Aviseringar
Rensa alla

Ska till Stockholm 24-25:e på utbildning


Ämnesstartare

Tycker därför det ska vara UM-träff 23:e. [party] Nä det kanske blir svårt, men vill åka upp tidigare och träffa folk. Nån som vill leka med mig? [cute]


   
Citera
Ämnesstartare

Utbildning på helgen? Fy sjutton. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Utbildning på helgen? Fy sjutton. [smile]

Facklig utbildning, inte skolan. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska till Stockholm den 27e, för att besöka EU-kontoret. Så lustigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Facklig utbildning

Fy fan... du lär behöva en UM-träff - minst. Har varit på två fackliga utbildningar på 5 dagar vardera. Have fun säger jag bara >_< Ska din också vara på lastberget?

[love]


   
SvaraCitera

kallt ju!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Fy fan... du lär behöva en UM-träff - minst. Har varit på två fackliga utbildningar på 5 dagar vardera. Have fun säger jag bara >_< Ska din också vara på lastberget?

Jag är med i ett lite stridbarare fack än LO. [wink] Mina kommer vara fett roliga och vettiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Jag är med i ett lite stridbarare fack än LO

I don't get it[confused]Jag är inte med i LO[confused]

Rödingajäveln:

Mina kommer vara fett roliga och vettiga.

Jag förbisåg att sådana kurser är fett roliga och vettiga om man har det intresset därför tänkte jag inte på att det kanske är ett brinnande intresse för dig. Och även om jag har ett intresse för mitt åtagande så var kurserna ändå lite väl mycket. Jag menar... dom var bra, nyttiga. Och inte obligatoriska. Men ändå lite väl mycket - i alla fall för just mig[blush]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh sitta och lyssna på någon som i timmar står och agiterar någon form av verklighetsfrämmande halvsanning. härliga grejer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det vore supertrevligt men jag har lite att stå i just dom dagarna, någon annan gång i November kanske? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

I don't get it[confused]Jag är inte med i LO[confused]

Inte? [surprised] Var är du med?

Storchen84:

Jag förbisåg att sådana kurser är fett roliga och vettiga om man har det intresset därför tänkte jag inte på att det kanske är ett brinnande intresse för dig. Och även om jag har ett intresse för mitt åtagande så var kurserna ändå lite väl mycket. Jag menar... dom var bra, nyttiga. Och inte obligatoriska. Men ändå lite väl mycket - i alla fall för just mig[blush]

Jajo, det förstår jag att man kan tycka. Men tror det beror mycket på vilket fack man är med i också. Mitt fack fungerar väldigt olikt typ alla fackföreningar för vi är basdemokratiska, har inga ombudsmän och tecknar inga kollektivavtal utan tar istället till stridsåtgärder. Tror bara det är Svenska Hamnarbetarförbundet som är lika stridbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Var är du med?

Seko Sjöfolk

Rödingajäveln:

Tror bara det är Svenska Hamnarbetarförbundet som är lika stridbart.

Har hört mycket om hamnarbetarförbundet. Har hört mycket om vad hamnarbetare (i stena) har för löner. Och jag säger bara - holy shit. Vad andra hamnarbetare har vetefan, men det kan ju knappast vara sämre.

Tror dock att våra kurser skiljer sig åt. Jag gick två skyddsombudskurser (fartygsmiljö steg 1 & 2) och behöver en tredje. Men när nån nämner facklig kurs i sthlm tänker jag alltid på lastberget - därav min fråga. Det är visserligen är lite utanför sthlm, men ändå.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Seko Sjöfolk

Ok, jag är med i SAC Syndikalisterna.

Storchen84:

Har hört mycket om hamnarbetarförbundet. Har hört mycket om vad hamnarbetare (i stena) har för löner. Och jag säger bara - holy shit. Vad andra hamnarbetare har vetefan, men det kan ju knappast vara sämre.

De är ju skitbra, de har tvingat upp sina villkor massor och så fort arbetsköparna vill försämra så hotar de med strejk.

Storchen84:

Tror dock att våra kurser skiljer sig åt. Jag gick två skyddsombudskurser (fartygsmiljö steg 1 & 2) och behöver en tredje. Men när nån nämner facklig kurs i sthlm tänker jag alltid på lastberget - därav min fråga. Det är visserligen är lite utanför sthlm, men ändå.

Jag läser en utbildning till facklig organisatör, dvs. folk som antingen organiserar i sin fackliga organisation eller organiserar ute på arbetsplatser och bygger driftsektioner (våra fackklubbar) där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

De är ju skitbra

Jo som sagt, jag vet. Det finns en anledning till att vissa som jobbar på stena-båtar gärna jobbar extra på kajen om dom kan[bigsmile]

Rödingajäveln:

Jag läser en utbildning till facklig organisatör

Ok, fast jag är fortfarande nyfiken på om din kurs också hålls på lastberget[crazy]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Ok, fast jag är fortfarande nyfiken på om din kurs också hålls på lastberget[crazy]

Nej det gör den inte, den hålls på SAC Huset. [crazy]


   
SvaraCitera