Aviseringar
Rensa alla

Ska transpersoner få adoptera?


Ämnesstartare

Zymba:

Är väl olika från person till person, som med alla människor. Eller menar du att de skulle ha färre anledningar till att vilja bilda familj?

undrar hur stor andel av transparen det är som vill ha barn jämfört med heteropar. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Zymba:

Ja precis! Blev så chockad när jag läste att folk fortfarande resonerar så. Ledsen

hatar ignoranta människor. Förnuftet kommer drabba många fler en dag.
jag hoppas det iaf..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En annan skrev också "alla hbtqpersoner är översexuella, de kommer förstöra sina barn" jag ba wtf 


   
SvaraCitera
höna

Zymba: Ja för att:

självklart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: "transsexualism får inte normaliseras, det är onaturligt, onormalt, då blir barnen också transsexuella och tillslut föds inga barn, barnen kan få konstiga ideal, barn är ingen rättighet" osv osv...

Vänta bara tills SD:arna får syn på denna tråd. Galen


   
SvaraCitera

Zymba: Tycker ni att transpersoner ska ha rätten att adoptera? Motivera gärna era svar Glad

bra att du inte skrev rubriken "transpersoner och adoption - nice eller bajs?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:

Vänta bara tills SD:arna får syn på denna tråd. Galen

SDare är minst lika vanliga som vänsterpartister här så känns som att de redan borde ha fått syn på den och röstat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

bra att du inte skrev rubriken "transpersoner och adoption - nice eller bajs?"

Hahahaha nej gu! Icke!


   
SvaraCitera

Zymba: Ja för att:

blir provocerad av att frågan ens ställs ärligt talat


   
SvaraCitera

Exodus:

undrar hur stor andel av transparen det är som vill ha barn jämfört med heteropar. 

är det så vanligt att två transpersoner är tillsammans då..? eller menar du att ena personen är transperson emd "transpar"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har raderat ett par inlägg. Tänk på att tråden är taggad Plusmoderering och offtopic ej är tillåtet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är tveksam. Tycker principiellt att man helst ska undvika att placera adoptivbarn i allt för onormala familjekonstellationer, dvs att adoption absolut inte är en rättighet för exempelvis homosexuella. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

är det så vanligt att två transpersoner är tillsammans då..? eller menar du att ena personen är transperson emd "transpar"?

oj tänkte inte så noga. men undrar hur vanligt det är att en transperson vill ha barn jämfört med heteros?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Exodus:

undrar hur stor andel av transparen det är som vill ha barn jämfört med heteropar. 

tror att det är lika, vilja/ovilja att ha barn beror inte på på huruvida vi är cis eller trans. De är helt vanliga människor....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:
Jag är tveksam. Tycker principiellt att man helst ska undvika att placera adoptivbarn i allt för onormala familjekonstellationer, dvs att adoption absolut inte är en rättighet för exempelvis homosexuella. 

du är onormal


   
SvaraCitera