Aviseringar
Rensa alla

Skall Anarkandi bli vegetarian?


Ämnesstartare

Åtta:

Alla jävla ekoloider och vänstermänniskor är vegetarianer, veganer, eller på annat sätt kulinariskt handikappade.

Haha. Fast det är hyckleri av mig att äta kött när jag inte tror på det, och det är inte positivt att bryta stereotypen genom att vara en hycklare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

jag vågar då vara min egen individ och äta det jag vill äta - utan att påtvinga mig själv några artificiella begränsningar.

Djuren tackar och bockar för att du äter upp dem, naturen tackar och bockar för att du bidrar till växthuseffekten osv.
Tror inte att vänsterfolket är vegetarianer/veganer pga att annat vänsterfolk är det precis 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

varför inte innan dess? jag menar, du måste ju lära dig laga vegetariskt innan du flyttar oavsett, så den delen är ju knappast ett hinder.

Jag har redan lärt mig. All mat jag lagar är vegetarisk. Jag lagar mat hyfsat ofta, och när jag äter ute och det vegetariska inte består av lite brocolli i någon dryg soppa så äter jag veg. Har inte ätit kött sedan torsdags typ, till exempel.


   
SvaraCitera
Åtta

mjölk:

Djuren tackar och bockar för att du äter upp dem, naturen tackar och bockar för att du bidrar till växthuseffekten osv.

Det var så lite så. Körde skitmycket bil idag. Hoppas att naturen uppskattade det.

mjölk:

Tror inte att vänsterfolket är vegetarianer/veganer pga att annat vänsterfolk är det precis 😛

Det tror jag. Precis som att de i stor utsträckning är piercade, klär sig som fältbiologer och röker vattenpipa. Detta är dock inte fullt lika vanligt som att de är vegetarianer, men nästan så. Och självklart gäller det främst unga, inte vänsterpartiets kommunalråd i Mora.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det var så lite så. Körde skitmycket bil idag. Hoppas att naturen uppskattade det.

Yay, här bryter vi stereotyperna för stereotypbrytandets skull!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag är också vänstermänniska, men jag vågar då vara min egen individ och äta det jag vill äta - utan att påtvinga mig själv några artificiella begränsningar.

kolla specifikt på sorteringsprocessen. jag är inte vegetarian, men jag äter inte kyckling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

It's a no-brainer imo.

Åtta:

Det var så lite så. Körde skitmycket bil idag. Hoppas att naturen uppskattade det.

Åh. Önskar jag också fick köra skitmycket bil. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Mer kött åt mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det tror jag. Precis som att de i stor utsträckning är piercade, klär sig som fältbiologer och röker vattenpipa.

Tsk. Finns många veganer i muf också, vegetarianism och veganism är något som börjat öka i takt med att vi blir mer medvetna om hur ruttet det är.


   
SvaraCitera
Åtta

mjölk:

Yay, här bryter vi stereotyperna för stereotypbrytandets skull!

Nej. Jag känner inget som helst behov av att bli vegetarian eller dylikt, alltså bryter jag stereotyperna därför att jag tycker kött är gott och finner bilkörning roligt. [no-no]

iosib:

kolla specifikt på sorteringsprocessen. jag är inte vegetarian, men jag äter inte kyckling.

Har redan sett den där videon (eller videor som den) ett flertal gånger, men faktum är att jag verkligen inte bryr mig om hur kycklingarna behandlas. Vi har själv haft höns och andra djur när jag växte upp, och de behandlade vi givetvis betydligt mycket bättre än de där djuren behandlades. Trots det så kan jag verkligen inte förmå mig själv att känna någon som helst sympati för djur som jag aldrig sett och troligtvis aldrig kommer att träffa annat än när jag äter upp dem. Jag kan heller inte lura mig själv att jag som konsument gör någon skillnad. Så nej, jag bryr mig inte. Tyvärr.

Libertad:

Åh. Önskar jag också fick köra skitmycket bil. [sad]

Det var inte så väldigt roligt efter fyra timmar. Hade ont i knäna. [sad]

Anarkandi:

Finns många veganer i muf också

Men inte lika många som i grön ungdom och ung vänster. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Finns ingen bra anledning till varför man skall äta kött.
Säger fröken Imoon som själv äter fisk, men jag påstår inte att jag har en bra anledning för det heller visserligen..[zzz][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

jag tycker kött är gott och finner bilkörning roligt.

Ska inte älta detta meeeeen det är precis så där (jag/mitt nöje är viktigare än djuren/naturen) som vänsterfolket inte brukar vara, och det är antagligen därför det är så "stereotypt" att göra det medvetna valet. Hejdå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Har redan sett den där videon (eller videor som den) ett flertal gånger, men faktum är att jag verkligen inte bryr mig om hur kycklingarna behandlas.

ok, det gör jag, men det var inte poängen. du skrev att du inte ville göra några artificiella begränsningar, men då köttindustrin är redan så jävla artificiell är det inte längre en fråga om vad som är "naturligt".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Alla jävla

Åtta:

vänstermänniskor

Åtta:

är vegetarianer, veganer,

Nej[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det var inte så väldigt roligt efter fyra timmar. Hade ont i knäna. [sad]

Haha, ah. Det brukar bli jobbigt efter typ 1½-2 timmar (sålänge man vill köra och inte måste).


   
SvaraCitera