Aviseringar
Rensa alla

Skaffa barn. Fördelar, nackdelar osv?


Ämnesstartare

Hej

Har en del frågetecken jag hoppades eliminera. Gärna unga såväl som äldre tjejer med barn får skriva. Resten ber jag vänligt att hålla sig borta. Vill veta hur det är för tjejen.

Det jag vill veta är hur tjejen blir efter graviditen och vilka nackdelar som finns och kan bli. Har ett jättebra förhållande som jag inte vill ska "förstöras" tack vare ett barn. Klart det är fint med barn men vet hur mycket jobb kan vara.

/J


   
Citera
Ämnesstartare

Lyngan:

hur tjejen blir efter graviditen

.....................................


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undrar också hur de blir efteråt [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lyngan:

vet hur mycket jobb kan vara.

Du vet nog inte hur jobbigt det 'r f;rens man haft ett eget barn. S[ t'nk dig det du tror nu x 10. D'r har du ett barn!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Du vet nog inte hur jobbigt det 'r f;rens man haft ett eget barn

Är barnvakt ganska ofta för min systers barn. Känner till en hel del. Dom är dessutom 2 st i jämlik ålder.

Är du föräldrar eller hur vet du det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrämd av en kvist:

.....................................

Kan du läsa? såg att du skriver om näsblod. Du kanske vill ha en favorit i repris? Idiot....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livet får mycket mer mening, man känner verkligen att det är något man lever för. När hon tog sina första steg, fick sina första tänder osv osv.. men samtidigt har man nästan ingen tid över till kompisar, fester , mm. Visst man kan ha barnvakt men man drar sig från att lämna henne. OCH är man väldigt olika i hur man tycker ett barn ska uppfostras leder det ofta till komplikationer och överdrivet tjaffsande.

/mvh Ronja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lyngan:

..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lyngan:

Kan du läsa? såg att du skriver om näsblod. Du kanske vill ha en favorit i repris? Idiot....

Det är väl klart att ingen här kan förutse hur ditt förhållande kommer förändras om ni skaffar barn. Alla individer av honkön reagerar inte på samma sätt efter barnafödsel och dylikt. Jösses.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fördelar: Presenter, uppmärksamhet och kudos utan någon nämnvärd ansträngning.

Nackdelar: Barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att du skall fråga din flickvän om hennes uppfattning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lyngan:

Klart det är fint med barn

Vad är fint med en äcklig, snorig, skrikande, uppmärksamhetskåt liten dregelvarelse?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det jag vill veta är mer kroppsmässigt. Därför jag bad "killar" att inte svara. Hormonsvängningar, bristningar osv.

Vår relation kommer alltid vara bra på det mentala/pyskiska planet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glömde illaluktande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lyngan:

hur tjejen blir efter graviditen

Slapp.


   
SvaraCitera