Aviseringar
Rensa alla

Skänka pengar till behövande


Ämnesstartare

Jag håller på med ett argumenterande svenska tal om att skänka pengar till olika hjälporganisationer.
Eftersom att talet ska vara argumenterande och övertalande behöver jag fler argument än vad jag har, har ni några tips? Varför tycker ni vi ska skänka pengar till folk i andra länder? vad gynnar det oss??


   
Citera

Föredrar att skänka direkt till folk med congas på gatan och liknande. Känns som chansen är större att ens pengar sponsrar någons AMG-Merca om man använder sig av dessa på pappret välmenande organisationer.


   
SvaraCitera
zIGGE

aha trodde du ville skänka pengar - var beredd att ge mitt kontonummer


   
SvaraCitera

Själv skänker jag aldrig pengar. Jag vet vart pengarna går. Och jag litar oavsätt inte på någon organisation. Levde jag och fick denna fråga för 20 år sedan och före skulle den självklart sett annorlunda ut.

Det är tillräckligt att svenska folket blir nog blåsta av pengar än att man ytterligare mer ska bli blåst när man skänker. Röda korset är ett bra levande exempel.

Så positivt med skänka pengar? Visst, de kanske får en del av det man skänker. Men verkligen inte allt, kanske dock finns någon liten okänd organisation som skänker allt. Men det får man aldrig veta. Men då kan man lika gärna åka dit och skänka. Vilket är det jag skulle göra och säkerligen kommer göra förr eller senare. Tänk vad roligt att se att det verkligen får nytta av det du kommer med. Behöver inte vara 1 000 000 liksom.

Det gynnar oss säkert i statistiken av mest skänerösa land.


   
SvaraCitera

Var ju rätt stor grej om hur mycket VD:na på de olika organisationerna håvar in för ett tag sen.

Läs på om det!


   
SvaraCitera

alltså, hon kan ju inte skriva om hur dåliga hjälporganisationer är i ett argumenterande tal för att få folk att skänka pengar till hjälporganisationer hallååååå e ni dumma elr [confused][confused]

skriv något om att det är hälsosamnt att döva dåligt samvete med att ge 10 spänn i månaden till en IGO med ett fint namn osvosv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är behövande. Jag har inga pengar, inget jobb och det är synd om mig. PM:ar mitt kontonummer till den som är intresserad av lite välgörenhetsarbete.


   
SvaraCitera

pumanJessica:

Jag är behövande. Jag har inga pengar, inget jobb och det är synd om mig. PM:ar mitt kontonummer till den som är intresserad av

Du får väl csn. Unge.

ont Det är så fint med folk som ger. Min farmor ger en massa även när hon inte har råd. Jag ger hellre till djurhem.


   
SvaraCitera