Aviseringar
Rensa alla

Skådespelare.


Ämnesstartare

Hej! [smile]

Jag är en 16 åring som har nyligen kommit underfund med vad jag vill bli. Tja, rubriken säger väl allt, skådespelare, alltså. Grejen är ju att jag inte vet hur jag ska gå tillväga och som sagt är jag nu bara 16 vårar. Så det kan bli ett litet problem. Okay, for your information vill jag inte bli "barnskådespelare" liksom. Vill lyckas riktigt rejält med detta för det är verkligen det enda jag är intresserad av. Filmer och skådespeleri. Jag ryser bara av att tänka att jag faktiskt har en möjlighet att uttrycka mina känslor på en film och faktiskt spela en helt annan karaktär än nu denna jag är född till att vara. Men har aldrig riktigt vågat säga det förns nu. Vet dock inte varför.

Aldrig spelat teater eller dylikt förut men på något konstigt sätt VET jag att jag kan spela ändå.(Okej, Tar väl flera flera år innan man ens är i närheten av perfektion. Men ni fattar. ) Nästan som att det känns på något vis att jag faktiskt är född för detta och ämnad för det. Och jag ser bra ut ( inte för att skryta men folk säger det. Och de säger även att jag är lik Brad Pitt lite smått. Men ändå har ett eget utseende. Inte för att det har nånting att göra med om jag lyckas eller inte men, just saying liksom. )

Så jag har en liten plan, om man säger så. Det jag tänkte var så här. Just nu går jag samhällsvetenskapliga linjen ( på en sjukt värdelös friskola btw ). Och jag har tänkt på att byta linje ett tag nu. Alltså att göra ett omval som snart blir tillgängligt för alla studenter. Jag tänkte om jag byter till industriprogrammet nu när det är läge för omval så har jag jobb efter skolan om typ 3 år most likely, right? Om högkonjunkturen står på min sida vill säga.. Hur som haver [bigsmile]
så har jag även turen att min mamma har en kompis där i USA sen barnsben. Hon bor hmm... Jacksonville North Carolina har jag för mig.

Så det jag tänkte var: Jag byter till industriprogrammet från samhäll och går sedan där i 3 år sedan efter när min utbildning är klar så tänkte jag höra om mor min kan höra med sin kompis i USA att checka jobb för mig, och om det finns, så kommer jag sitta på ett flyg till USA. Först tänkte jag flyga direkt till L.A men tänkte att det inte vore en sån himla bra ide precis, och då fick jag iden att jag möjligtvis skulle kunna bo där hos min mammas kompis medan jag jobbar och fixar pengar för att hå råd att bo i L.A samt ha råd med "acting lessons" and so on..

Så.. Vad tycker ni? [bigsmile] verkar det som en bra ide eller att det är helt lönnlöst? Eller så kanske ni bara inte orkade läsa allt för att det var totalt och extremt ointressant + överdrivet långt? Well, för ni som läste det, skulle vara tacksam för hjälp/tips och svar. Ni anar inte hur mycket det skulle uppskattas! [smile] Jag vill verkligen detta och jag ska kämpa och lägga ner allting på det om det behövs.

Tack på förhand! [cute]

MVH // dreamer [rolleyes]


   
Citera

Låter som ett infall...


   
SvaraCitera

En aning orealistiskt, men kör på.


   
SvaraCitera

waicen:

möjlighet att uttrycka mina känslor på

det är inte dina känslor du får uttrycka hehehe
men ok
men visst ska man försöka göra det man vill


   
SvaraCitera

waicen:

Nästan som att det känns på något vis att jag faktiskt är född för detta och ämnad för det.

Så sade min granne också , han blev bonde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

det är inte dina känslor du får uttrycka hehehe

Erhm... Folk som har viss intelligens förstår vad jag menar eller som nu håller på med något liknande t.ex teater. [smile] ( no offense. )


   
SvaraCitera

waicen:

Erhm... Folk som har viss intelligens förstår vad jag menar eller som nu håller på med något liknande t.ex teater. ( no offense. )

ah men det skrev du inte
du uttrycker dig ej bra kanske bör registrerar namn på något verk(en av mina ambitioner)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

ah men det skrev du inte
du uttrycker dig ej bra kanske bör registrerar namn på något verk(en av mina ambitioner)

Detsamma, just what I thought too [bigsmile]


   
SvaraCitera

waicen:

Detsamma, just what I thought too

aja lycka till lilla gybben


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

aja lycka till lilla gybben

Tack! Dock är detta forum rätt totalt värdelöst på att ge seriösa eller kunskapsrika svar.

T.ex:

Creator:

Så sade min granne också , han blev bonde.


   
SvaraCitera

waicen:

Dock är detta forum rätt totalt värdelöst på att ge seriösa eller kunskapsrika svar.

ja, stick till mensa där du hör hemma asså gör d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

ja, stick till mensa där du hör hemma asså gör d

Knappast.


   
SvaraCitera

Om du verkligen är passionerad kan du bli det. Keep on trying!
*fast iofs har du inte ens börjat men ändå*

Jag vet inte hur du ska gå tillväga Dold text: (har inte läst hela din wall of text, vet inte om det var något mer du undrade) men googla. [y]


   
SvaraCitera

waicen:

Knappast.

ok, men jag vet ej om det här skådespelare för din connection med andra människor suger, du kommunicerar som andrew lloyd webber ser ut

man måste ha hela paketet


   
SvaraCitera

Finns tusentals arbetslösa skådisar i USA, men lycka till iaf.


   
SvaraCitera