Aviseringar
Rensa alla

Skådespelardrömmar


Ämnesstartare

T det lungt, känn ingen press och fortsätt gör din grej sü lär du dig med tiden mer och mer, sü für du lite jobb här och där 🙂 Du kan ju gü en kusr, om dte finns pü abf, jag är estet, gür teater pü stockholm estetiska Gymnasium 🙂 Sen finns dte ju teaterhögskola 🙂 Gör dte du tycker är kul! det ända som kan gü fel är att du tappar lusten, men vadü, dte är bara att gü tillbaka ju 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lycka till![wink]


   
SvaraCitera

Du behöver inte plugga vidare om du inte vill. Gå med i nån amatörteatergrupp och jobba dig uppåt via dom. Det gör jag just nu även om jag hellre jobbar med film än teater.
Gå på auditions. sök roller och ge inte upp.
Ta kontakt med folk i filmbranschen och sälj in dig själv på nåt snyggt sätt. Och lycka till. [y]


   
SvaraCitera

Vill du så kan du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hej!!! visst har man haft dom drömmarna. och i högstadiet förvärkligat dom,,, höll på med teater/musikal. När sissta året blev lite mer en bara en sån överkänsla av adrenalin och nervositet, har fort farande dom drömmarna kvar och i sommar kommer kankse äntligen en anledning till att man får ett alternativt teater yrke, vilket man hoppas på.... ska göra en dokumäntar roll i en film om mobbing i sörmland...

får då besked nu i mars/april om hela manus och inspelnings plats... är det då på sin spätts att man varit nervös, haft svårt att sova mm.
men jag längtar som bara den...


   
SvaraCitera

Jag har också skådespelardrömmar!

Lycka till!! 😀 Om du har en stark vilja kommer du säkert fram!!!


   
SvaraCitera

man måste ha skavsår i hjärnan för att bli skådespelare, se på peter haber. skaffa dig ett riktigt yrke i stället.


   
SvaraCitera

Lol, bump.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har också skådespelardrömmar. Bli medlem på statist.se, kanske kan hjälpa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner igen mig i allt du skrev 🙂 Känns som jag läser något jag själv har skrivit.

statist.se
filmcafe.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner igen mig i allt du skrev 🙂 Känns som jag läser något jag själv har skrivit.

statist.se
filmcafe.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh jag har också lite av en dröm att bli skådis. Dock är jag inte typen som skulle stå ut med att börja på teaternivå. Jag vill skådespela i filmer/serier.


   
SvaraCitera

Alltså. Vill man på riktigt kan man ta "skitjobb" för ALLT man gör är bra erfarenhet som gör att man kan få ett bättre jobb sedan. De som på riktigt tror att ngn kommer ringa och ge dom en huvudroll bara sådär utan ansträngning... Ja, ni kan fortsätta tro det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

^
Jag tror inte att någon förväntar sig det. Men är det fel att drömma lite?


   
SvaraCitera

stagepool finns ju också.

Det jag stör mig mest på är att man måste betala en jävla massa pengar för att kanske få en roll. Vi dödliga har liksom inte råd med det...

Har funderat på teaterhögskolan, men har inte fullständiga gymnasiebetyg och saknar helt förmågan att plugga till mig dem.


   
SvaraCitera