Aviseringar
Rensa alla

Ska Sverige bara acceptera kvinnliga immigranter?


time
 time

Är osäker på hur läget är nu, finns det en kvot för kvinnor som lever under osäkra förhållanden, när det gäller flyktingar? Om inte så vore ju en sådan kanske bra, men jag tycker inte invandringen bara ska begränsas till kvinnor. Dels riskerar man i så fall att splittra familjer och dels kan man i sådana fall inte hjälpa de män som flyr sina hemländer på grund av hotbilden mot HBTQ-personer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns ett problem i det att de som klarar av att ta sig till Sverige genom dyr flyktingsmuggling allt som oftast är unga män. Barn och kvinnor, alltså oftast de som drabbats värst, blir kvar i närområdet där svensk invandring är helt lönlös. 


   
SvaraCitera

Bra tankenöt... men svarar nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm, bra fråga. Kanske en slags kvotering för kvinnor och barn, men inte helt utesluta vuxna män.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Hm, bra fråga. Kanske en slags kvotering för kvinnor och barn, men inte helt utesluta vuxna män.

en man per 3 kvinnor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dock vill man inte att barn ska växa upp utan en pappa. de blir ofta kriminella


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga: en man per 3 kvinnor

Kanske, jag har inte gett det hela en djup analys.


   
SvaraCitera

Kvinnor och barn är ju mer utsatta än männen särskilt i Mellanöstern så det är ju i grunden ingen dum idé. Sen tror jag att det är lättare att integrera en kvinna i samhället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det inte ungefär samma resonemang som att förbjuda män att jobba på förskolor pga pedofilrisk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det vore sexistiskt.


   
SvaraCitera

Kvinnor far mer illa och är mer utsatta , en bra ide'!! 
Manliga araber,turkar och afghaner man vet ju hur dom flesta är där i sin kultur,där är män kungar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte mig emot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

givetvis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Whut 


   
SvaraCitera

Det är män som våldtar och misshandlar, dödar av 85% av fallen. Så fler kvinnor med barn till Sverige ( då givetvis för dom mest utsatta)  typ hot som folkmord.


   
SvaraCitera