Aviseringar
Rensa alla

Ska på möte hos rektorn...


Ämnesstartare

Tjenare!

Nu är det så att jag har varit i lite bråk, och jag har blivit utpekad som den som har startat allt trots att jag bara har "kontrat". Nu ska jag på ett möte med rektorn, och av min tidigare erfarenhet från såna möten (pratat med lärare en gång då jag hamnade i bråk) så kommer jag sitta och få försvara mig i XX minuter.

Grejen är den att jag tycker fan inte att jag har gjort något!? Den här tjejen och hennes gäng trakasserade mig och kallade mig för ful/parabolöron osv och då kontrade jag med att kalla henne tjockis.

Det höll på så i några veckor, sedan fick jag prata med en lärare då jag tydligen har mobbat henne dagligen? Hon var helt oskyldig och självklart försvarade jag mig.

Veckan efter kom två vänner till henne som var ca 4 år äldre (jag 12, dom 16-17) och skulle slå ner mig. Jag sprang för fulla muggar när dom började jaga mig.

Här tänkte jag: "om hon inte vill ha bråk och går till lärare, varför i hela friden fortsätter hon bråket?". Jag började bråka lite med henne och hennes mor ringde hem till mig.

Dagen efter samtalet snackade hon skit om mig på facebook/bdb och då brast det för mig. Jag kallade henne tjockis, emo och lite till och hon höll på tillbaka.

Mina föräldrar sa åt mig att hålla låg profil, och det gjorde jag. Jag har inte pratat med henne på tre veckor och helt plötsligt ska jag upp till rektorn?

Hur som helst, senaste gången jag fick prata med lärare var jag så arg så att ord inte kom ur munnen på mig. Vad ska jag säga, och vad ska jag göra för att kontrollera mig själv? Måste hålla koll på mina känslor, annars kommer jag bara vara så fruktansvärt förbannad så att jag inte kan prata.

Tacksam för svar!


   
Citera

ichbinanonym:

Grejen är den att jag tycker fan inte att jag har gjort något!? Den här tjejen och hennes gäng trakasserade mig och kallade mig för ful/parabolöron osv och då kontrade jag med att kalla henne tjockis.

Svagt av dig. [tired]

För det andra så tycker jag att du skriver lite för bra för att vara 12 år.

Hoppas inte att du är ett troll! [smile]


   
SvaraCitera

Jag tycker det låter som att du är ganska skötsam och har koll på läget.
Försök prata med rektorn på ett trovärdigt sätt. Var ärlig.
Och kasta inte ur dig barnsliga saker som "Det var hon som började", även om det var så. Berätta helt enkelt allt som har hänt så löser det sig. Du kan dock påpeka, om det visar sig att det är du som får all skuld att du anser dig diskriminerad och att ord borde stå mot ord.
Finns väl ingenting som gör att din utsago skulle var ljug, lr att hennes story skulle vara den sanna?


   
SvaraCitera

S3ON:

För det andra så tycker jag att du skriver lite för bra för att vara 12 år.


   
SvaraCitera

ichbinanonym:

kontrade jag med att kalla henne tjockis.

awesome![love] älskar att kalla tjejer för tjockis[blush]


   
SvaraCitera

Skolor förutsätter alltid att tjejer har rätt så du kan bara hälsa hem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

Jag tycker det låter som att du är ganska skötsam och har koll på läget.
Försök prata med rektorn på ett trovärdigt sätt. Var ärlig.
Och kasta inte ur dig barnsliga saker som "Det var hon som började", även om det var så. Berätta helt enkelt allt som har hänt så löser det sig. Du kan dock påpeka, om det visar sig att det är du som får all skuld att du anser dig diskriminerad och att ord borde stå mot ord.
Finns väl ingenting som gör att din utsago skulle var ljug, lr att hennes story skulle vara den sanna?

Tack för svaret!

dazed_and_confused:

Skolor förutsätter alltid att tjejer har rätt så du kan bara hälsa hem.

Jag har märkt att lärare gör det, men rektorer ska väl vara lite mer proffesionella än så?


   
SvaraCitera

håll dig lugn, prata sansat och håll dig till sanningen. Var trevlig och med allmänt hyfs. Ta med dig utskrift på den här texten, trådens brjan alltså. Du kan använda det som bevis, eller om hon blir alltför hetsig och förbannad , kan du bryta av lite smidigt och be henn läsa så hon lugnar ner sig lute, Då kanske hon tror lite mer på dig också.
Tex i rättegångar/utredningar är det vanligt att dagboksanteckningar används som bevis, och detta är ju liknande.


   
SvaraCitera

Slå henne i valkarna [y]


   
SvaraCitera

shit du skriver bättre än jag


   
SvaraCitera

ichbinanonym:

Jag har märkt att lärare gör det, men rektorer ska väl vara lite mer proffesionella än så?

Nej så är det, kvinnor antas ofta vara offren och vara dem som alltid har rätt så är det även i rättegångar, i tex vårdnadstvister är det väl dokumenterat att så sker.


   
SvaraCitera

Var bara lugn och sansad, hetsa inte upp dig. Var bara uppriktig och tjafsa inte emot om något problem skulle uppstå.

Lycka till och ta det kallt! [cheers]


   
SvaraCitera