Aviseringar
Rensa alla

Ska träffa brud - vad ska man snacka om?


Ämnesstartare

Marcus Normark:

Blir det pinsam tystnad kan du alltid påpeka " ja, nu blev det pinsam tystnad". Det kan lätta upp!

HAHA nee nog det värsta man kan göra xD Det bästa e ju o låtsas som att man inte tycker att det e pinsamt

Stringburka:

Jag tänkte svara seriöst tills jag såg det här:

Jaja blir bara lite trött på att folk leker så jävla mycket bara för o va roliga när det är ett seriöst problem som ja vet att dom själva också har.. Kan förstå om man inte e seriös mot "Killerboy_P12_CaSaNoVa_JagÄrBeroendeAvCigg:PpPp@Hotmail.com" som vill veta var man kan köpa butterfly


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Jag tänkte svara seriöst tills jag såg det här:

Tog du åt dig eller? Haha.

"Hej, hur mår du?
Hej, jag mår bra, själv då?
Bra, fniss.

SÅÅÅÅÅ, hmmmmmmmmm... äntligen är det fredag, och nu börjar höstlovet också, fan vad soft. Aaa hhihih.. såååååå, huum, vad ska du göra under lovet då?" osv osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga om hon är hungrig och laga mat åt henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dobidamdam:

som ja vet att dom själva också har..

Det vet du inte. Jag måste säga att jag generellt sätt aldrig har svårt att snacka med tjejer - tvärtom tycker jag att killar är oerhört svårpratade, sålänge jag inte vet något specifikt intresse jag delar med dem (vanligtvis rollspel eller politik).

Men bara chilla och tjöta om det du tänker på, om du inte är för konstig i skallen. Tjöta om att det är lov snart, om roliga saker ni ser, om ni har något gemensamt intresse och så vidare.

daisy:

Tog du åt dig eller? Haha.

Inte direkt, men att vara dryg mot folk får en knappast mer svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

döden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför prata om du skall träffa en tjej? då kan du ju lika gärna vara ihop med en kille[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dobidamdam:

Känner henne inte hon e typ ett internet-ragg, ska kanske träffa henne ikv vad ska man snacka om? Rädd för pinsamt tystnad men vill inte heller prata om något extremt ointressant o konstigt tex vädret xD

vart ska du träffa henne (är expert [y])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dobidamdam:

HAHA nee nog det värsta man kan göra xD Det bästa e ju o låtsas som att man inte tycker att det e pinsamt

Verkligen inte. Det fula är att båda VET att det är pinsamt men ingen vågar säga det, vilket bidrar till enormt tryckt stämning, och det blir därav bara mer pinsamt.

Mitt förslag brukar ha en komisk effekt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ställ frågor, visa att du är intresserad av att lära känna henne, oftast löser det sig när man väl befinner sig i situationen. Självklart är det väl stelt i början.
Slappna av, försök inte göra dig till, för sånt märker man på folk direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fyfan va najs att det finns killar som bryr sig.. dom ja träffat frågar mig om en kyss efter kanske 2 timmen
andra vanliga RL ragg ber om avsugning..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När man träffas, datar o.dyl. går det inte ut på att försöka vinna över den andra genom att visa upp den perfekta bilden av hur man tror de vill att man ska bete sig.

Det handlar om att vara sig själv. Och är du nervös och säger konstiga grejer ibland så gör du det. Jag säger konstig skit hela tiden, det funkar det med.

Ärligt talat. Bara snacka om det som faller dig in. Det viktigaste är att du "investerar i konversationen", dvs. både pratar om dig själv och uppmuntrar henne att prata om sig själv. Ge och ta. Prata inte bara om dig själv, tvinga inte henne att prata hela tiden.

Resten löser sig. Funkar ni så funkar ni. Don't sweat it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur gick det? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underbarnet:

vart ska du träffa henne (är expert [y])

Hon får väl möta mig på stationen o så går vi hem till henne eller något 😀

detberorpå:

fyfan va najs att det finns killar som bryr sig.. dom ja träffat frågar mig om en kyss efter kanske 2 timmen
andra vanliga RL ragg ber om avsugning..

haha en kyss efter andra timmen? Strula är det första man gör när man träffas =O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

hur gick det? [wink]

Blev inte igårkväll har skjutit upp det 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dobidamdam:

Blev inte igårkväll har skjutit upp det 😉

aha mnen lycka till då [crazy][crazy]
det blir nog inte så svårt att snacka, snacka om det ni brukar prata med varandra om över internet bara [y]


   
SvaraCitera