp?

Weeaboo: Men uppenbarligen är barn mogna nog att undervisa andra barn enligt dig så hur tänkte du där ditt smarskaft?

Dem är mogna nog att delta i en uppgift i skolan. Hur tänkte du där ditt smartskaft?

Weeaboo: Sedan har du åter igen fel i att det handlar om undervisning. Det är ingen jävla undervisning hon kommer med för det finns kriterier att upprätthålla för att du ska få hålla en undervisning och de har inte hon.

Vilken tur att hon bara deltar i en uppgift i skolan, vilka kriterier hon fyllde med måtta!

hon skulle antagligen snackat om information om mens, o däromed undervisat. även fast det inte var en undervisning eftersom hon hade pratat om det. 

Weeaboo:Uppe på det här har jag inte konstaterat att barn ska få bestämma över sin undervisning, tvärt om har jag upprepade gånger sagt att klargjort att skolplikten går före din personliga vilja, men samtidigt att hennes föredrag inte har något med den att göra.

Weeaboo: Uppe på det här har jag inte konstaterat att barn ska få bestämma över sin undervisning, tvärt om har jag upprepade gånger sagt att klargjort att skolplikten går före din personliga vilja, men samtidigt att hennes föredrag inte har något med den att göra.

Vad bra isåfall borde dem enligt läroplanen inte ha något problem med att hon tar upp mens. 

Så ett barns personliga vilja (att tycka något är ett känsligt ämne) går inte före skolplanen  som förespråkar mitt sätt att lära ut?

Du säger alltså att allt du tidigare har sagt enligt att någon skulle tycka ett ämne var känsligt inte räcker o är felaktigt att ta hänsyn till?


   
SvaraCitera