Aviseringar
Rensa alla

Skaffa barn i framtiden?


Ämnesstartare

Vill ni skaffa barn i framtiden eller inte?


   
Citera
Ämnesstartare

Ja jag vill ha barn i framtiden. Garanterat . Har funderat på att eventuellt adoptera men längtar efter känslan av att vara gravid och efter att föda ett barn så kanske blir både och.


   
SvaraCitera
nubbie

Kanske.

Om någon jag tycker om gör mig gravid vid någon slags lämplig tidpunkt behåller jag väl barnet, typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: längtar efter känslan av att vara gravid

Är du helt säker? Vad jag har hört är graviditeten inte det skönaste man kan uppleva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Är du helt säker? Vad jag har hört är graviditeten inte det skönaste man kan uppleva.

100% säker, vill känna närheten av att ha barnet i magen. Vill också känna stoltheten och kärleken av att föda ut det helt själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie: Kanske.Om någon jag tycker om gör mig gravid vid någon slags lämplig tidpunkt behåller jag väl barnet, typ.

Hm, låter som om du inte aktivt vill välja att bli gravid?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: 100% säker, vill känna närheten av att ha barnet i magen. Vill också känna stoltheten och kärleken av att föda ut det helt själv.

Okej Tumme upp


   
SvaraCitera
nubbie

Razor:

Hm, låter som om du inte aktivt vill välja att bli gravid?

Kanske någon gång, känner mest att får jag barn så får jag barn och det skulle säkert vara rätt grymt - men jag skulle nog vara precis lika lycklig utan.


   
SvaraCitera
mynona

Så känns det inte. Jag vet inte om det kommer att förändras, men någon längtan finns inte, livet är ett tillfälle till introspektion och erfarenhetslära som jag känner att jag borde få fokusera på - inte nödvändigtvis ensam, tvärtom tillsammans med andra, men inte med den interaktion av fullständigt uppgivande och uppoffrande av det enga jaget som ett barnskaffande i nuläget symboliserar för mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Kanske (vad avgör?)

Beror på hur mitt liv ser ut. Att vilja och att kunna är ju inte samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske
eller. jag vill.
men det är väl inte alltid så bra. och vad har de för framtid att vänta?
obehag.
har en stor och egoistisk längtan som jag förmodligen kommer följa.

kan tänka mig att adoptera, men det verkar vara bra omständligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Kanske

Om jag träffar ngn som jag klickar med, som klickar med mig. 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast man vill ju gärna "leva" lite först, så att säga. kan tänka mig att jag kommer hinna fylla typ 35 innan dess, lr ngt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Nej.

förhoppningsvis inget som ändras. har jag tur hinner jag fylla 25 innan dess.


   
SvaraCitera