Aviseringar
Rensa alla

skaffa nya vänner ?


Ämnesstartare

hej jag skulle vilja skaffa fler vänner för har väldigt få nu och dom flesta är vuxna skulle vilja lära känna folk som är i typ min ålder eller nära jag är 00a men vet inte riktigt hur jag ska göra skulle vilja lära känna folk som bor i Göteborg eller i närheten har ni några bra tips på hur man ska försöka bli vän med folk ? jag är väldigt blyg :/


   
Citera

snacka med folk i skolan t.ex


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:
snacka med folk i skolan t.ex

Kanske inte så lätt om man är blyg


   
SvaraCitera

whtpwr:

Kanske inte så lätt om man är blyg

då är det svårt 


   
SvaraCitera

whtpwr:

Kanske inte så lätt om man är blyg

nä, men ibland kanske man måste göra saker som inte är så lätta


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

nä, men ibland kanske man måste göra saker som inte är så lätta

Såklart. Men om man är väldigt blyg så är det för svårt att bara gå fram en dag och börja snacka med folk. Just det där första steget är extremt svårt att ta när man är blyg.. Jag vet inte om du är blyg av dig men jag var det förut så jag vet hur det är..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:
snacka med folk i skolan t.ex

det är tyvärr inte ett alternativ för jag går inte i skolan för tillfället och har inte gjort det på ett bra tag pgr av lite olika privata anledningar :/


   
SvaraCitera

whtpwr:

Såklart. Men om man är väldigt blyg så är det för svårt att bara gå fram en dag och börja snacka med folk. Just det där första steget är extremt svårt att ta när man är blyg.. Jag vet inte om du är blyg av dig men jag var det förut så jag vet hur det är..

Jodå, det är jag, och jag har aldrig påstått att det är särskilt enkelt om man är det. Däremot håller jag fast vid att hur svårt det än må vara, så kan det vara bra att öva på att komma ut ur sin comfort zone


   
SvaraCitera

j.ribbestal:

det är tyvärr inte ett alternativ för jag går inte i skolan för tillfället och har inte gjort det på ett bra tag pgr av lite olika privata anledningar :/

Dela med dig


   
SvaraCitera