Aviseringar
Rensa alla

Ska religionen få styra kärlek?


Ämnesstartare

Livsfarligt säger du? [rolleyes] Dra dig ur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Om hennes familj får henne att må psykiskt dåligt så tycker jag att hon ska se till att kontakta social och läkare och försöka få hjälp från dem med att flytta ifrån dem. Självklart ska hon inte behöva anpassa sig efter några seder, kulturella eller religiösa, om hon inte vill det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den Vise:

Vad innebär det?

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den Vise:

isf måste vi GIFTA OSS...
Och vem vill gifta sig under tvång, samt såhär ungt?

Well. Du ville väl vara med henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Är det i sig ett problem?

Hennes släkt bor i staden, rymmer hon är hon jagad resten av livet..

Chickfactor:

ja, allah-u-akhbar

Lol, as-salamu alaykum

mediakatt:

byta gymnasieskola?

Något säger mig att det är riktigt krångligt om man bryter kontakten med sina föräldrar? Jag vet inte hur det funkar

Angelize:

Livsfarligt säger du? [rolleyes] Dra dig ur.

Jag tänker inte låta fara stå ivägen för kärleken

Harpyja:

Well. Du ville väl vara med henne.

Klart jag vill, jag är beredd att göra det. Men jag hade sett fram emot att ha ett fint bröllop på våra villkor.. inte skriva på ett papper


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själv är jag Pastafarian [y]

http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den Vise:

alaykum

alaikum stavas det väl?

Den Vise:

Jag tänker inte låta fara stå ivägen för kärleken

Låt kärleken fara iväg istället [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

alaikum stavas det väl?

Finns många olika stavningar. Googla.

Maxwinner:

Låt kärleken fara iväg istället [y]

Själv är jag och alla andra utom du seriösa i denhär tråden, så om du ursäktar skulle jag uppskatta något mer seriöst eller inget alls..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den Vise:

Själv är jag och alla andra utom du seriösa i denhär tråden, så om du ursäktar skulle jag uppskatta något mer seriöst eller inget alls..

förlåt då [smile]

"everybody's serious...
everybody's serious but me"

- Allen Ginsberg


   
SvaraCitera

Maxwinner:

Låt kärleken fara iväg istället [y]

<3 [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läser inte inlägget, svarar direkt på frågan: Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den Vise:

Hennes släkt bor i staden, rymmer hon är hon jagad resten av livet..

Klart att de inte kommer uppskatta det, men de lär väl vänja sig.

Den Vise:

Något säger mig att det är riktigt krångligt om man bryter kontakten med sina föräldrar? Jag vet inte hur det funkar

Inte om hon är arton, så länge hon är myndig så behöver hon inte några intyg eller dylikt från dem.


   
SvaraCitera

Känner att jag måste svara något på det här eftersom jag själv är nästan i samma situation förutom att jag är tjejen. (men okej mina föräldrar är inte lika stränga som din tjejs verkar, de är mest bara inne på tanken att jag är för ung och ska vänta tills jag pluggat klart).

Mycket beror på hur hennes föräldrar är. Vad menar du med att hennes farsa är livsfarlig? Vad tror du han kan göra om han skulle få reda på att ni var tillsammans? Om det är VÄLDIGT allvarligt så råder jag faktiskt dig till att vänta några år tills skolan är klar åtminstone.

Sen så förstår jag henne verkligen om hon inte vill bryta kontakten med sin familj. Jag vet flera som bara stuckit med sina svenska pojkvänner och farsan har sagt upp sitt faderskap och aldrig vill se tjejen något mer. Det är ju inte heller något roligt liv om man får leva utan sin familj sedan, för man vill ju ändå att de ska acceptera ens kärlek så man kan vara lyckliga på alla sätt och vis. Aja, nu känns det bara som jag svamlat en massa skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Klart att de inte kommer uppskatta det, men de lär väl vänja sig.

Hon är muslim min vän, vilket innebär att hennes huvud kommer sitta fastnaglat på väggen när dem är nöjda..

mediakatt:

Inte om hon är arton, så länge hon är myndig så behöver hon inte några intyg eller dylikt från dem.

Okej bra, det ska jag ha i åtanke[y]

youmademe:

Vad menar du med att hennes farsa är livsfarlig? Vad tror du han kan göra om han skulle få reda på att ni var tillsammans?

Han är helt psykiskt vriden, så han skulle nog döda både henne och hennes syskon

youmademe:

råder jag faktiskt dig till att vänta några år tills skolan är klar åtminstone.

Mjo, men vi snackar om två år här.. det är jävligt mycket i sådana förhållanden :/ plus att jag inte tror hon kommer orka med skola och sin familj så länge

youmademe:

Sen så förstår jag henne verkligen om hon inte vill bryta kontakten med sin familj.

Nja.. hela hennes familj och släkt behandlar henne som skit, och säger att hon är familjens svarta får + allt som händer är hennes fel[sad] så för att vara ärlig hatar hon sin familj lol. Dock så skulle det underlätta att inte ha en hel arabisk släkt efter sig hela livet x)


   
SvaraCitera

Jag lider med dig när jag läser ditt inlägg.
Jag brydde mig inte om att läsa vad de andra skrev för det spelar ingen roll.
Killen jag gillar är muslim, eller ja, han är nog inte vad man kallar "troende" men jag kan tänka mig att hans föräldrar är det...
Och jag vet att det kommer bli problem längre fram men, jag hoppas allting löser sig med dig och din flickvän för jag har inget enkelt svar på din fråga. Men jag lider med dig.


   
SvaraCitera