Aviseringar
Rensa alla

Skära sig djupt


Ämnesstartare

Hej jag undrar om någon som vet hur man skär sig djupare och om ni vet kan ni snälla säga hur man gör


   
Citera

Varför vill du veta det?


   
SvaraCitera

Jag vet men tänker ej berätta g0ttem


   
SvaraCitera

Det är ingen bra idé..


   
SvaraCitera

Det hjälper dig inte att skära dig? Så du vill skära dig djupare?
Du måste söka vård...


   
SvaraCitera

Gör inte sådant där mot dig själv.

Skadorna jag orsakade mig för åratal sedan är fortfarande synliga på min kropp.

Tro mig, det finns mycket bättre sätt att hantera smärtan du känner inombords på än att orsaka den utvärtes.


   
SvaraCitera

Ja jag vet men tänker inte hjälpa dig att skada dig själv. 


   
SvaraCitera
Haien

Nej


   
SvaraCitera
Haien

Är det inga moderatorer inne?


   
SvaraCitera

Ragazzino testa di cazzo - chiamare polizia ? : italy


   
SvaraCitera

Hej på dig HejHej123! Varför känner du att du vill känna mer smärta? Vad får dig att tro att det gör dig lyckligare? Jag har svårt att du blir lyckligare av det, många andra som har testat precis det du gör känner att de mest hamnar i en ond spiral som de vill komma ut. Jag har själv varit på BUP och där fick jag inte den hjälp jag behövde men hos Prima barn fick jag rätt hjälp. Ingen här inne tycker att du ska skära dig.
När du skär dig så lär du bara få mer adrenalin i kroppen vilket gör att du inte känner någonting så det spelar ingen roll hur djupt du skär dig, du kommer inte att känna mer smärta iaf och du lär bara få ärr för livet och dessutom riskerar att få livshotande skador på dig.
Du borde göra något annat som inte har med självskadebeteende att göra för att få dig att må bra för varken du eller någon annan mår bra av att skada sig själva. Det behöver du förstå. Precis som att droger inte löser sina problem så måste man ta tag i sina problem. Du behöver någon att prata med om hur du känner, det är viktigt att få ut sina känslor än att bara hålla dem inne, till slut orkar man inte mer, man bryter ihop av att hela tiden hålla alla känslor man har inom sig.
Det vore så fint om du tog hand om dig, gör något du tycker är roligt, gör något som du känner mycket av men på ett positivt sätt istället. Gör något med kompisar kanske eller hitta på något kul men var försiktig i dessa tider. Hjärta


   
SvaraCitera