Aviseringar
Rensa alla

Skämta så andra mår dåligt.


Ämnesstartare

Hej nu är det så att jag går i en omogen klass där folk gillar att skämta på elaka sätt vilket jag inte tycker är ok.
Tex.
''Kan jag sitta här inne?''
''Nej, du är för ful, skämta. Klart du kan.''

Detta uppstår jävligt ofta i våran klass och jag blir jävligt irriterad på detta. Det hjälper inte att jag säger emot för får bara tillbaka '' men det var ett skämt''.
Skämten är inte mot mig men det händer och jag vet att personerna som får sånna kommentarer bara ignorerar dom.

Det händer också på facebook att sånna kommentarer skrivs. Tex.
Status:''Härlig dag idag''
Svar: '' Om du inte hade varit så ful ja''

Obs jag tror inte att jag kommer kunna göra så mycket åt detta, men något jag kan säga som kan få dom att tänka till och få dom att fatta att man inte säger sånna kommentarer. Tack på förhand.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

för ful tråd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

för ful tråd

mog1


   
SvaraCitera

m3lon:

Obs jag tror inte att jag kommer kunna göra så mycket åt detta, men något jag kan säga som kan få dom att tänka till och få dom att fatta att man inte säger sånna kommentarer. Tack på förhand.

Jävla fjolla, lär dig se vad personer säger och verkligen säger.
(I det övre exemplet)

I det nedre exemplet, be idioterna dra åt helvete, de var ju inte ens kul, säg till dom att lära sig humor. Att hålla på sådär gör ingen glad för 2 öre. Bara dom som får en lite egoboost, vilket dom förmodligen behöver i sina sönderknarkade liv.


   
SvaraCitera

I min klass när jag gick på gymnasiet var alla alltid taskigta mot varandra [zzz]

Är fet osv, men kan ta det som ett skämt om någon skojar om det [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schlatan:

be idioterna dra åt helvete

vill ej vara elak tillbaka men tack 🙂

Slumpartad:

Är fet osv, men kan ta det som ett skämt om någon skojar om det

fattar ej varför man ska skoja om sånt[shake]


   
SvaraCitera

m3lon:

vill ej vara elak tillbaka men tack 🙂

Elak?! , vad 17 har dom för anledning till att börja med (förutom sin låga självkänsla)

Isåfall bara ignorera dem. Om jag själv vart i någon liknande situtaion hade man ju seriöst tänk på att byta klass/skola.
Vem orkar umgås med sånna life leechers.


   
SvaraCitera

Jag är på din sida.


   
SvaraCitera

m3lon:

fattar ej varför man ska skoja om sånt[shake]

Tycker inte man ska ta åt sig så mycket. Man ska kunna skämta om sina problem. [no-no]

Dessutom känns det bättre om man kan göra det [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schlatan:

Isåfall bara ignorera dem. Om jag själv vart i någon liknande situtaion hade man ju seriöst tänk på att byta klass/skola.

Mm, jag gör det, men dom irriterar mig grymt.

stereo total:

Jag är på din sida.

Bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Dessutom känns det bättre om man kan göra det

Aha, tycker inte jag..


   
SvaraCitera

m3lon:

Mm, jag gör det, men dom irriterar mig grymt.

Jo när man hakar up sig på saker kan de suga, men tänk, för din egen del är du den som förlorar på de. Varför tänka på nån idiots kommentar hela dagen när du kan fylla hjärnan med så mycket annat kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är också på din sida!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schlatan:

Varför tänka på nån idiots kommentar hela dagen när du kan fylla hjärnan med så mycket annat kul.

Mm sant, vet ej varför jag gör det. Tycker inte det är ok att man säger så.

framtidstron är död:

Jag är också på din sida!

Wihoo.[smile]


   
SvaraCitera

alla mina skämt består av kvinnoförnedrande kommentarer med en nypa nazism.


   
SvaraCitera