Aviseringar
Rensa alla

ska tillbax till farsan imorrn


Ämnesstartare

efter att han gjort illa mig igen, vet inte vad jag ska göra.
tänk om han slår mig igen så fort jag komr innanför dörren? vill verkligen inte tillbaka dit men måste för att jag inte har någonstans att ta vägen.
mamma ska iväg och ha kul, woho gu va kul för henne, men vart ska jag då?
blir hellre eldtorterad än att behöva bo hos pappa i två dagar.
tänk om han vill prata? vad ska jag säga då? vill verkligen inte prata, särskilt inte me honom.
hatar att säga det, men egentligen är jag rädd för honom, är såklart arg också men mest rädd.
känns som om han kommer mörda mig nästa gång, vågar inte vara hos honom

hur kan jag göra för att slippa bo hos honom? kan inte sova hos någon kompis, de bryr sig bara om sig själva, ställer aldrig upp för mig. lr det kanske inte är sant, ibland gör dom väl d, men inte när jag faktiskt behöver hjälp.

vet att jag skrivit ett par tusen såna här trådar, men är så mycket som pågår å javettefan va ja ska göra med vissa av sakerna


   
Citera

BadAssLezbo:

hur kan jag göra för att slippa bo hos honom?

Du kan göra som en man och ta itu med dina problem. Prata med honom. Inga ursäkter. Du kommer bli tvingad att lära dig prata så småningom i alla fall, vare sig du vill det eller inte. Det blir lättare om du pratar nu.


   
SvaraCitera

join993:

Du kan göra som en man och ta itu med dina problem. Prata med honom. Inga ursäkter. Du kommer bli tvingad att lära dig prata så småningom i alla fall, vare sig du vill det eller inte. Det blir lättare om du pratar nu.

är du typ dum i huvudet? hon är 12 vad fan ska hon göra mot en fullvuxen man som är så vriden att han misshandlar sitt barn?

BadAssLezbo:

vet att jag skrivit ett par tusen såna här trådar, men är så mycket som pågår å javettefan va ja ska göra med vissa av sakerna

har du pratat emd din mamma om det här?
Förstår inte hur hon kan gå med på att ha dig där om hon vet det. Finns det ingen kompis du kan vara hos? mormor/morfar/farmor/farfar..?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

är du typ dum i huvudet? hon är 12 vad fan ska hon göra mot en fullvuxen man som är så vriden att han misshandlar sitt barn?

Är trött, menade att hon måste prata, med någon. Sen om det är hennes lärare, mamma eller pappa det skiter väl jag i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nice, då vet vi. [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Nice, då vet vi.

ah

Blivande_japan:

Förstår inte hur hon kan gå med på att ha dig där om hon vet det. Finns det ingen kompis du kan vara hos? mormor/morfar/farmor/farfar..?

ja kan ju vara hos mormor och morfar

Blivande_japan:

har du pratat emd din mamma om det här?
Förstår inte hur hon kan gå med på att ha dig där om hon vet det.

ja, men hon tror inte att det är något stort, det är inte direkt första gången lixom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BadAssLezbo:

ja kan ju vara hos mormor och morfar


   
SvaraCitera

BadAssLezbo:

ja kan ju vara hos mormor och morfar

försök ordna så du kan vara där istället

BadAssLezbo:

ja, men hon tror inte att det är något stort, det är inte direkt första gången lixom

vad weird... förklara för henne att du är rädd för honom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BadAssLezbo:

tänk om han slår mig igen så fort jag komr innanför dörren? vill verkligen inte tillbaka dit men måste för att jag inte har någonstans att ta vägen.

Jag tycker absolut inte du ska bo hos honom, nej. Stanna hos dina morföräldrar så mycket du kan! Och försök att hitta lite pålitligare vänner, will you? Några som verkligen ställer upp. Vill ju såklart säga att du ska vända dig till skolkuratorn & socialen också, men samtidigt förstår jjag att det är lättare sagt än gjort.

Ta hand om dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ring bris eller något då.


   
SvaraCitera