Aviseringar
Rensa alla

Ska religionen få styra kärlek?


Ämnesstartare

Jag har ett stort problem, som jag inte vet hur jag ska ta itu med..

Det är en vääääldigt lång historia, men för att göra den kort-

Min flickväns familj är muslim, jag är kristen.

Vi har träffats i hemlighet, för hon får inte ha någon kille.
Hennes farsa är livsfarlig..

Jag vill kunna träffa henne, vara med henne, när vi vill.

Enda sättet är tydligen att jag blir "föreslagen" för hennes farsa, nackdelen är dock att isf måste vi GIFTA OSS...
Och vem vill gifta sig under tvång, samt såhär ungt?

Jag vet inte hur vi ska göra.. hur giftermålet går till är som så att man gifter sig borgerligt, sedan har ett arabiskt bröllop med släkten.

Finns det någon här som har varit med om något liknande, eller kan råda mig på något sätt vad jag ska göra??

Har t.o.m varit inne på att försöka arrangera en fejkad vigsel, men hur hållbart skulle det vara på en skala.. vet inte ens om det är möjligt, och det kanske till och med är straffbart ._.

Detta är absolut inget skämt.
Visst, vi skulle kunna vänta i ett par år tills skola och sånt är färdigt, SEN dra.. men jag vet inte riktigt om hon skulle palla att bo där länge till, dem är jävligt elaka mot henne och hon mår väldigt dåligt psykiskt.

Vad kan vi egentligen göra? Det känns hopplöst.. Men jag vill inte och tänker inte lämna henne för att rädda mig själv. Vi älskar varandra så himla mycket, och vi vill fortsätta vara med varandra, livet ut- men inte på någon religions villkor..


   
Citera
Ämnesstartare

Rym iväg och lev lyckliga i alla er dar![y]


   
SvaraCitera

Kärleken styr kärleken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Rym iväg och lev lyckliga i alla er dar![y]

Det är precis vad jag skulle vilja, men det är livsfarligt >.<

My dreams are her:

Kärleken styr kärleken.

Säg det till hennes släkt[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gammal är hon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj!
This question is way over my head...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jävligt svår fråga.

Om ni måste kan ni rymma utomlands.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om hennes familj får henne att må psykiskt dåligt så tycker jag att hon ska se till att kontakta social och läkare och försöka få hjälp från dem med att flytta ifrån dem. Självklart ska hon inte behöva anpassa sig efter några seder, kulturella eller religiösa, om hon inte vill det.

Oh, och om hon är myndig så borde hon kanske försöka se om hon kan bo hos vänner eller bekanta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var tillsammans med tjej som var muslim. Men hennes familj var så kallade intellektuella muslimer, vilket i för sig gör det ännu lustigare att de gillade mig [bigsmile]


   
SvaraCitera

Lille_Marx:

rymma utomlands


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Hur gammal är hon?

18

Myksa:

Oj!
This question is way over my head...

Yeah, min också egentligen, hemskt att den ens ska existera

mediakatt:

Om hennes familj får henne att må psykiskt dåligt så tycker jag att hon ska se till att kontakta social och läkare och försöka få hjälp från dem med att flytta ifrån dem.

Jo, det tycker jag med :/ problemet är dock att hon har ett par år kvar på sin gymnasieutbildning, hur ska man kunna fixa det? Hela hennes släkt bor ju liksom i staden där hon går i skolan

Ending Jon:

Jag var tillsammans med tjej som var muslim. Men hennes familj var så kallade intellektuella muslimer, vilket i för sig gör det ännu lustigare att de gillade mig

Vad innebär det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den Vise:

Jo, det tycker jag med :/ problemet är dock att hon har ett par år kvar på sin gymnasieutbildning, hur ska man kunna fixa det? Hela hennes släkt bor ju liksom i staden där hon går i skolan

Är det i sig ett problem? Jag menar, de behöver ju inte umgås med henne. Om det skulle vara nödvändigt kanske hon kan flytta och byta gymnasieskola?


   
SvaraCitera

skicka en lapp till hennes pappa där det står "hej, jag knullar din dotter, deal with it"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alldeles för känslosamt för mig men jag önskar dig lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, allah-u-akhbar


   
SvaraCitera