Aviseringar
Rensa alla

Skadat mina fötter


Ämnesstartare

Mina fötter har verkligen lidit senaste veckan.

Först fick jag typ några blåsor på hälar/tår. Sedan blev mina hälar alltid helt blödiga. Det gör ont när jag går i skor eller om jag råkar nudda dom. Nu har jag stora, djupa röda märken på bl.a vissa tår och på hälorna. Skinnet är typ borta på de ställena. 😮

Det blöder igenom mina skor och strumpor, och jag har använt massor plåster.

Vad är min räddning? Det bästa man kan köpa på Apoteket mot detta? Varför reagerar mina fötter såhär? Har kunnat använda denna typen av skor utan problem. (Vanliga låga, tygskor. De är ej i fel storlek.)


   
Citera
Ämnesstartare

funkar verkligen compeed skavsårsplåster? är fattig så vill ej slösa pengar på onödigt skit, men vill gärna kunna gå normalt.


   
SvaraCitera

Comped funkar jättebra, faktiskt. Provat några ggr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Comped funkar jättebra, faktiskt. Provat några ggr.

alltså hur funkar det? tar det "bort" såren? gör det så det bara inte gör ont längre, funkar det bara medans man har dem på och inte när man tagit av dom/åkt av? osv. [crazy]


   
SvaraCitera

ohfckyou:

alltså hur funkar det? tar det "bort" såren? gör det så det bara inte gör ont längre, funkar det bara medans man har dem på och inte när man tagit av dom/åkt av? osv. [crazy]

Nä, men såret får läka ifred. Det skyddar bra. Sitter rätt bra också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nä, men såret får läka ifred. Det skyddar bra. Sitter rätt bra också.

vad kostar det typ?


   
SvaraCitera

*Blåser på*


   
SvaraCitera

ohfckyou:

vad kostar det typ?

Minns faktiskt inte, runt 60 kanske??? Ne, kolla på apoteket.


   
SvaraCitera

Köp ordentliga skor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

*Blåser på*

:')

isola:

Minns faktiskt inte, runt 60 kanske??? Ne, kolla på apoteket.

okej 🙂 will doo.

Capture:

Köp ordentliga skor.

jag gillar i princip bara tygskor, de BRUKAR vara skönast att gå i, iaf. snabbt att ta på sig och ta av. [party]


   
SvaraCitera

ohfckyou:

jag gillar i princip bara tygskor, de BRUKAR vara skönast att gå i, iaf. snabbt att ta på sig och ta av.

Låter som att du behöver en sko med en ordentlig sula.
Det har ju inte direkt platta tygskor.


   
SvaraCitera

ohfckyou:

funkar verkligen compeed skavsårsplåster?

Kan verkligen rekommendera Compeed efter 1 år i lumpen med bl a långmarsch upp och ned för Kebnekaise. Räddaren i nöden, värd varenda dyr krona![love]


   
SvaraCitera

ohfckyou:

:')

undernärd?


   
SvaraCitera