Aviseringar
Rensa alla

Skaffa barn


Hej, jag o min partner insåg idag att jag är gravid. Ja jag ska behålla, ja jag känner till konsekvenser. Så där är det överstökat. 

Problemet är. Han är 30 och jag är 16.5, kommer det uppstå några problem gällande åldern? 


   
Citera

att han kan lämna dig ni måste ta hand om er och en till du måste vara ledig från skolan när du börjar närma dig att föda sen tror jag du ska vara ledig efter du har född barnet  så du kan komma back i skolan som kan göra så du måste gå om en klass om du inte arbetar ifatt (vet att man måste göra det då jag var sjukskriven av 2 läkare för grov depression) men förhoppningsvis går allt bra och ni kommer bra överens


   
SvaraCitera

Svårt att säga om det kan bli problem pga åldern för det är helt olika från par till par hur det kan bli.
Ni är dock på helt olika platser i livet pga åldern (hur mogen du än anser dig att vara rent mentalt) så det kan bli bekymmer pga det. Men älskar ni varandra och verkligen vill detta så go for it. Inget jag rekommenderar personligen.


   
SvaraCitera
shuna

Man kan ju undra vad det är för en mupp som gör en 16-åring gravid. Säker på att han är bra material som pappa och pojkvän?


   
SvaraCitera

Omöjligt att säga. Det blir vad ni gör det till.


   
SvaraCitera
Listus

Sabba inte för dig, vänta med barn, mycket sker i din ålder och allt blir lättare om du fortsätter plugga och utbilda dig nu. Samt du måste växa och leva också.

Samt trodde inte tomten fanns men han som gjorde dig med barn är uppenbarligen en, tycker ålderskillnaden är för stor och tror ej på det i längden. 

Så var smart och vänta, du kommer få barn längre fram 🙂


   
SvaraCitera

Vill du att pappan till dina barn ska va ett peddo? Barnen kommer bli mobbade för att deras pappa är ett peddo och du kan glömma allt du tänkt göra glöm alla planer glöm alla fester glöm bara så för ditt och barnets skull behåll ej 


   
SvaraCitera

Låter ju inte som nån toppen idé. Fett orättvist att din kille antagligen har festat, tagit studenten, rest, gjort karriär allt sånt o känner sig nu redo för barn. Medan du knappt gått klart skolan. Fan va du missar för ett barn du kan skaffa senare. Men d e ju ditt val.


   
SvaraCitera

 IT ALL STARTED WITH A FORGOTTEN CONDOM

Use-condom.jpg


   
SvaraCitera

Ojdå vilken tråd och vilka kommentarer :O


   
SvaraCitera

Hej!
Vi är tre gymnasieungdomar som ska skriva en samhällsvetenskaplig rapport om abort i Sa1a2. Era svar kommer sammanställas och sen ska vi diskutera hur ungdomar förhåller sig kring frågan. Klicka på länken nedan och svara på 9 frågor om abort för att hjälpa oss med rapporten. Svaren är självklart helt anonyma!


   
SvaraCitera