Aviseringar
Rensa alla

Ska skaffa ny mobil. Hjälp!


Ämnesstartare

Ska alltså önska mig en ny mobil till julen, haft min i 3 år och tycker den har blivit tillräckligt gammal för att bytas ut.

Har haft en iPhone och därför blivit lite kräsen och har därför svårt att välja vilken jag vill ha.

Eftersom det är väldigt svårt att bara följa recensioner för att man egentligen behöver egna åsikter om saker och ting så undrar jag om det finns något ställe där dom har riktiga telefoner som man kan känna på och testa (tex snabbheten och känslan på en touchscreen osv).

I New York har applestore alla sina produkter utställda som man kan pilla på och testa diverse saker. Något liknande skulle jag vilja hitta, men vet inte om det finns 🙁

(Har suttit och kopierat in alla å, ä, ö från wikipedia så därför funkar dom i denna tråd)


   
Citera
Ämnesstartare

HERREGUD HAR DU EN NY TANGETBORD?? [party][party][party][bigcheers]

Kablash__:

å, ä, ö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cacaoxo:

HERREGUD HAR DU EN NY TANGETBORD?? [party][party][party][bigcheers]

Kablash__:

(Har suttit och kopierat in alla å, ä, ö från wikipedia så därför funkar dom i denna tråd)

[sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

å, ä, ö

vad är det du söker då?
vad behöver du? :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

vad är det du söker då?
vad behöver du? :p

N[got iPhone liknande definitivt. Android telefon tror jag att det kommer bli om jag inte tar iPhone 3gs.

Men saken 'r den att ja vill testa sj'lv, k'nna p[ dom osv, f;r de 'r s[ jag kan v'lja en mobil, inte av att f[ tips och l'sa recensioner, genom de kan ja endast sorta bort vissa telefoner, men inte v'lja den ja tillslut vill ha 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

[sad][sad]

Hahaha[love]

Anyways, som crypto sa, vad vill du ha för sorts mobil? , själv har jag en sony ericsson w715 och en w595, och jag är nöjd med det. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

🙁

well jag har en nokia 5800 xpress music..
rätt nöjd med den.. dock har den börjat gå trögt nu efter typ 2mån med den 😛 lite elakt av den 😛 den är fetare i tjockleken om man jämför med iphone o jag hatade menyn i början då jag är van vid SE, men iphones meny verkar vara mkt krångligare av det jag sett o testat iaf.

jag gillar mobilen annars iaf 😛

men sen är det ju vad du vill använda den till 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cacaoxo:

Anyways, som crypto sa, vad vill du ha för sorts mobil? , själv har jag en sony ericsson w715 och en w595, och jag är nöjd med det. [blush]

Haha 2 mobiler 😛 Typ delat upp alla dina kontakter p[ 2 och s[ har du h'lften p[ varje? [bigsmile]
(F;r det ja vill ha f;r sorts telefon s[ kan du kolla p[ de ja skrev till crypto precis under :P)

Crypto:

men sen är det ju vad du vill använda den till 🙂

Well, vill ju ha n[t iPhone liknande, mycket multimedia v'nlig. Roliga spel. Touch eller en smartphone (helt tangentbord (utdragbart)). Kameran ska vara bra men beh;ver inte vara superbra. Minst 3,5 tums sk'rm (kr'sen fr[n iphonen), roliga apps, internet ofc, sen ska den va sk;nt att anv'nda och d'r kommer det sista beslutet som ja bara kan ta om ja har testat dom 🙁

Crypto:

rätt nöjd med den..

Precis s[nt d'r oroar mig, vad g;r man d[ liksom? Kan ju inte l'mna tillbaka den, och d[ sitter man fast d'r med sin mobil i 3 [r tills man kan skaffa en ny :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan man bara typ g[ till tele2 aff'ren och be om att f[ k'nna lite p[ en tex Samsung i8910 Omnia HD? :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Kan man bara typ g[ till tele2 aff'ren och be om att f[ k'nna lite p[ en tex Samsung i8910 Omnia HD? :O

borde du ju kunna :p vet inte om man får sätta på mobilen o testa dock? :p

på N5800 så är det tangentbord, dock inte utdragbart utan man kan välja mellan hur man vill skriva på mobilen, finns 4 olika sätt, kolla på YT (youtube), allt är touch, förutom några knappar 🙂

kolla mobile på YT helt enkelt ^^ så jag bestämde mig för min egentligen 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sony ericsson Satio är en riktigt nice telefon. om du går till typ elgiganten eller mediamarkt så kan du testa mobilerna, dom brukar har dom igång så man kan testa dom lite.


   
SvaraCitera

Om du vill gå och känna på mobilerna så burkar ju mobilerna som finns på mediamarkt vara på så att man kan testa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera