Aviseringar
Rensa alla

Ska testa Ecstasy


Ämnesstartare

Buddah:

Att den kommer direkt från växtriket är inte automagiskt ett kvitto på att substansen är bättre än något annat. Nu är ju just cannabis relativt harmlöst, men jag menade egentligen främst att din kropp bryr sig inte ett skvatt om i fall det du äter är naturligt eller inte. Din kropp reagerar på de ämnen och substanser som du stoppar i dig oavsett och du får olika reaktioner beroende på hur dessa fungerar.

Flera av de "nyare" kemiska substanserna har det forskats väldigt lite på och det är av denna anledning man bör vara försiktig med dem, inte för att de är kemiska. Exempelvis MDMA och LSD har båda funnits länge och forskats mycket om och med.

Han menade att just med cannabis vet man innehållet, men med kemiskt framställda droger är det svår att veta innehållet även om kranen påstår att det är tex  MDMA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feberyra:

Fler och större brasklappar/varningstexter borde helt klart slängas in:

TA INTE DROGER OM DU ÄR UNDER 18: DIN HJÄRNA OCH KROPP ÄR INTE FÄRDIGUTVECKLAD OCH DET KAN VARA DIREKT FARLIGT ATT MIXTRA MED HJÄRNKEMIN DÅ!

Men alla småttingar ba "hehe knark är inte alls skadlig de e bara staten som ljuger för oss"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Han menade att just med cannabis vet man innehållet, men med kemiskt framställda droger är det svår att veta innehållet även om kranen påstår att det är tex  MDMA

Blir ju samma problem med cannabis egentligen om man inte känner odlaren/odlar själv. Det du köper skulle kunna vara odlat på jord full med kemiskt avfall. 

Man skall alltid vara noga med vad man köper oavsett vad det är för något. Glad


   
SvaraCitera

Buddah: Att den kommer direkt från växtriket är inte automagiskt ett kvitto på att substansen är bättre än något annat. Nu är ju just cannabis relativt harmlöst, men jag menade egentligen främst att din kropp bryr sig inte ett skvatt om i fall det du äter är naturligt eller inte. Din kropp reagerar på de ämnen och substanser som du stoppar i dig oavsett och du får olika reaktioner beroende på hur dessa fungerar.

Jag är fullt medveten om att det finns några riktiga "giftbomber" ute i naturen. Köpte några Änglatrumpeter på Netto i våras eftersom de har så vackra stora blommor och denna plantas fröer och/eller blad är väl dödligt giftiga.
Jag menade rent allmänt att växtriket är nyttigare än kemiska substanser. När jag använder ex gödning till vårt trädgårdsland så använder vi enbart organisk gödning typ kogödsel och ALDRIG kemisk konstgödning.

Buddah: Flera av de "nyare" kemiska substanserna har det forskats väldigt lite på och det är av denna anledning man bör vara försiktig med dem, inte för att de är kemiska. Exempelvis MDMA och LSD har båda funnits länge och forskats mycket om och med.

Jag skulle ju aldrig någonsin rekommendera någon som är mellan 13 - 18 år att smälla i sig varken ecstasy eller LSD och eftersom detta är ett forum som har många yngre medlemmar är det väl direkt olämpligt att rekommendera användandet av sådana substanser oavsett om de är organiska eller kemiska.


   
SvaraCitera

Buddah: Blir ju samma problem med cannabis egentligen om man inte känner odlaren/odlar själv. Det du köper skulle kunna vara odlat på jord full med kemiskt avfall.

Eftersom Cannabis är en hyfsat känslig växt så har jag svårt att tro att man får mycket till planta på kemiskt förgiftad mark och definitivt inte någon planta i blom på en giftåker.   Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha biker: Jag skulle ju aldrig någonsin rekommendera någon som är mellan 13 - 18 år att smälla i sig varken ecstasy eller LSD och eftersom detta är ett forum som har många yngre medlemmar är det väl direkt olämpligt att rekommendera användandet av sådana substanser oavsett om de är organiska eller kemiska.

Skulle inte rekommendera någon under 20 att inta någon drog över huvud taget, inte ens alkohol som är lagligt. Har inte rekommenderat användandet av något heller, du får gärna citera mig i sådana fall. 

Yamaha biker: Eftersom Cannabis är en hyfsat känslig växt så har jag svårt att tro att man får mycket till planta på kemiskt förgiftad mark och definitivt inte någon planta i blom på en giftåker.

Beror helt på strain hur känsliga de är, men det finns fall där folk fått i sig gifter via cannabis som inte är odlat speciellt rent.


   
SvaraCitera

Buddah: Skulle inte rekommendera någon under 20 att inta någon drog över huvud taget, inte ens alkohol som är lagligt. Har inte rekommenderat användandet av något heller, du får gärna citera mig i sådana fall.

Det har jag inte påstått heller men jag kör en betydligt rakare linje till TS - håll dig borta från kemiska substanser som ecstasy och alla andra laboratorieprodukter. 

Buddah: Beror helt på strain hur känsliga de är, men det finns fall där folk fått i sig gifter via cannabis som inte är odlat speciellt rent.

Då är väl kanske snarare frågan om plantan tagit upp gifterna genom rötterna eller genom bladen. Men nu ska vi inte fördjupa oss i förgiftade CB plantor utan rena naturliga sådana. Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95: Läs lite här, denna drog är liksom andra beroendeframkallande och har jobbiga bieffekter, skulle inte utsätta min kropp för det men du gör som du vill.

Narkotiska preparat överlag avråds ju för normala människor att bruka. Så vitt jag förstått det kommer dippen (seratoninunderskott) dagen efter och bör väl avrådas om du är en svag person på förhand, vilket jag själv inte ser mig som. Det är väl bara en i gänget som jag ser som tvivelaktig, som tidigare varit en riktig pillertorsk. Så det är endast med honom vi får ha översyn egentligen.

Buddah: MDMA och dess kusiner är en av mina absoluta favoriter när det kommer till centralstimulanta. Verkar vara lite spridda åsiktsskurar om just Green Grenade dock, vetifasen om jag skulle lägga pengar på den. Du lär kunna få tag på något bättre om du gräver lite djupare i kontaktnätet eller från Flugsvamp (sök på Flashback om du ej är bekant med detta sen tidigare).

Rent generellt så skulle jag nog tipsa om att läsa igenom http://rollsafe.org som ger bra tips på vad man skall ta för kosttillskott före/efter för att maximera ruset och minimera skadeverkningar. Att ta magnesium innan exempelvis tycker jag hjälper riktigt mycket mot käkspänningarna som man brukar kunna få annars. Se till att köpa rätt sorts magnesium bara, som detta: http://www.lifebutiken.se/produkter/vitaminer-mineraler/magnesium/magnesium-mervital-60-tab-60-tab

Tja är inte så himla säker på att vi kan få tag på något annat än det jag faktiskt angett, tvivlar inte på att det är en medelmåttig variant jag fått tag på heller men det är lite för att testa som sagt. I och med att jag är grön lär jag märka av tillräckligt på det jag får Glad

Det där med magnesium ska jag faktiskt ta tillvara på och införskaffa innan vi bestämmer oss för att ta E;t, tack för det tipset.

Yamaha biker: Varför inte puffa på lite lugnt med Cannabis istället för massa kemiska substanser som ecstasy?

Yamaha biker: Jag syftade främst på att Cannabis onekligen är en produkt direkt plockad ur växtriket som vi alla vet är hyfsat ofarlig. Alla kemiska substanser där någon suttit i ett lab och snickrat ihop har man ju väldigt lite koll på vad man verkligen smäller i sig och dess effekter.

Vi i gänget brukar redan cannabis en del redan och meningen är att testa på något nytt. Det är inte så att vi planerat på att göra karriär som pundare.

Jag förstår helt klart din skepticism med att bruka sådant som är kemiskt, det är onekligen mer farligt än något som naturen framställt. Så jag vet inte om jag skulle vilja testa på något som är grövre än det här.

Bööööörg: Gillar inte att ni skriver om sånt på ett forum där många är 11-13 =/

Tråkigt om folk körs in på fel spår för att jag skapat den här tråden men de flesta av oss är tillräckligt gamla för att kunna diskutera detta och som det visat sig att en del har erfarenheter av både det ena och det andra så jag ser ingen anledning till att förbjuda dessa diskussioner så länge de är balanserade och inte uppmanar folk till att ta något.


   
SvaraCitera

Weeaboo: Jag förstår helt klart din skepticism med att bruka sådant som är kemiskt, det är onekligen mer farligt än något som naturen framställt.

Jag kan ju ta exemplet med fröer och blad från Änglatrumpeten som var poppis för några år sedan. Gav LSD liknande "rus". Den ena plantan krävdes 10 fröer för ett bra "rus". Den andra plantan med exakt likadana fröer gav 5 fröer dödsdos utan återvändo.
Vad jag vill ha sagt är att du har noll koll på styrkan och du har noll koll på vad du egentligen smäller i dig. Skulle substansen förorsaka att du blir rullstolsbunden resten av livet så har du ingen aning om vem du ska kräva på miljonskadestånd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha biker:

Jag syftade främst på att Cannabis onekligen är en produkt direkt plockad ur växtriket som vi alla vet är hyfsat ofarlig. Alla kemiska substanser där någon suttit i ett lab och snickrat ihop har man ju väldigt lite koll på vad man verkligen smäller i sig och dess effekter.

Brukar du röka på?


   
SvaraCitera

ysomiwhy: Brukar du röka på?

Har rökt mycket förr. Nu har jag nästan lagt av helt. Kan röka en gång i månaden... kanske två gånger i månaden. Har tillgång till den bästa cannabisen... främst marijuana... som finns i Europa eftersom mina föräldrar är bekant med en svensk man i Amsterdam som är en av de bästa inom cannabisproduktion. Men just på grund av detta så känner jag att jag kan ta det väldigt varligt med cannabis. Dricker knappt alkohol och röker inte tobak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha biker: Har rökt mycket förr.

svaret jag letade efter
okej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha biker: Jag kan ju ta exemplet med fröer och blad från Änglatrumpeten som var poppis för några år sedan. Gav LSD liknande "rus". Den ena plantan krävdes 10 fröer för ett bra "rus". Den andra plantan med exakt likadana fröer gav 5 fröer dödsdos utan återvändo.
Vad jag vill ha sagt är att du har noll koll på styrkan och du har noll koll på vad du egentligen smäller i dig. Skulle substansen förorsaka att du blir rullstolsbunden resten av livet så har du ingen aning om vem du ska kräva på miljonskadestånd.

Lirarn vi köper av har redan stoppat i sig två stycken till dags dato så det lär inte vara något större fel på satsen skulle jag tro, såvida det inte individuellt kan förekomma skillnader från piller till piller. Jag är smartare än att jag vet av testa en obeprövad produkt.

Som sagt förstår jag din skepticism, och jag vet inte om jag tänker ta något som anses vara värre än det här. Jag tar inte piller till vardags, det är tänkt att vara en engångs eller sällanföreteelse så det är värt att ta den lilla risk som finns att jag kan stoppa i mig något riktigt dåligt. Säljaren är någon jag litar på trots allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feberyra: Du är väl (?) över 18 också, skulle inte rekommendera att rubba hjärnkemin genom att trycka i sig droger om du vore yngre.

Fixa tuggummi, rikligt med vätska, lite cigg (om du röker) och öl eller annat att landa på också.

Denna glömde jag att svara på.

Ja, jag är klart över 18. Tuggummi eller annan tuggomål (käk) ska fixas på förhand pga, vill uppleva hur det är att käka god mat när alla smaklökarna blir starkare. Öl och cigg ska jag nog hålla mig väck ifrån.

Tips på bra föda att ta under ruset?


   
SvaraCitera

Weeaboo:

Denna glömde jag att svara på.

Ja, jag är klart över 18. Tuggummi eller annan tuggomål (käk) ska fixas på förhand pga, vill uppleva hur det är att käka god mat när alla smaklökarna blir starkare. Öl och cigg ska jag nog hålla mig väck ifrån.

Tips på bra föda att ta under ruset?

Du lär inte ha någon aptit alls under ruset, särskilt inte om det är tjack i tabletten också, tuggummit är mest för att undvika käkspänningar. Ha något lättlagat att trycka i er om ni ska hålla länge antar jag. 


   
SvaraCitera