Aviseringar
Rensa alla

Ska vi införa tvång på att skaka i hand?


Ämnesstartare

Eller hur resonerar alla som sagt att det är fel av invandrare att skaka hand med andra.

Totalt raseri från SD och andra islamofobiska krafter som typ folkpartiet blev resultatet när en man lyckades få rätt av diskrimineringsombudet.

Han hade vägrat skaka hand med arbetsgivaren, men ville inte göra det för att det inte hörde till hans kultur. Istället hade han bugat och lagt handen på bröstet.

​Debattartikel av arg folkpartist:

Hur motiverar folkpartiet själva att de är liberala? Jag trodde ju åtminstone att de var lite humana.


   
Citera
Ämnesstartare

Länken funkar inte 🙁

Men ja, dumheter.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Suck, sådan jeflarns idioti. Det är en sak när SD-are säger att de ska följa Sveriges lagar och anpassa sig till oss - men att de måste hälsa på samma sätt som oss? Fattas bara tvångsinjecering av senapssill.

Missförstå mig inte, jag gillar inte att folk gör någonting av rent religiösa skäl, men COME ON!

Att arbetsförmedlingen vägrar honom hjälp på grund av att han inte velat skaka hand är ju bara befängt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Älskar när alla sidor är idioter [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Missförstå mig inte, jag gillar inte att folk gör någonting av rent religiösa skäl, men COME ON!

Ja, exakt, även om man själv är sekulariserad så känns det ändå som en viktig grej att människor ska vara fria att få bete sig som de vill.

Skräms mest av att 75% i en omröstning på SvD kom fram till att det är fel att vägra att skaka hand - att det dvs ska vara tvång på att man ska skaka hand. -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja, exakt, även om man själv är sekulariserad så känns det ändå som en viktig grej att människor ska vara fria att få bete sig som de vill.

Precis, till en viss gräns. Om (exmplet fanns bland tards i kommentarsfältet) han hade vägrat arbeta för företaget för att inte alla kvinnor bar slöja - då tycker jag att hans ersättning kunde dragits in (utifrån det system vi har idag). Även om han har rätt att bete sig som han vill så får han i såfall finna sig i att umgås med folk som inte beter sig som han vill.

Anarkandi:

Skräms mest av att 75% i en omröstning på SvD kom fram till att det är fel att vägra att skaka hand - att det dvs ska vara tvång på att man ska skaka hand. -.-

Hoppas de driver den politiken. Då kommer jag skaka väldigt mycket hand med SD-are. Gärna högt uppsatta. Jag är arbetslös, har gott om tid, och om de vill göra rätt får de allt finna sig i att jag använder dem för tricepsträning.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Hoppas de driver den politiken. Då kommer jag skaka väldigt mycket hand med SD-are. Gärna högt uppsatta. Jag är arbetslös, har gott om tid, och om de vill göra rätt får de allt finna sig i att jag använder dem för tricepsträning.

[bigsmile]

Åtta:

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se I dag 09:01

Ehehe. Råkade visst placeras lite fel. [cute]

Stringburka:

Även om han har rätt att bete sig som han vill så får han i såfall finna sig i att umgås med folk som inte beter sig som han vill.

Instämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att vi borde ta bort det istället. Männen bråkar bara om vem som kan ha det mest fasta (fastaste? lul, tightaste) handtaget.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Hur motiverar folkpartiet själva att de är liberala?

Enkelt, dom är inte liberala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men gud, sluta läsa newsmill, sluta ge uppmärksamhet till newsmill.

Den sidan baserar typ all sin trafik på att publicera artiklar av de mest provocerande korkade puckona någonsin och sedan nappar all annan mainstreammedia på det och säger typ MODERAT SKREV DET HÄR GALNA eller VÄNSTERPARTIST GOES KREJZI sen är det någon galen djävla gubbdjävel någon kranskommun till Kiruna som inte har något inflytande men typ fått publicera sina djävla skitåsikter på newsmill för att de älskar människor som är provocerande dumma.

Ja, många människor är idioter i huvudet, big news.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Videovåld:

Men gud, sluta läsa newsmill, sluta ge uppmärksamhet till newsmill.

Jag gillar iallafall många artiklar på kvarnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast jag tycker iaf att man ska respektera hur andra vill att man hälsa på dom, kommer i framtiden heila åt alla Sverigedemokrater och Folkpartister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Eller hur resonerar alla som sagt att det är fel av invandrare att skaka hand med andra.

Anledningen till att han inte ville skaka hand med henne var för att hon var en smutsig kvinna, och sådana ska vara framför spisen och laga mat åt mannen, för det är kvinnans roll i livet.

Visst, att lagstadga detta hade varit för mycket, men när diskrimineringsombuds'mannen' Katrin Linna framställer detta som en seger för mångkulturen blir det jävligt osmakligt. är detta något vi bör se upp till? Patriarkala strukturer i sitt essä, hoppas ni riktiga feminister på sidan (om det nu finns några vill säga) tycker till och står för eran ideologi nu.

Det är ju bara att hoppas på att denna mannen pressas att göra sig av med sin medeltidsmentalitet för att ö.h.t ha någon chans att integrera sig, men förmodligen kommer han efter 10 års arbetslöshet att klaga och jämra sig över att det svenska samhället minsann diskriminerat honom och hans rätt till arbete..


   
SvaraCitera