Aviseringar
Rensa alla

Skadad tumme!


Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Tog ungefär 10 min på min lokala (privata) vårdcentral fast sen 1,5 timme på akuten för rönken (stavas det så). Fast det var med stukad arm.

Oj, men skönt att den var stukad å inte bruten!


   
SvaraCitera

Skulle gissa att den bara är stukad, då du ändå har viss rörlighet kvar. Borde läka av sig självt. 


   
SvaraCitera

Kolla om din närmaste vårdcentral har drop-in till sköterska.
sköterskan gör inget annat än att kolla på den och skickar vidare dig till doktorn, så du får totalt sitta o vänta i typ 40 min.

Jag skadade tummen på liknande sett för några år sen dock var det inte så svullet, men ömmade och gjorde ont när jag rörde den i några dagar


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

Tog ungefär 10 min på min lokala (privata) vårdcentral fast sen 1,5 timme på akuten för rönken (stavas det så). Fast det var med stukad arm.

Röntgen*

Om du har så ont som du skriver är det bättre att kolla upp det än att inte göra det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:
vänta å se om det känns bättre imorgon

Den blev faktiskt lite bättre idag.

Ruttenfisk:
Skulle gissa att den bara är stukad, då du ändå har viss rörlighet kvar. Borde läka av sig självt. 

Tror det med, iallafall så känns det bättre.

superpojken:
Kolla om din närmaste vårdcentral har drop-in till sköterska.
sköterskan gör inget annat än att kolla på den och skickar vidare dig till doktorn, så du får totalt sitta o vänta i typ 40 min.

Jag skadade tummen på liknande sett för några år sen dock var det inte så svullet, men ömmade och gjorde ont när jag rörde den i några dagar

Den blev lite bättre.

Armagedon:

Röntgen*

Om du har så ont som du skriver är det bättre att kolla upp det än att inte göra det. 

Den blev lite bättre.


   
SvaraCitera