Aviseringar
Rensa alla

Ska sigenare få sina klänningar betalade av kommunerna?


Aldrig i livet.


   
SvaraCitera
salmon
Ämnesstartare

Jaha, stavas sigenare med z? [censur]


   
SvaraCitera

salmon:

Jaha, stavas sigenare med z? [censur]

Men helvete, människa.[tired]


   
SvaraCitera

sincan:

fyfan, de ska möjligtvis få sin avrättning betalad..

Word.


   
SvaraCitera

Nej, de ska inte få dem betalda av kommunen.


   
SvaraCitera

Jo de där inbyggda krokarna kan vara ganska dyra att fixa.


   
SvaraCitera

Nej, precis som att muslimska kvinnor inte kan kräva att få sina slöjor betalda, eller jag kräva att få strumpor i julklapp av kommunen.

Om deras "folkdräkt" är så dyr att de inte kan betala för den kanske det är dags för en kulturell revolution hos romerna?


   
SvaraCitera

Lanina:

Om deras "folkdräkt" är så dyr att de inte kan betala för den kanske det är dags för en kulturell revolution hos romerna?

Alternativt så är det ett ypperligt tillfälle att träna upp sina hantverksskillz och sy egna. Så kan de levla när de ändå håller på, liksom.


   
SvaraCitera

Aldrig i livet. Zigenare kan betala sina jävla kläder själva.


   
SvaraCitera

Nej verkligen inte.
Det är ju dom själva som väljer att leva efter den kulturen så varför skulle det vara kommunens sak att betala för kläderna [confused]?


   
SvaraCitera

Haha! Kan ni betala mina dataspel också? Och mina serietidningar? Hej varför inte min tv? Lika mycket kultur som deras kultur, bara lite mer... modernare och stilrenare?[ops]


   
SvaraCitera

salmon:

De såg det som en rättighet, eftersom de ansåg att klänningen är en del av deras kultur och identitet.

Mina Ed Hardy kläder är en del av min kultur och identitet, nån som vill starta en förening med mig för att få skattebetalarna att stå för notan?


   
SvaraCitera

Haha vad är detta för dumt jävla påhitt nu då.


   
SvaraCitera

sincan:

fyfan, de ska möjligtvis få sin avrättning betalad..

vi kan starta en insamling, jag tänkte köpa julklappar för mina pengar egentligen men....


   
SvaraCitera
salmon
Ämnesstartare

passaro:

Men helvete, människa.

Orka vara otrevlig [tired]


   
SvaraCitera