Aviseringar
Rensa alla

Ska till BUP


Ämnesstartare

Jag ska till BUP för att se om jag har en depression. Jag fick en remiss dit av min läkare för han sa att det måste utredas men så fort han sa det så sa min mamma att jag absolut inte har en depression. Jag vet att jag inte är deprimerad. Jag är glad hela tiden. Jag kan inte vara deprimerad. Jag ser ingen mening med att gå dit men jag måste. Vad kommer dom att fråga? Någon som har varit där för att se om man är deprimerad?


   
Citera
PMR
 PMR

Tiiiiilde: ?

Kan det inte vara bra att gå ändå? Ett möte innebär inte att saker kommer ske över en natt, saker sker i en process, så ett möte lär inte skada. Det kan väl vara bra att åtminstone få reda på vad som fick läkaren att misstänka att det rör sig om en depression? Hur kommer det sig att du satt i läkarsamtal från början(du behöver såklart inte svara om det är jobbigt och för personligt)? Som sagt, se vad de har att säga på BUP. Vård och behandling inom BUP är frivillig, så om du inte vill fortsätta gå där så kan de inte tvinga dig till det - så länge inte ditt eller någon annans liv står på spel!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:

Hur kommer det sig att du satt i läkarsamtal från början(du behöver såklart inte svara om det är jobbigt och för personligt)? 

Har haft ont i huvudet ett tag och min läkare vet inte vad det beror på och han tror att jag mår psykiskt dåligt och får ont pga det men jag mår psykiskt bra så jag ser ingen anledning till att gå dit


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Tiiiiilde:

Har haft ont i huvudet ett tag och min läkare vet inte vad det beror på och han tror att jag mår psykiskt dåligt och får ont pga det men jag mår psykiskt bra så jag ser ingen anledning till att gå dit

Har du fått ta några blodprover? Och har du testat tillskott med järn? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:

Har du fått ta några blodprover? Och har du testat tillskott med järn? 

Provat allt, järntabletter, magnesium, migrän tabletter, akupunktur, psykolog och så har de tagit massa blodprov och röntgat och tagit andra prover.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Tiiiiilde:

Provat allt, järntabletter, magnesium, migrän tabletter, akupunktur, psykolog och så har de tagit massa blodprov och röntgat och tagit andra prover.

Kan ju vara ansträngningshuvudvärk. Hur är det med synen? Det behöver vara inte märkbart att det är synen då man anstränger sig så pass mycket omedvetet för att fokusera blicken. Annars rör det ju sig ofta om vätskebrist! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:

Kan ju vara ansträngningshuvudvärk. Hur är det med synen? Det behöver vara inte märkbart att det är synen då man anstränger sig så pass mycket omedvetet för att fokusera blicken. Annars rör det ju sig ofta om vätskebrist! 

Har varit hos optikern 2 gånger det är inte synen. Det är inte vätskebrist, jag dricker väldigt mycket.


   
SvaraCitera