Aviseringar
Rensa alla

Skaffa barn. Fördelar, nackdelar osv?


Ämnesstartare

ditt liv börjar gå ut på att tillägna din tid åt din unge och att visa vägledning genom livet för ditt barn. vilket är både underbart men det är ett helvete för din liv ... Men det är ett stort steg om du inte är redo bli inte mamma/pappa.

Se till att bli det när du inte ser någon anledning att vänta, och ni båda ska tycka lika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett barn handlar inte om för och nackdelar. När man vill skaffa barn så är det något som känslomässigt växt fram mellan två individer till den grad att de vill ägna sin tid till att ta hand om och uppfostra frukten av gemensam kärlek.

Eller, ja så borde det vara iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du verkar inte redo för ett barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herregud. Ni verkar inte fatta ett jävla dugg. Är ni så inne i er microvärld så ni inte förstår att jag vill ha fakta och inte någon jävla uppläxning? Är det inte upp till mig och min tjej att bedömma om vi är redo för ett barn? jag vill veta hur tjejens kropp kan bli, som t ex bristningar osv. Jag har inte bett om era åsikter när det gäller själva barnet, förhållandet etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L O L, du vill alltså veta hur mycket fulare hon blir efter graviditeten? Tragiskt [bigsmile]

För övrigt; GOOGLE?


   
SvaraCitera

Lyngan:

jag vill veta hur tjejens kropp kan bli, som t ex bristningar osv

Sexet blir som att vifta med en daggmask i en toarulle. Säkert permanent. Och så kommer hennes bröst att börjar producera mjölk, som ibland klumpar sig så att hon måste stå och vifta med dem framför ugnen. Och hennes bröstvårtor kommer att bli nariga. Hon kanske tappar en massa hår.[bigcheers]


   
SvaraCitera

Det är ganska olika.
Lite svårt att säga hur det skulle vara för din tjej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att man ens kan vilja ha barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

metafor:

Sexet blir som att vifta med en daggmask i en toarulle.

lät verkligen som du var seriös.

Sovande:

Lite svårt att säga hur det skulle vara för din tjej.

jo klart men undrar vad som kan hända. vad man ska vara beredd på.


   
SvaraCitera

Lyngan:

lät verkligen som du var seriös.

haha, men vadå? hon blir ju uttöjd for a while. typ som att dra ut en apelsin ur näsborren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

metafor:

haha, men vadå? hon blir ju uttöjd for a while. typ som att dra ut en apelsin ur näsborren.

jadu.. har du själv barn eller vänninor eller liknade som har det? for a while? ett litet tag eller permanent?


   
SvaraCitera

Lyngan:

ett litet tag eller permanent?

beror på om hon är grym på knipövningar...
well, ibland säger jag att jag har två barn, för att döda en konversation, mrn det har jag inte. 😉 känner dock folk som har klämt ut bebisar och varit villiga att prata om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ETT barn kostar runt en miljon på 18år
Sedan kan det bli knas med kvinnan att hon tappar sexslusten och ''byter ut'' sexslusten mot att ta hand om barnet, det ger ungefär samma stimulans för dom efter graviditeten..(fast det händer ju INTE alla kvinnor)


   
SvaraCitera

Kanske kommer som en chock, men alla kvinns är inte likadana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känns inte som ni tar det seriöst utan pratar om själva barnet. Inte där mina frågor ligger utan fokuserar mig på själva tjejen. Hon vet ju inte heller vad som kan hända. Finns ju allt möjligt som säger hon blir slapp, hennes bröst hänger, bröstvårtorna blir större osv osv.. men vill gärna ha allt uppskrivit


   
SvaraCitera