Aviseringar
Rensa alla

Skaffa barn eller inte?


Ämnesstartare

Tänkte höra hur ni ser på att skaffa barn. Vill ni ha barn och vid vilken ålder? Och isåfall varför eller varför inte?


   
Citera

 Jag vill yngla av mig. Men det i ett förhållande som är helt seriöst, från bådas sidor. Vi ska ha varit ihop i flera år och ha ömsesidigt förtroende för varandra. Och vara varandra väldigt nära. Och helst också bo ihop. 


På vikariatet på förskolan drog det igång en längtan att vilja ha egna barn att följa genom livet. Följa deras vägar och val och agera faderligt stöd.


   
SvaraCitera

typ vid 35


   
SvaraCitera

man vet ju aldrig hur framtiden kommer att se ut så jag vet inte. tycker att folk överlag ser för lättvindigt på barnskaffande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
man vet ju aldrig hur framtiden kommer att se ut så jag vet inte. tycker att folk överlag ser för lättvindigt på barnskaffande.

Sant. Föräldraskapet speglas ofta utåt som något underbart, fantastiskt och positivt. Dock kommer de negativa delarna aldrig ut helt, stackars de nyblivna föräldrar som inte hade en aning om hur svårt det kan vara. Själv blir jag helt slut av att vara barnvakt i några timmar, tänk då hur mycket energi ett eget barn tar.


   
SvaraCitera
reben

nä kan adoptera när jag är 35-40 o rik vis o så


   
SvaraCitera

 Dock har jag funderat många gånger på att skaffa tjej som redan har barn, så slipper jag sexet.


   
SvaraCitera

Tjohej:
 Dock har jag funderat många gånger på att skaffa tjej som redan har barn, så slipper jag sexet.

du och en asexuell tjej kan ju adoptera annars


   
SvaraCitera

fast alla villju inte adoptera förstås


   
SvaraCitera

isola:

du och en asexuell tjej kan ju adoptera annars

Ja, det är sant. Det går ju.


   
SvaraCitera

isola:
fast alla villju inte adoptera förstås

Det beror ju på hur viktigt man anser det vara med om barnet ska vara ens biologiska barn. Ens-egna-kött-och-blod-prylen.


   
SvaraCitera

Just nu om jag ens vill ha barn så vill jag adoptera.  Istället för att få en kopia av mig och bidra till den överbefolkade kan jag istället hjälpa ett barn som behöver mig


   
SvaraCitera

sofflizz:
Just nu om jag ens vill ha barn så vill jag adoptera.  Istället för att få en kopia av mig och bidra till den överbefolkade kan jag istället hjälpa ett barn som behöver mig

Helt rätt inställning. Men det blir ju ingen kopia. Det blir en kombomix av dig och han du gökar med.
Var bara tvungen.


   
SvaraCitera

ag är sugen på barn till och från och håller vi ihop kommer vi nog ha barn inom överskådlig framtid

J


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

dör hellre än får barn. Kan inte ta hand om mig själv så ser inte varför jag skulle försöka ta hand om någon annan.


   
SvaraCitera