Aviseringar
Rensa alla

Skällsord i ett förhållande?


Ämnesstartare

serenity:

okej, testa med att chilla även om du är sur. försök lugna ner dig även om du är skitirriterad. han kanske inte tänker på det så mycket som du gör nu, så börja du med förändringarna.

jo, det låter klokt. känns ändå trist att man bara ska svälja gång på gång att han säger så. men antar att jag får bita i det sura äpplet.

serenity:

kan du säga till honom? [zzz]

då blir han skitsur för det har jag redan sagt massa gånger [shake]


   
SvaraCitera

Jag och mitt ex kallade varandra för jävla fitta, fitthuvud, idiot, dumhuvud och diverse annat[crazy] Det är inte bra, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan inte ändra på folk.
Dumpa honom om han får dig att må dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majan:

hur gör man för att få sin kille att fatta att han inte ska säga sånt?

ennie:

Ni behöver nog vara ifrån varandra lite mer.

Förövrigt tkr jag det är hett när killar/män (mogna) är upprörda[cute] älskar att dryga tbx & säga saker som t.ex. "due idiot" han: "Nej due idiot!" jag: "du kan va!"[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majan:

jo, det låter klokt. känns ändå trist att man bara ska svälja gång på gång att han säger så. men antar att jag får bita i det sura äpplet.

Du behöver inte ta skit flera gånger, utan avgör om det är någon fjantig grej (som basilika i soppan) som inte är värd att tjafsa över, tjafsa inte då. berätta för honom senare tex att du inte tycker om basilika om han häller upp till dig. du måste vara taktisk, för det hjälper inte alltid att prata med honom eller att bli arg.

majan:

då blir han skitsur för det har jag redan sagt massa gånger [shake]

viftar han bara bort det? om han gör det kan du säga att du känner att du är den enda som försöker i ert förhållande (var försiktig med att säga det dock, om det inte stämmer för att han gör andra uppoffringar eller så). du får ju visa att du blir förolämpad lixom, överdriv det om han inte verkar fatta när du är lugn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur beter han sig i normala fall? är det bara det att han har humör eller är han den kontrollerande typen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag kallade mitt ex dum i huvet flera gånger, hon kalla mig likadant, orka inte bry mig[crazy]


   
SvaraCitera

Förklara på enklaste sätt. Håll det kortfattat. Han tycker förstås inte om att bli tillsagd. Han säger att han inte orkar lyssna, försök att hålla det enkelt. Typ "Jag blir ledsen när du kallar mig idiot, så sluta med det!"

Eller försök prata med honom i en situation när han inte är irriterad. Ta upp det när han är lugn och glad, då kanske han orkar lyssna. 🙂

Olika personer fungerar självklart olika men det var det jag kunde bidra med. Lycka till [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Förövrigt tkr jag det är hett när killar/män (mogna) är upprörda[cute] älskar att dryga tbx & säga saker som t.ex. "due idiot" han: "Nej due idiot!" jag: "du kan va!"[cute]

hehe ja me


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

serenity:

Men kan alla sluta försöka lösa problemet genom att fly? Vafan..

Distans är en grej som nog kommer få båda att inse att de betett sig lite dumt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

"du kan va!"[cute]

grym comeback 😛

on topic:

irritationen grundar sig på andra grejer. du msåte veta mer exakt vad det kan vara. men det där med lök i maten är bara en outburst på något djupare (är jag ganska säker på).

så finns det något annat större som han o du har irriterat er på? försök att lösa just det.

han verkar inte vara så pratglad din pojkvän så du får antingen vänta till ett bra tillfälle lr prata med en kompis om din o pojkvännens relation så att du kanske hittar någon lösning. det kan vara svårt att hitta den själv nämligen :). om det inte är ultrauppenbart vad det kan vara

peace


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker du borde göra slut, han verkar vara inledningen till ett ärkesvin [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh, blir så glad när jag ser att äkta kärlek existerar[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera