Aviseringar
Rensa alla

Skaffa småfåglar


Ämnesstartare

kebabkurt:

Köper du två eller flera blir de inte lika kära i dig, utan mera i sin partner =(

Dessa ensamma undulater lever ofta ett väldigt tråkigt liv när de inte har någon artfrände de kan busa med. Undulater är oerhört sociala och en människa kan aldrig ersätta en annan undulat.
Du är en mycket självisk djurägare om du ser dina behov framför undulatens.


   
SvaraCitera

isola:

Dessa ensamma undulater lever ofta ett väldigt tråkigt liv när de inte har någon artfrände de kan busa med. Undulater är oerhört sociala och en människa kan aldrig ersätta en annan undulat.
Du är en mycket självisk djurägare om du ser dina behov framför undulatens.

pfft. hippie


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebabkurt:

pfft. hippie

Nä! [sad]
Hittade tom en källa på det
http://www.undulatportalen.se/ensam.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

[sad] Vad gör du då?

Det beror lite på i vilket skick katten är. Har bettet tagit nära andningsvägarna (nos eller hals) så måste h*n iväg snarast till veterinären annars kan de kvävas till döds. Katter blir nästan alltid huggna i ansiktet eller halsen medans hundar nästan alltid blir huggna i tassarna. Jag gör det mest som en säkerhetsåtgärd. Bönderna själva säger att en katt alltid klarar sig o har sju liv. Men mina katter är alltför kära så jag vill inte mista dom. [love]


   
SvaraCitera

isola:

Nä! [sad]
Hittade tom en källa på det
http://www.undulatportalen.se/ensam.html

Men faktum är att det är ju precis osm med en hund, eller annat sällskapsdjur. Klart de är olyckliga när du inte är hemma och gör de sällskap liksom..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebabkurt:

Men faktum är att det är ju precis osm med en hund, eller annat sällskapsdjur. Klart de är olyckliga när du inte är hemma och gör de sällskap liksom..

Du kan väl inte jämföra en hund och en fågel heller. De är ju olika. Hundar brukar ju dessutom få leka med andra hundar. Tror inte att du ordnar lekträffar med andra undulater till din undulat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Det där hittade ju expressen på [shake]

Vadå menar du? Dom hittade väl några fåglar som var smittade utmed Östersjökusten. Var det inte i Västerviks skärgård. Svanar om jag inte minns fel. Eller var det några andra fåglar. Dåligt minne. [blush]


   
SvaraCitera

isola:

Du kan väl inte jämföra en hund och en fågel heller. De är ju olika. Hundar brukar ju dessutom få leka med andra hundar. Tror inte att du ordnar lekträffar med andra undulater till din undulat.

Nej men vad gör det för skillnad? Har du aldrig haft en undlat kan du inte uttala dig! sådeså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

säger att en katt alltid klarar sig o har sju liv.

Bara okunniga muppar som säger så! Blir arg

TheSpookyMan:

Men mina katter är alltför kära så jag vill inte mista dom. [love]

Bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Vadå menar du? Dom hittade väl några fåglar som var smittade utmed Östersjökusten. Var det inte i Västerviks skärgård. Svanar om jag inte minns fel. Eller var det några andra fåglar. Dåligt minne. [blush]

Åh nej! döda flygfän! [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebabkurt:

Nej men vad gör det för skillnad? Har du aldrig haft en undlat kan du inte uttala dig! sådeså

Folk i min närhet har haft. Men det är ju orelevant. Skaffa en till undulat så blir din undulat glad. För jag vet att du vill den väl!


   
SvaraCitera

isola:

Skaffa en till undulat så blir din undulat glad. För jag vet att du vill den väl!

Neej! De bara dödar varandra tillslut =( =( =(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebabkurt:

Neej! De bara dödar varandra tillslut =( =( =(

Nej, de tycker om varandra och leker!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Åh nej! döda flygfän! [cry]

Ett svagt minne säger mig att det var några kycklingfarmare eller hönsfarmare som fick slakta alla sina djur. Men samma sak har ju skett när det gäller svinuppfödning så jag kan ha blandat ihop det. Själv är jag troligen immun mot sådana virus eftersom jag svävat mellan liv- o död i papegojsjukan för flera år sedan. [sad]


   
SvaraCitera

isola:

Nej, de tycker om varandra och leker!

Inte de två senaste jag skaffat som sällskap till henne [sad]
De ligger begravda i trädgården [cry]

[cry][cry]


   
SvaraCitera