Aviseringar
Rensa alla

Ska tjejer börja visa brösten?


adaq:
Såg denna videon på youtube idag och fick en liten funderare på varför det är så att vi män ska visa vårta bröstvårtor men inte tjejerna. Tycker det är diskriminerande! Från och med nu tycker jag att alla tjejer ska vara topless på stranden! vad tycker ni?

Nej detta är absolut inte diskriminering 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Ja såklart. Det kommer ju dock tyvärr ta ett tag innan folk vänjer sig och börjar behandla barbröstade kvinnor med respekt. En utopi vore ju om vi kunde ha samma syn på kvinnobröst som afrikanska stammar har. Vi är väldigt duktiga på att påpeka hur kvinnoförnedrande och ickejämlik islam är när vi minsann har en del ojämlikhet att sopa bort i våra egna led också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bill_122:

Kvinnobröst är ju provocerande

Varför?


   
SvaraCitera
duden

Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, givetvis


   
SvaraCitera
mynona

adaq: Ja


   
SvaraCitera

Är det helt accepterat för män att gå utan tröja, varför ska det då inte vara det för kvinnor? 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Skrämmande med alla som röstat nej. Kan ni verkligen inte se tjejer som ngt annat än sexuella objekt?


   
SvaraCitera
mens
 mens

ska vi gå tillbaka till tiden män hade baddräkt på stranden? ja det gör vi


   
SvaraCitera
Exner

mens:
Skrämmande med alla som röstat nej. Kan ni verkligen inte se tjejer som ngt annat än sexuella objekt?

'Inte när de har bar överkropp, lol.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Exner:

'Inte när de har bar överkropp, lol.

betackar mig förlöjligande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq: Ja...

...tycker jag men i grunden är det väl upp till tjejerna själva att avgöra om de vill gå med bar överkropp på badstranden eller på stan en varm och solig dag. Det är ju inte så att jag blir kåt bara jag ser ett ett par kvinnobröst. Lite mer behövs.   Cool


   
SvaraCitera
mens
 mens

Bevara Sverige Svenskt: men i grunden är det väl upp till tjejerna själva att avgöra om de vill gå med bar överkropp på badstranden eller på stan en varm och solig dag. Det är ju in

Det är inte frågan, tolkar jag det som. Frågan är om _du_ tycker att tjejers rättigheter ska vara lika stora som killars. Att tjejer själva får välja vad de ska visa är ju så självklart att det inte behövs nämnas här. Eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Ska" och "ska" - jag tycker att de bör få välja själva, utan att socialt eller juridiskt straffas för det val i frågan de gör. Jag tycker toplesshet är helt ok för både män och kvinnor och i en perfekt värld skulle båda odramatiskt kunna gå utan tröja.


   
SvaraCitera
Exner

Boobs


   
SvaraCitera