Aviseringar
Rensa alla

Ska man skita i en tjej när det här inträffar......?


Ämnesstartare

Jag hade ihop det med en tjej i 4-5 månader för lite mer än ett år sedan. Man kan väl i princip säga att vi var tillsammans. Men sen stack jag iväg för att göra lumpen här i Sverige och det slutade med att vi, eller rättare sagt hon inte orkade med ett långdistansförhållande.

Efter det har vi pratat lite i vågor.. inte ofta men inte sällan heller. En sak som jag har lagt märke till är att hon bara verkar vara intresserad av att prata med mig när hon verkar må dåligt och när hon som jag har fått för mig, har blivit dumpad eller inte lyckats med en ny kille.

Nu har det upprepat sig 2-3 gånger och jag börjar seriöst ställa mig själv frågan om det är värt att fortsätta hålla kontakten och träffa henne? Jag kan tänka mig att försöka med henne igen om hon är intresserad.. men isåfall beteer hon sig på ett jäkligt konstigt vis.

Hur hade ni gått tillväga om ni fortfarande hade haft lite känslor? Är det värt att vara en näsduk som ska torka bort tårar? Det kanske inte ens är så.. men vissa gånger har hon inte velat säga varför hon är ledsen. En gång har jag hört från en av hennes bekanta att hon blivit dissad av en dejt... och då ville hon snacka och umgås med mig.


   
Citera
Ämnesstartare

Jag hade nog sagt upp kontakten med henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är väl upp till dig att avgöra. Känn av situationen själv, vi vet inte hur du känner och resonerar, vem du är intresserad av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är med om samma sak kan man säga. Är två damer som jag har varit på G med, men som inte blev nånting. Dom här av sig när de är lite ledsna eller har gjort slut med sina pojkvänner. När dom har hört av sig har jag tyckt att det varit lite svårt att motstå att liksom prata med dom och t o m träffa dem, men jag vet inte riktigt heller hur man ska hantera det. Jag känner direkt att jag verkligen inte vill vara någon jävla toffel eller deras "andra val" liksom. Men känner du att du har väldigt starka känslor så kan det vara värt att försöka bygga på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

Dom här av sig när de är lite ledsna eller har gjort slut med sina pojkvänner.

Jag känner att när sånt händer så är de bara ute efter ett ligg eller liknande. Jag kommer väldigt snart åka tillbaka igen och kunna träffa henne varje dag om jag vill... och om hon vill träffas då så tror jag helt ärligt att jag ska fråga vad hon egentligen vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jag hade nog sagt upp kontakten med henne.

Kacki:

Hell_man: Dom här av sig när de är lite ledsna eller har gjort slut med sina pojkvänner.

Kacki:

Jag känner att när sånt händer så är de bara ute efter ett ligg eller liknande.

Som Mediakatt säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skit i henne, vem fan vill vara ett andrahandsval?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jag hade nog sagt upp kontakten med henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg upp kontakten med henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta med kontakten.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du behöver inte henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Du behöver inte henne.

davvelito:

Sluta med kontakten.[smile]

oggelgoggel:

Säg upp kontakten med henne.

Och hur gör man det om nu hon hör av sig flera gånger och skulle vilja träffas igen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Och hur gör man det om nu hon hör av sig flera gånger och skulle vilja träffas igen?

"Jag tror inte det är någon vidare idé" kan man väl säga då. Förklara varför, om hon frågar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haft det precis som dig förutom lumpengrejen. Orkade inte till slut då jag va lite intresserad så sa ifrån och hon blev sur. Hade ingen kontakt på ett par månader, sen tog hon upp kontakten och bättrade dig och nu är det tillbaka till att hon bara hör av sig när hon mår dåligt. Har slutat svara för en sån vän vill inte jag ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Och hur gör man det om nu hon hör av sig flera gånger och skulle vilja träffas igen?

Säg att du inte tror att du behöver henne [zzz]


   
SvaraCitera