Aviseringar
Rensa alla

ska skaffa en spel dator till dreamhack


neatox
Ämnesstartare

jag ska på dreamhack till sommaren och det ska vara en stationär som jag hade tänkt att bygga själv ska kosta runt 6000-7000 kanske till 7500 ska ha den till framtiden att spela på och ska spela minecraft, league of legends, smite, war thunder och massa mer spel och ska inte vara för högljudd 


   
SvaraCitera

Kör ps4 på dhs14


   
SvaraCitera

neatox: jag ska på dreamhack till sommaren och det ska vara en stationär som jag hade tänkt att bygga själv ska kosta runt 6000-7000 kanske till 7500 ska ha den till framtiden att spela på och ska spela minecraft, league of legends, smite, war thunder och massa mer spel och ska inte vara för högljudd

Detta kan fungera:  http://www.inet.se/kundvagn/visa/4221920/2013-12-05

Enda negativa jag kan komma på: Ont om lagringsutrymme. Så atteh, har du någon hårddisk liggandes, eller kan plocka en från en dator så kör! 

Och OS såklart, hade du du tänkt att köpa en Windows-licens?  


   
SvaraCitera
neatox
Ämnesstartare

mrman:
Kör ps4 på dhs14

har ps3 och vill skaffa dator först och det är en dator jag vill ha till dreamhack och så är det första gången så det ska vara en awesome första intryck med en riktig spel dator som jag ska meka med den tills jag inte har något intresse kvar  


   
SvaraCitera
neatox
Ämnesstartare

S3ON:

Detta kan fungera:  http://www.inet.se/kundvagn/visa/4221920/2013-12-05

Enda negativa jag kan komma på: Ont om lagringsutrymme. Så atteh, har du någon hårddisk liggandes, eller kan plocka en från en dator så kör! 

Och OS såklart, hade du du tänkt att köpa en Windows-licens?  

vill inte ha en liten plutig spel dator som en BitFenix Prodigy Orange mITX men tack endå ;D


   
SvaraCitera

neatox:

vill inte ha en liten plutig spel dator som en BitFenix Prodigy Orange mITX men tack endå ;D

Vadå pluttig, är ju bara skalet ju, chassit....... Du vill väl kunna bära runt på datorn smidigt? 


   
SvaraCitera

otacksamma unge! 


   
SvaraCitera
neatox
Ämnesstartare

S3ON:

Vadå pluttig, är ju bara skalet ju, chassit....... Du vill väl kunna bära runt på datorn smidigt? 

jag vill ha en riktig dator som jag kan ha mycket av allt tex jag har hittat ett skal/chassi som jag tycker är passande  http://www.amazon.co.uk/Aerocool-Strike-X-Advance-Tower-Gaming/dp/B00606NAXW


   
SvaraCitera
neatox
Ämnesstartare

och typ en 

Asus GeForce GTX 660 DirectCU II 2048MB GDDR5 PCI-Express Graphics Card


   
SvaraCitera
neatox
Ämnesstartare

S3ON:
otacksamma unge! 

jag är tacksam att du vill hjälpa mig


   
SvaraCitera
neatox
Ämnesstartare

ska kolla igenom det imorgon och se vad jag kan hitta på, men om ni hittar något som passar till mina tankar så är ni ass gryma Glad men ska lägga mig nu kommer tillbaks imorgon Sover


   
SvaraCitera

får man inte låna en dator där?
eller det kanske ses som status att ta med sig en egen burk iof


   
SvaraCitera

neatox:
och typ en Asus GeForce GTX 660 DirectCU II 2048MB GDDR5 PCI-Express Graphics Card

GTX 760 som jag lade i din kundkorg är snabbare, nyare generation..

 

neatox: jag vill ha en riktig dator som jag kan ha mycket av allt

Det är en riktig dator.. Bara för att formfaktorn på moderkortet är mini ITX säger inte det per automatik att datorn är dålig.. Saker och ting blir inte bättre ju större dem bli u know, titta bara på nya processorer, tillverkningsprocessen blir mindre hela tiden.. Idag snackar vi 22 nanometer, i framtiden ännu mindre..

Men fine, köp dig det dyraste fulltower ATX-chassit du hittar och släng in komponenter från 90-talet.. Därför att enbart chassit kommer kosta lika mycket som din halva budget.   


   
SvaraCitera

reben:

tack men nä tackHAHAHhhajajahahahahahahahahahahHH 


   
SvaraCitera

S3ON:
otacksamma unge! 

Hahaha sant 🙂


   
SvaraCitera