Aviseringar
Rensa alla

Ska man välja ef eller sts? Vem är minst stränga? Till Malta


Ämnesstartare

Hej jag är en tjej på 15 år som vill åka på språkresa i sommar. Jag undrar om jag borde välja sts eller ef. Vem av dem är minst stränga? Och var finns mest killar? Skulle nämligen vilja dricka lite och kanske festa och har hört att det är ganska mycket sådant där. Vill ej bli påkomen och få åka hem, men någon har kanske lite tips på var man får tag på sånt? Kan man sneaka in alkohol på festerna dom ordnar eller kan man kanske smita ut på kvällen? Vill såklart oxå lära mej språket men vänner, fest m.m är ju ett ganska stort plus i kanten;)
Har sökt mycket om detta men hittar bara gamla trådar (från typ 2013) är det ens någon som använder detta? 


   
Citera

Man lär sig inte språket


   
SvaraCitera

beror på vilket land det är, det är lättare att ta med alkohol på festerna i USA än Malta typ. 
Och EF är såklart bättreGlatt skålande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
Man lär sig inte språket

Har du varit på språkresa har du några tips på det andra jag skrev?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:
beror på vilket land det är, det är lättare att ta med alkohol på festerna i USA än Malta typ. 
Och EF är såklart bättreGlatt skålande

Vilket område i usa skulle du rekomendera? Vill ju kunna bada o sola o.s.v oxå:)


   
SvaraCitera

Hejhej13579:

Vilket område i usa skulle du rekomendera? Vill ju kunna bada o sola o.s.v oxå:)

Florida, det kostar typ 50 000kr.


   
SvaraCitera

o

widediaper:

Florida, det kostar typ 50 000kr.

fick fram 30k för språkresa


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:
o
fick fram 30k för språkresa

vart


   
SvaraCitera

widediaper:

vart

EF kollade för typ 1 månad sen


   
SvaraCitera