Aviseringar
Rensa alla

Ska övningsköra. Vart ska jag börja?


Åk ned till Hamburg och vidare mot Frankfurt på Autobahn där. Gärna under industrisemestern. Då lär du dig hur trafik kan se ut.

Ont; pakeringsplats och träna dragläge och styra o grejer givetvis..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen verkar särskilt intresserade av att svara på min fråga om hur lång tid det tog innan de började köra på de stora vägarna och i stan.Trött


   
SvaraCitera

elverpigen: känns ju svinhärligt attåka 100 km/h och veta att det finns ngn på vägen som har 0 koll på sitt fordon

Inträffar varje dag tycker jag, även med bilar utan övningskörskylt.. Censur


   
SvaraCitera

S3ON:

Inträffar varje dag tycker jag, även med bilar utan övningskörskylt.. Censur

har folk körkort har de iaf genomgått nån sorts utbildning:P


   
SvaraCitera

Armagedda: Åk ned till Hamburg och vidare mot Frankfurt på Autobahn där. Gärna under industrisemestern. Då lär du dig hur trafik kan se ut.

Hade ju varit ett jävligt bra förslag om det var tillåtet. Tyvärr är det inte med svenskt tillstånd i andra EU-länder. 🙁 


   
SvaraCitera

S3ON:

Fast det är ju i princip omöjligt när man har växlat förbi 1:an och 2:an. 

ah, men man ska komma dit också [wink] 


   
SvaraCitera

Svampbob Fyrkant:
Ingen verkar särskilt intresserade av att svara på min fråga om hur lång tid det tog innan de började köra på de stora vägarna och i stan.Trött

det beror ju på hur mycket man tränar. skulle ju inte köra mitt i staden under rusningstrafik förrän jag behärskar lugna småorter/villaområden. Du kan köra i stadne när du kan växla starta stanna och svänga utan att vingla. när din handledare vill utsätta sitt körkort och liv för dig + andra bilar.


   
SvaraCitera

Svampbob Fyrkant:
Ingen verkar särskilt intresserade av att svara på min fråga om hur lång tid det tog innan de började köra på de stora vägarna och i stan.Trött

jag svarade ju din surpuppa


   
SvaraCitera

elverpigen: har folk körkort har de iaf genomgått nån sorts utbildning:P

Är nog fler än vad man tror som inte har körkort, speciellt på E4an och andra motorvägar, de vill transportera sig snabbt med minskade risker att åka fast..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

det beror ju på hur mycket man tränar. skulle ju inte köra mitt i staden under rusningstrafik förrän jag behärskar lugna småorter/villaområden. Du kan köra i stadne när du kan växla starta stanna och svänga utan att vingla. när din handledare vill utsätta sitt körkort och liv för dig + andra bilar.

Jamen tack så mycketSkål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jag svarade ju din surpuppa

Haha, va? Gjorde du? Det har jag i alla fall inte sätt och om .drog alla över en kan så var det inte heller meningen.


   
SvaraCitera

Blivande_japan: ah, men man ska komma dit också [wink]

Kommer TS dit så ska hen definitivt ut på den. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Hade ju varit ett jävligt bra förslag om det var tillåtet. Tyvärr är det inte med svenskt tillstånd i andra EU-länder. 🙁 

I know, vet dock en jävel som övningskörde på Autobahn när deras familj bilade till Kroatien (tror jag det var) Icke!


   
SvaraCitera

Börja köra utan andra bilar så att du hjälpligt kan ta dig fram, senare är däremot skarpt läge det bästa för att lära sig ja.


   
SvaraCitera

Armagedda: I know, vet dock en jävel som övningskörde på Autobahn när deras familj bilade till Kroatien

Minns att jag ville detta när vi var på väg ner till Österrike ett sportlov, men farsan hade tyvärr koll på reglerna. Ledsen


   
SvaraCitera