Aviseringar
Rensa alla

Ska på fest... Ljuga eller tala sanning?


Ämnesstartare

Som rubriken lyder... Jag ska på fest och skulle bli glad av lite tips. Hur brukar ni göra och kan ni berätta om era erfarenheter. Ska man ljuga eller tala sanning? Är rädd att jag inte får gå om jag säger att jag ska på fest då de kommer finnas alkohol där. Men är också rädd att sanningen ska komma fram om ja ljuger och då kommer de bli besvikna... 

/en inte så fest-erfaren tjej på 16 vårar


   
Citera

Om jag var du skulle jag säga sanningen


   
SvaraCitera

Ja om du verkligen vill gå på fest och supa ner dig samtidigt som du göra dina föräldrar besvikna är det ju bara att ljuga på! Men sanningen kommer alltid fram ändå så lika bra att tala sanning från början. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:
Om jag var du skulle jag säga sanningen

whtpwr:
Ja om du verkligen vill gå på fest och supa ner dig samtidigt som du göra dina föräldrar besvikna är det ju bara att ljuga på! Men sanningen kommer alltid fram ändå så lika bra att tala sanning från början. Glad

Tack för era svar, men grejen är att jag inte vet hur de kommer reagera. Har inte pratat mycket alls om alkohol med dom och vet inte riktigt vad de tycker om de. Hur brukar ni göra om ni går på fester och vad tycker era föräldrar?


   
SvaraCitera

Anonymtjej007:

Tack för era svar, men grejen är att jag inte vet hur de kommer reagera. Har inte pratat mycket alls om alkohol med dom och vet inte riktigt vad de tycker om de. Hur brukar ni göra om ni går på fester och vad tycker era föräldrar?

Mina föräldrar bryr sig inte typ dem säger ha det så roligt kom hem senast 4


   
SvaraCitera

Ljug , du kanske missar något roligt i livet.


   
SvaraCitera

Man väntar såklart med att berätta till efteråt. Då får man festa + att man får visa hur ansvarsfull och duktig man är.


   
SvaraCitera

Berätta, de förstår dig nog.


   
SvaraCitera

Dom säger ju att man alltid ska säga sanningen jaja,  men jag skulle inte gjort det utan skulle sagt att jag sov över hos en kompis :p 


   
SvaraCitera
opega

Skulle nog hellre erkänt efter att gått på ett par fester om jag var du, då kan du ju ha som argument att du kan sköta det osv.


   
SvaraCitera

Säg bäre sanningen, du bli nog packad nån gång i livet.
Att va trita kanske inte är så kul så man föreställ sä ändå, vettä.


   
SvaraCitera

qwertyy:
Säg bäre sanningen, du bli nog packad nån gång i livet.
Att va trita kanske inte är så kul så man föreställ sä ändå, vettä.

Drita*


   
SvaraCitera

men asså de kan ju bli så att du inte får gå om du säger att de ska vara alkohol inblandat. jag sa inte å dom har knte kommit på mig än så att. gör på, säg att du ska till kompisar å problemet löst


   
SvaraCitera

Säg att du ska sova över hos en kompis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla tips!! Tror jag kommer säga att jag ska slagga hos en kompis... Kanske säger sanningen lite längre fram när jag fyller 17 då är jag lixom bara ett år ifrån o va myndig. Vill inte riskera att inte få gå hehe.


   
SvaraCitera