Aviseringar
Rensa alla

Ska till Skåne [crazy] (Hjälp)


Ämnesstartare

Om 3 veckor typ. Vilket är lättaste och billigaste sättet att ta sig dit från Dold text: gbg till Malmö? Tåg? Kollade på sj:s hemsida men det kostar ju typ 400 kr minst, vill gärna ha tips på billigare om det finns.
Sen lite tips på grejer att göra där nere, saker som kan vara roliga att se t.ex, osv. Ska vara där drygt en vecka.
[smile]


   
Citera

Buss (från latin omnibus, dativ plural av det indefinita pronominet omnis, "för alla") är i princip en vidareutvecklad, större bil, som byggts för att ta många passagerare.


   
SvaraCitera

Lifta med äckliga gubbar. Tror nog du inte behöver betala då, inte med pengar iaf[wink]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Sen lite tips på grejer att göra där nere, saker som kan vara roliga att se t.ex, osv. Ska vara där drygt en vecka.

Tampongtornet turning torso, Lunds domkyrka, Ales stenar, Malmöhus, alla oundvikliga för turisten på besök i mitt skånska moderland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kolla swebus express. brukar ha rätt bra priser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

billigare om det finns.

Tradera[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Art deco:

Buss

Gärna lite utförligare svar kanske [crazy] Busskort och vilka bussar osvosvosv, beställa eller åka med vilka och när osv

kebu12:

Lifta med äckliga gubbar. Tror nog du inte behöver betala då, inte med pengar iaf[wink]

Tror jag avstår va[wink]

Lille_Marx:

Tampongtornet turning torso, Lunds domkyrka, Ales stenar, Malmöhus, alla oundvikliga för turisten på besök i mitt skånska moderland.

Okej [smile]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Tror jag avstår va

fan Dold text: är äcklig gubbe[blush]


   
SvaraCitera

Det är ju där han krillebög kommer ifrån va? Låter iaf som det på hans videos. [shake][crazy]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Gärna lite utförligare svar kanske [crazy] Busskort och vilka bussar osvosvosv, beställa eller åka med vilka och när osv

Swebus AB är Sveriges största bussbolag med sina 2400 bussar och 7000 anställda. Företaget bildades 1990 av att bl.a SJ Buss och GDG slogs ihop och bildade Sveriges största bussföretag. 1991 införlivades Postens diligenstrafik i företaget. 1993 köptes Interbus och Wasatrafik upp från koncernen Stockholm-Saltsjön / Nordpool och sammanfogades därefter i Swebus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

kolla swebus express. brukar ha rätt bra priser

"Bästa busstrafiken här på Swe.
Ni är alla en människoras av sämsta kvalitet.
En stackars pojke i tårar, i sin brors gamla kläder
Lämnad att dö i vårt iskalla väder
Som ni glatt ger böter med ert självbelåtna flin
800 spänn, era jävla svin
Kontrollanter och lapplisor jag hoppas ni försvinner
Bakom era ryggar vajar handens längsta finger
Erat jobb är så trist att tiden står stilla
Hoppas lönen är kass och att frun luktar illa
Man mår illa och får kväljningar av att se er på stan
Jag hoppas ni får magsjuka och har fula barn
Ni ska pissa i motvind och stryk ska ni ha
Jag hoppas ni inte får någon tårta på er födelsedag
Ni är värdelösa kreatur som är svåra att hata mer
Barnen i Afrika tycker synd om er
Ingen tycker om er, inte ens era föräldrar
Må Västtrafik brinna i helvetets eldar
Ha det gött, hej."

- Björn Gustafsson, (då 14 år)
[sad] [sad]
Men ska kolla det iaf, tack [crazy][love]

Sovande:

Tradera[party]

Men jag är inte 18 [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Men jag är inte 18

Nää men du har la päron[rolleyes]


   
SvaraCitera
loita

jag brukar flyga sista minuten när jag åker dit från sthlm....
du kan gå till ngt vattenland jag var på när jag var yngre, hette typ tosselilla tror jag, gå å handla på bosseolsson, de har de mesta de e kul, sen finns de inge mer xD haha nä ja venne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Men ska kolla det iaf, tack [crazy][love]

Haha, det har förändrats lite nu. Kostar typ 100 spänn från mig till götet, vilket är ungefär 30 mil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

fan

Kan åka med dig isf [cute][blush]

kebu12:

Dold text:

[surprised]

sculptura:

Det är ju där han krillebög kommer ifrån va? Låter iaf som det på hans videos. [shake][crazy]

Stämmer bra. Tänkte att jag skulle hälsa på honom när jag ändå är där, min lilla älskling[love][wink]

Art deco:

Swebus AB

Okej ska kolla det [crazy] Tack.

Sovande:

Nää men du har la päron[rolleyes]

Jo iofs, aja får kolla där med, tack [crazy]

loita:

jag brukar flyga sista minuten när jag åker dit från sthlm....
du kan gå till ngt vattenland jag var på när jag var yngre, hette typ tosselilla tror jag, gå å handla på bosseolsson, de har de mesta de e kul, sen finns de inge mer xD haha nä ja venne

Haha flyga, ah jag får kolla upp det med.
Okej[crazy]

GHurt:

Haha, det har förändrats lite nu. Kostar typ 100 spänn från mig till götet, vilket är ungefär 30 mil.

Oj [crazy] aa ska kolla, tack [smile]


   
SvaraCitera