Aviseringar
Rensa alla

Skaffa bil


PWr:

Vem fan vill ha en SAAB eller en volvo 740? Det är volvo s60 som gäller! 

s60, allt för ny gubbil


   
SvaraCitera

Räänkkutus:

s60, allt för ny gubbil

gubb bil eller ej, snabb och skön att köra.


   
SvaraCitera

PWr:

gubb bil eller ej, snabb och skön att köra.

Utseendet som räknas 🙂


   
SvaraCitera

Räänkkutus:

Utseendet som räknas 🙂

Så du menar att en 740 inte ser gubbig ut?Mycket glad


   
SvaraCitera

PWr:

Så du menar att en 740 inte ser gubbig ut?Mycket glad

Inte då, dom flesta som ha 740 är ungdomar, fast om man vill ha en riktigt attraktiv bil ska man ju slita ut fjädrarna.


   
SvaraCitera

Räänkkutus:

Inte då, dom flesta som ha 740 är ungdomar, fast om man vill ha en riktigt attraktiv bil ska man ju slita ut fjädrarna.

Hmm okej, här är det tvärtom. Oftast gubbar som kommer i sina gamla 740is som de haft sedan 80-talet så det kanske är därför jag uppfattar det som en gubb bil.


   
SvaraCitera

PWr:

Hmm okej, här är det tvärtom. Oftast gubbar som kommer i sina gamla 740is som de haft sedan 80-talet så det kanske är därför jag uppfattar det som en gubb bil.

Bo du söderut?


   
SvaraCitera

Räänkkutus:

Bo du söderut?

Söder om Norrland i alla fall 😉


   
SvaraCitera

PWr:

Söder om Norrland i alla fall 😉

Böste?


   
SvaraCitera

Räänkkutus:

Böste?

Vet inte vart det ligger men nej, jag bor utanför Stockholm.


   
SvaraCitera

PWr:

Vet inte vart det ligger men nej, jag bor utanför Stockholm.

Jajaja, då vet jag, Nora.


   
SvaraCitera

Anton999: Jo bilar är jag bra på. Tror jag äger 25st men polaren leder med sina 97st.

Menar du leksaksbilar typ "Dinky Toys" eller menar du bilar i digitalt format typ i JPG-format?  Mycket glad

Anton999: Enklare bil utan lyxig elektronik ger mindre skumma problem. Min Bmw 750 är ett exempel på bil att inte köpa för okunniga. Låg i veckan ute 3timmar o mekade i minus 19, brrr

En BMW 750 är säkert häftig så länge som den funkar. Problemet när fel uppstår på den är inte att verkstäderna tar hutlös timpenning - vilket dom iof sig gör, utan att delarna kostar hutlöst mycket.  Tumme ned

qwertyy: Fy satan, nejnej, en rullande 740 kan man få för cirka 4000, mycket finare å billigare 😉

740 är en jävligt slitstark bil Bland det bästa i bilväg som har byggts. Det svåra är väl att hitta en 740 som inte har gått alltför långt. Samt att den knappast går att köra under litern i stadstrafik.

SAAB: Vem fan skulle vilja ha en Volvo 740 för 4000 då man kan få en fullt fungerande SAAB 900 för 2000, som dessutom är många gånger snyggare

Både 900. 9000, 9-3 och 9-5 är snyggare än 740, 850 och 940. Saabarna skänks väl nästan bort. Äger en 9-5 Aero Kombi själv. Rankar själv Saaben otroligt högt trots vissa tillverkningsbrister typ kvalitetsbrister på turbon, bristande vevhusventillation som orsakade oilsludge och totalt motorras då kamaxelkedjan kuggade över.

Anton999: Så du menar att en 740 inte ser gubbig ut?

När bilarna såldes nya var säkert 740 bilar som köptes av "gubben med hatt". Nu har gubbarna bytt upp sig till betydligt mer high tech bilar och nu är det väl främst ungdomar (främst killar) med nytaget körkort som köper dom som förstabil eftersom de är otroligt billiga att köpa och äga då delar finns på varenda skrot i hela vårt land.


   
SvaraCitera

stoner:

Menar du leksaksbilar typ "Dinky Toys" eller menar du bilar i digitalt format typ i JPG-format?  Mycket glad

En BMW 750 är säkert häftig så länge som den funkar. Problemet när fel uppstår på den är inte att verkstäderna tar hutlös timpenning - vilket dom iof sig gör, utan att delarna kostar hutlöst mycket.  Tumme ned

740 är en jävligt slitstark bil Bland det bästa i bilväg som har byggts. Det svåra är väl att hitta en 740 som inte har gått alltför långt. Samt att den knappast går att köra under litern i stadstrafik.

Både 900. 9000, 9-3 och 9-5 är snyggare än 740, 850 och 940. Saabarna skänks väl nästan bort. Äger en 9-5 Aero Kombi själv. Rankar själv Saaben otroligt högt trots vissa tillverkningsbrister typ kvalitetsbrister på turbon, bristande vevhusventillation som orsakade oilsludge och totalt motorras då kamaxelkedjan kuggade över.

När bilarna såldes nya var säkert 740 bilar som köptes av "gubben med hatt". Nu har gubbarna bytt upp sig till betydligt mer high tech bilar och nu är det väl främst ungdomar (främst killar) med nytaget körkort som köper dom som förstabil eftersom de är otroligt billiga att köpa och äga då delar finns på varenda skrot i hela vårt land.

Menar bilar i 4hjuligt format och inte dom på väggen uppsatta med knappnål. Jo bmw 750 kräver händighet för att äga den dan elektroniken börjar spöka. Vill ni ha kul bil billigt skulle jag satsa på en Alfa 166 3.0 el 3.2l ca år 1999 el senare som står lågt i pris men är en grym bil med Ferarri utvecklad motor som går grymt i allt från väghållning till ylande motorgång. Finns nog även andra Alfor med 6cyl värt att äga. Min audi q 3.0 på 220hk är rena gubbmoppen jämfört med min Alfa.


   
SvaraCitera

Volvo 950 Turbo '95 är livet


   
SvaraCitera

LimeTheFox:
Volvo 950 Turbo '95 är livet

950? 


   
SvaraCitera