Aviseringar
Rensa alla

ska skriva något skönlitterärt, ska det handla om...


Leijonsparf: city of lost children, den där sidoberättelsen i clannad med tjejen som bygger en robot, mycket tidig science fiction, osv.

Ja, samtliga av dessa exempel är skitnice. Mer sånt osv. 


   
SvaraCitera
reben

Leijonsparf:
i en värld av folk i valfri ålder och subkultur som bloggar är det inte svårt att göra research, direkt.

visst, sa bara vad jag själv tkr :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: romantik i surrealistisk schizofrenisetting a'la visual novel från key


   
SvaraCitera

hur mycket vet du om pandapop under 90-talet? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: pandapop och dödsknark under 90-talet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:
hur mycket vet du om pandapop under 90-talet? 

hyfsat mycket om pandapop under tidigt 2000-tal, men tänkte extrapolera. inskränkt till mina egna upplevelser och de andrahandskällor jag tagit del av, dock. uppenbarligen. så tänkte göra en del research.

sen tänkte jag mig en faktisk handling som börjar runt 1997-1998 eller nåt sånt, så det är inte långt ifrån vad som är självupplevt.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

hyfsat mycket om pandapop under tidigt 2000-tal, men tänkte extrapolera. inskränkt till mina egna upplevelser och de andrahandskällor jag tagit del av, dock. uppenbarligen. så tänkte göra en del research.

sen tänkte jag mig en faktisk handling som börjar runt 1997-1998 eller nåt sånt, så det är inte långt ifrån vad som är självupplevt.

okej. när det gäller subkulturer tycker jag att det är viktigt att berättaren själv varit med. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

okej. när det gäller subkulturer tycker jag att det är viktigt att berättaren själv varit med. 

ja, blir lite dumt att bara ha ett utomstående perspektiv. fast beror ju på, också, det går ju att gå in med någon slags antropologisk inställning och göra ett bra grundarbete.
sen är det ju fiktion, inte historia. med det perspektivet skulle jag definitivt kalla mig kvalificerad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ett ryck till nu, börjar förmodligen inom en vecka eller två.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: romantik i surrealistisk schizofrenisetting a'la visual novel från key
11 st

Kommer närmast i varje fall. Hade föredragit drama i stil med asano inio framför key-inspirerad romantik. Men det kan vara så att det är enklare med inspirationen när det kommer till verk man har erfarenhet av.


   
SvaraCitera
Exner

Skriv om en rödvinsdrickande man i 20-årsåldern som beger sig ut på neo-luff.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:
Kommer närmast i varje fall. Hade föredragit drama i stil med asano inio framför key-inspirerad romantik. Men det kan vara så att det är enklare med inspirationen när det kommer till verk man har erfarenhet av.

har alldeles för mycket erfarenhet av det.

Exner:
Skriv om en rödvinsdrickande man i 20-årsåldern som beger sig ut på neo-luff.

20-årsåldern. heh.


   
SvaraCitera
Exner

Leijonsparf: 20-årsåldern. heh.

Uppmuntrar dig med att vädja till fåfänga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: har alldeles för mycket erfarenhet av det.

Desto bättre då egentligen? Vad är det som hindrar dig från att skriva något om det ämnet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Uppmuntrar dig med att vädja till fåfänga.

ska skriva om det, men lär inte bli skönlitterärt. mer illiterat när jag är klar. 

Vehnk:
Desto bättre då egentligen? Vad är det som hindrar dig från att skriva något om det ämnet?

inget, antar jag. det kommer nog. 


   
SvaraCitera