Aviseringar
Rensa alla

Ska till stadsbiblioteket imorgon


enhimmelskdrog:

handlar den om poker?

Så mycket mer.. det är en snubbe som förlorar ett parti poker med jävulen, på nyårsafton 1899. I och med det så blir han odödlig och upplever hela 1900 talets historia. En snevlans intressant bok![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Läs ORyx and Crake [sad] Engelska, men värt det!

är den jättetjock?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

det är en snubbe som förlorar ett parti poker med jävulen, på nyårsafton 1899. I och med det så blir han odödlig och upplever hela 1900 talets historia. En snevlans intressant bok!

lät intressant [party]

kommer nog skriva upp alla tips jag får i den här tråden och leta upp alla på bibblan och välja där [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

är den jättetjock?

nja.... fyrahundra tror jag, 450? MEN DE MÄRKS ENTE ENS
om du ska läsa, varför ej ta tjock litteruatur så du ej får en inblick i den braiga världen och sedan måste lämna den så snabbt?
de misstaget gjorde ja me en asbra bok för jag läste dess 300 sidor på 1 da å ja ba... "vafan... hade ju ba känt denna tjej inågra timmar???? var går hon nuE??? JA E INTE KlAR!!!!!!!" [sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

om du ska läsa, varför ej ta tjock litteruatur så du ej får en inblick i den braiga världen och sedan måste lämna den så snabbt?

haha men vill inte läsa så tjocka på engelska iaf, läser så jävla segt då.... och vill gärna hinna läsa klart boken innan jag måste lämna tillbaka den [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

haha men vill inte läsa så tjocka på engelska iaf, läser så jävla segt då.... och vill gärna hinna läsa klart boken innan jag måste lämna tillbaka den

jo men asså man kan ju allti låna opm????? de e fullt möjlit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

jo men asså man kan ju allti låna opm????? de e fullt möjlit

aa om det inte är en jättepoppis bok [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har läst ondskan av jan guillou i skolan också, den var ganska bra och spännande, de e en självbiografi och handlar om erik och han byter skola och bråkar massor, ganska läsvärd fast tycker den va lite krånglig att läsa men den va bra, den e 283 sidor!!
läs den om du vill, vet inte, hatade den när jag läste den men när jag läste sista sidan så var den asbra ändå

hatar egentligen att läsa :s men ska börja läsa nu för det är tydligen bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

har läst ondskan av jan guillou

har läst den typ [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

rolig historia.

Yes! Och väldigt underhållande språk. Det är ju inte varje dag det kommer en svensk författare som inte skrivit 46 böcker om en och samma kriminalkomissarie, utan faktiskt kommer med nåt helt nytt [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anders Sjölin:

Yes! Och väldigt underhållande språk

Fast när vi lyssnade så var den bara kanske fem minuter. Måste nog ha varit en väldigt förkortad version om det finns en bok?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

aa om det inte är en jättepoppis bok

nej de tror ja ente, men asså... e ju ej moby dick liksom (SOM JA FÖRSÖKT FÅ TA PÅ TYP I TRE MÅNADER) å sådär. men de e värt de. [love][love][love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

nej de tror ja ente, men asså... e ju ej moby dick liksom (SOM JA FÖRSÖKT FÅ TA PÅ TYP I TRE MÅNADER) å sådär. men de e värt de

oki men ska leta upp alla jag får tips om typ så jag kommer ltea upp den med och sen får jag välja bok där!! har hela dan på mig lix


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

oki men ska leta upp alla jag får tips om typ så jag kommer ltea upp den med och sen får jag välja bok där!! har hela dan på mig lix

jo de e sant men när ja e där så har ja sådant stor problem me de kravet att jag MÅSTE välja en bok me kvalite så jag bara står där å velar.

gjorde en specialiare i måndags.... efter typ tjugo min av velande å typ "VA FAN SKLA JAG GÖRE" så sa jag te mig sj "Okej, nu ska du välja en bok av slumpen. Hm... PÅ andra sidan bokhyllan, andra hyllraden uppifrån... bok nummer 14... 13... 12... 17? Kanske 15... 14?" å sen så resonera ja om va som tilltalade mej mest i nr å så blev d nr elva.

boken heter "shades of grey" å tyop ghhandlar om klass(i samhället) [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

boken heter "shades of grey" å tyop ghhandlar om klass(i samhället) [crazy][crazy]

ären bra? [crazy][crazy]


   
SvaraCitera