Aviseringar
Rensa alla

Ska man få vabba med sitt husdjur?


Man bör få vara hemma fast utan ekonomisk ersättning då, tycker jag. Husdjurs hälsa är viktig men det är inte på långa vägar lika viktigt som ens eget barns hälsa.

Fast kanske borde det finnas nån typ av ambulerande djurvårdare som man får betala för den tjänsten. Det finns säkert människor som skulle trivas med det jobbet och människor som skulle betala för det.,,


   
SvaraCitera
PMR
 PMR
Ämnesstartare

ekivok ekvilibrist:
Man bör få vara hemma fast utan ekonomisk ersättning då, tycker jag. Husdjurs hälsa är viktig men det är inte på långa vägar lika viktigt som ens eget barns hälsa.

Fast kanske borde det finnas nån typ av ambulerande djurvårdare som man får betala för den tjänsten. Det finns säkert människor som skulle trivas med det jobbet och människor som skulle betala för det.,,

Fyfan, och jag som ville skaffa...katt med dig!?! 


   
SvaraCitera
reben

nej 


   
SvaraCitera

det är väl en Självklarhet

gissar på den


   
SvaraCitera
reben

en asbra grej om man vill behålla lönen då är att inte skaffa djur alls


   
SvaraCitera

PMR: Fyfan, och jag som ville skaffa...katt med dig!?!

Man skaffar nog inte katter, jag tror man släpper in dem när de krafsar på dörren och ställer sig och glor in genom fönsterna. I början är de kanske lite förvirrade men efter ett tag gör de sig hemmastadda. Blink


   
SvaraCitera
PMR
 PMR
Ämnesstartare

ekivok ekvilibrist:

Man skaffar nog inte katter, jag tror man släpper in dem när de krafsar på dörren och ställer sig och glor in genom fönsterna. I början är de kanske lite förvirrade men efter ett tag gör de sig hemmastadda. Blink

Rodnar


   
SvaraCitera
tkllkl

Ja om det är allvarligt och kräver att du håller koll. 


   
SvaraCitera

reben: en asbra grej om man vill behålla lönen då är att inte skaffa djur alls

om djuren skaffar en själv då. katter gör sånt


   
SvaraCitera

Nä och inte med homo sapiens heller. 


   
SvaraCitera

aristoteles:

Vem skall bestämma vad som är tillräckligt intelligent för att vara värt detta privilegium? Skall vi upprätta en lista över djurarter som är smarta nog att vara värd nånting?

Att djur sällan är sjuka är något som snabbt skulle förändras så fort folk kommer på att man får vara ledig så fort sin hamster nyser.

Att man skall få vara ledig köper jag, men att man dessutom skall ha betalt, nej. Dels är det problematiskt för att vi måste upprätta någon typ av kontrollfunktion eftersom dina djur inte behöver registreras. Du kan alltså vabba åt din mormors katt då katten saknar personnummer. Det är också fel om vi skall särskilja djur för att det är för dumma för att tas om hand.

Jag ser hellre att man själv kan teckna en försäkring för sitt djur som kan täcka de omkostnader det innebär att behöva vara hemma.

Jag vet inte. Jag gillar det inte men man måste dra gränsen någonstans. Man kan inte vabba sin sjuka vandrande pinne t.ex.

Man måste naturligtvis ha intyg från veterinär att djuret är såpass sjukt att man måste finnas nära till hands dygnet runt i x antal dagar. (Vilket majoriteten av alla smådjur inte gör).
Egentligen borde alla husdjur registreras. Av flera orsaker än denna.

Ptja, jag tycker inte att djur ska särbehandlas. Visst kan jag leva med obetald ledighet, men då tycker jag definitivt inte att man ska få betalt när barn blir sjuka. Som sagt, det är självvalt det med.

 
Jag undrar om man verkligen inte går med förlust ändå på en sån försäkring.


   
SvaraCitera
Smilen

Min sköldpadda är sjuk tror jag. Får jag vara hemma och vabba den?


   
SvaraCitera

ööörkarn: Jag vet inte. Jag gillar det inte men man måste dra gränsen någonstans. Man kan inte vabba sin sjuka vandrande pinne t.ex.

Varför inte? Om min vandrande pinne är min enda vän och familj varför skall den vara mindre värd än en katt? Det är inte ok.

ööörkarn: Ptja, jag tycker inte att djur ska särbehandlas

Du förespråkar det dock.

ööörkarn: men då tycker jag definitivt inte att man ska få betalt när barn blir sjuka

Barnen kommer betala skatt, det kommer inte djuren.

ööörkarn: Som sagt, det är självvalt det med.

Det hör dessvärre inte hit om det är självvalt eller ej. Jag kan inte välja bort välfärd i min skattesedel bara för att jag inte använder den, ellerhur?

ööörkarn: Jag undrar om man verkligen inte går med förlust ändå på en sån försäkring.

Det beror ju på, är risken låg så blir premien troligen också rätt låg. Men allt är ju relativt. Du måste ju betala vilket som, men ska det betalas av dig som djurägare eller av oss skattebetalare? Om dina djur börjar betala skatt när de växer upp och integreras i samhället så visst, då köper jag att de skall täckas av samma rätt.


   
SvaraCitera

just nu dött lopp mellan de som tycker djur är människor och de som har någon form av sans 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR
Ämnesstartare

qazedctgb:
just nu dött lopp mellan de som tycker djur är människor och de som har någon form av sans 

Hehe, kikar också pollen emellanåt. Rätt intressant, hade trott fler var emot. 


   
SvaraCitera