Aviseringar
Rensa alla

ska man ta diskussionen?


Ämnesstartare

adaq:
Sånadär personer har jag också vääääääldigt svårt för. Brukar bara dissa dom och hoppas på att det sänker deras ego lite...

Brukar också, men grejen är att vi känt varandra länge och att denna person ser mig som en av hens bästa vänner. Potentiellt kan jag bara skita i allt, jag har en massa bra vänner som inte är så uppe i sin egen röv, samtidigt kan jag lite känna att jag kanske borde få personen lite medveten.

Man behöver ju inte göra en jättestor grej av det, kanske kan man säga något i stil med att "du, vet du, ibland så känns det som att du inte bryr dig så mycket om vad som händer mig, utan mest vill prata om dig själv" eller dylikt


   
SvaraCitera
Kudhos

Blivande_japan:

Men snälla, är det här någon form av tävling där du absolut vill vinna? Som jag skrev har personen Inga nära vänner, hen har aldrig haft en partner och när jag pratat med våra gemensamma vänner upplever de allihop hen på samma sätt. 

Och ja, personen är omedveten, det är ju för fan det som är problemet och anledningen till att jag gjorde denna tråd från första början.

låter som att du vill verkligen berätta det. Så då är det väl bara att göra det då? Men personligen hade jag tyckt att det är elakt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

låter som att du vill verkligen berätta det. Så då är det väl bara att göra det då? Men personligen hade jag tyckt att det är elakt

nej, inte nödvändigtvis, vill bara inte att du ska tillskriva situationen/personen i fråga en massa saker som inte stämmer.

ja, det kan eventuellt vara elakt att berätta, men är det inte minst lika elakt att inte göra det? tänker att det är en sjuk jävla nackdel för hen i alla hens relationer som kommer påverka hen hela livet om personen inte inser vad fan den håller på med.


   
SvaraCitera
Kudhos

Blivande_japan: ja, det kan eventuellt vara elakt att berätta, men är det inte minst lika elakt att inte göra det? tänker att det är en sjuk jävla nackdel för hen i alla hens relationer som kommer påverka hen hela livet om personen inte inser vad fan den håller på med.

Anser fortfarande att det är inte din ensak att ta upp. Du är inte personens förälder som ska lära den. Men det känns som att du letar efter bekräftelsen att det du vill göra är okej och förväntat. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Anser fortfarande att det är inte din ensak att ta upp. Du är inte personens förälder som ska lära den. Men det känns som att du letar efter bekräftelsen att det du vill göra är okej och förväntat. 

absolut, kan hålla med om att det är personens föräldrars uppgift, men frågan är vad som är bäst, att ingen säger något, eller att någon annan säger något
jag har känt den här personen i 3-4 år och emellanåt har vi umgåtts ganska mycket, att bara dra känns kukigt, men det är det jag sannolikt kommer göra om inte något radikalt förändras.
men ah, tror ärligt talat inte att jag kommer prata med personen, även om jag känner att jag "borde" för hens skull.


   
SvaraCitera

Tycker ej att det låter speciellt konstigt. Dock är jag rätt van vid att folk gärna pratar om sig själva. Försök att ta avstånd genom att vara otillgänglig och se om hen fattar att du inte vill vara så nära som hen tror att ni är. Som det är nu känns det inte så ärligt mot hen om hen bara duger ibland och går och tror att ni är bästa vänner. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Tycker ej att det låter speciellt konstigt. Dock är jag rätt van vid att folk gärna pratar om sig själva. Försök att ta avstånd genom att vara otillgänglig och se om hen fattar att du inte vill vara så nära som hen tror att ni är. Som det är nu känns det inte så ärligt mot hen om hen bara duger ibland och går och tror att ni är bästa vänner. 

ja alltså, klart att många gillar att prata om sig själva, men det här är en helt ny nivå av att vilja prata om sig själv. har aldrig träffat någon som är ens i närheten av så extrem

alltså, är väl inte så att hen bara duger ibland, inte så att jag undviker eller så. tror inte hen tror att vi är bästa vänner, dock har hen sagt att jag är en av hens bästa vänner. jag har _aldrig_ sagt till hen att hen är en av mina bästa vänner


   
SvaraCitera

Blivande_japan: duger ibland, inte så att jag undviker eller så. tror inte hen tror att vi är bästa vänner, dock har hen sagt att jag är en av hens bästa vänner. jag har _aldrig_ sagt till hen att hen är en av mina bästa vänner

då är väl frågan om du ska såra hen eller inte. jag hade nog bara tagit avstånd och hoppats att hen fattat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

då är väl frågan om du ska såra hen eller inte. jag hade nog bara tagit avstånd och hoppats att hen fattat.

mja.. sant. tror inte hen kommer fatta men ah, gissar att det är så jag kommer göra i slutändan


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

mja.. sant. tror inte hen kommer fatta men ah, gissar att det är så jag kommer göra i slutändan

det brukar ju funka rätt bra. hade det inte funkat på någon hade jag nog förblivit vän med hen 4 life. 


   
SvaraCitera
seasaw

intressant ämne. dyka in eller låta det gå? tänker på det att du ens har en känsla/vilja att "ta på dig och göra det" nog bottnar i att du känner att du har hopp om människan. och det är fint. det behöver inte bli dramatiskt? blir vad man gör det till

jag hade uppskattat om ngn kommit fram och belyst en egenskap som jag kanske ej är så medveten om, på ett bra sätt för mig. har inte hänt ensålänge i mitt långa liv och det börjar bli en noja nu, något fel måste jag ju göra? heh

hallååååååååå *ropar ut till alla mina vänner*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seasaw:
intressant ämne. dyka in eller låta det gå? tänker på det att du ens har en känsla/vilja att "ta på dig och göra det" nog bottnar i att du känner att du har hopp om människan. och det är fint. det behöver inte bli dramatiskt? blir vad man gör det till

jag hade uppskattat om ngn kommit fram och belyst en egenskap som jag kanske ej är så medveten om, på ett bra sätt för mig. har inte hänt ensålänge i mitt långa liv och det börjar bli en noja nu, något fel måste jag ju göra? heh

hallååååååååå *ropar ut till alla mina vänner*

Ja, jag tänker att hen kanske, kanske kan få en tankeställare. Men ah jag vet inte. Frågan är ju hur man ska framföra kritiken. Om jag säger något tänker jag att jag nog bara får utgå från mig själv "jag upplever att du inte..." osv


   
SvaraCitera
seasaw

Blivande_japan: Ja, jag tänker att hen kanske, kanske kan få en tankeställare. Men ah jag vet inte. Frågan är ju hur man ska framföra kritiken. Om jag säger något tänker jag att jag nog bara får utgå från mig själv "jag upplever att du inte..." osv

mm, tror det är bra att utgå från sig själv. inte gå in i översittarposition "har du tänkt på att du...?" heh. men ah svårt, hur ska du göra tror du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seasaw:

mm, tror det är bra att utgå från sig själv. inte gå in i översittarposition "har du tänkt på att du...?" heh. men ah svårt, hur ska du göra tror du?

har nog inte bestämt mig helt än, tror det beror lite på hur det artar sig å så


   
SvaraCitera
seasaw

Blivande_japan: har nog inte bestämt mig helt än, tror det beror lite på hur det artar sig å så

ah okej, tkr dt är intressant frågeställning hurusom


   
SvaraCitera