Aviseringar
Rensa alla

Skall jag taga upp mitt violiniserande igen?


Ämnesstartare

Har tagit fiollektioner från årskurs tre till årskurs åtta, men sedan dess ej rört en fiol. Kunde spela någorlunda väl. Har kvar alla mina läroböcker, så jag kan, utan att ens behöva googla, lära mig fingersättningen åter. Har nog glömt en hel del. Upplevde det ändock vara mångdubbelt svårare att lära sig gitarr än fiol, så så djävulskt knepigt må det inte bli...

Obs: vill genomföra detta, men är velig och ovillig att spendera pengar. Övertala mig.


   
Citera
Ämnesetiketter

1. Köp fiol.
2. Lär dig spela fint.
3. Sluta skriva som en trång tant.
4. Spela fin musik! Det gör en gott att kunna spela instrument.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Ja, för helvete!? (Du röstade på detta alternativ)

Hade lätt spelat instrument om jag hade haft något slags fallenhet för det, kriminellt om du kastar bort det.


   
SvaraCitera

Spela elfiol, är asballt! [bigcheers]


   
SvaraCitera

När du blir gammal och dement kommer du sitta och åa dig inför barnbarnen att du minsann hade chansen att bli en fantastisk violinist. Dom kommer fråga varför du inte blev det, vad tänker du svara då? VA? [mad]


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Ja, för helvete!? (Du röstade på detta alternativ)

de är ju finast instrumentet ever ju


   
SvaraCitera

Självfallet!
Alltid kul att kunna manövrera instrument.
Jag ska ta upp mitt tvärflöjtstutande denna sommar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

3. Sluta skriva som en trång tant.

Aldrig. Dock talar jag ej så här i verkligheten, här spelar mitt frigida sinne över tusen gånger om. Talar som en oborstad tonåring utan svenskundervisning i verkligheten. Är dock en trång tant i verkligheten, varför ge sken av annat på internätet då.

Buddah:

Spela elfiol, är asballt!

Nä. Är inte bajsnödig.

dazed:

Hade lätt spelat instrument om jag hade haft något slags fallenhet för det, kriminellt om du kastar bort det.

Kan redan spela gitarr hjälpligt. Å, vill även lära mig piano vettigt. Kan inte hålla koll på båda händerna samtidigt.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Ja, för [love]kärlekens[love] skull! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Kan redan spela gitarr hjälpligt. Å, vill även lära mig piano vettigt. Kan inte hålla koll på båda händerna samtidigt.

Fiol är mer ovanligt samt ganska liten å smidig, verkar bra i mina amatörmässiga ögon.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Nä. Är inte bajsnödig.

Amen du! Skall skaffa en elfiol för sakens skull nu bara för det. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

När du blir gammal och dement kommer du sitta och åa dig inför barnbarnen att du minsann hade chansen att bli en fantastisk violinist. Dom kommer fråga varför du inte blev det, vad tänker du svara då? VA?

Vill avla med dig.

MVH


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Ja, för helvete!? (Du röstade på detta alternativ)

[smile]


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Ja, för helvete!? (Du röstade på detta alternativ)

Har tänkt fråga min sångpedagog om personer som ger pianolektioner, då hon känner sådana människor.

Du lär dig spela fiol. Jag lär mig spela piano. Vi bildar en helfestlig duo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Ögon i en plåthink

Kommer köpa en fiol och börja öva genast om det göder din affektion för mig. Gör det det?


   
SvaraCitera