Aviseringar
Rensa alla

Skall på förhör, vad händer?


Ämnesstartare

Herregud! detta var jag inte alls beredd på!
Om ni läser dethär så behöver jag inte dra det pånytt.
Anyways, vad kommer de att göra eller fråga på förhöret?
Jag blir alltid otroligt nervös vid hemska tillfällen å de kommer att tro att jag ljuger när jag blir sådär äckligt röd i ansiktet och osäker.
snälla, säg att ett förhör inte är något hemskt?!
Och hur länge tar det ungefär.
är otroligt nervös, därav denna fjanttiga tråd.


   
Citera

Varit på några, det var inte så farligt. Men beror helt på personen som håller i det förstås.


   
SvaraCitera

Ta det lugnt och gör det bästa av situationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men beror helt på personen som håller i det förstås.

Vad frågar dom?
Är dom arga?
Hur länge tar det?
Får dom en att börja gråta?
Är dom snälla?


   
SvaraCitera

prosit:

Vad frågar dom?
Är dom arga?
Hur länge tar det?
Får dom en att börja gråta?
Är dom snälla?

Men ta det lugnt kvinna [shake]

De kommer antagligen vara neutrala och ställa några frågor bara.


   
SvaraCitera

prosit:

Vad frågar dom?
Är dom arga?
Hur länge tar det?
Får dom en att börja gråta?
Är dom snälla?

Nej, de är aldrig arga utan rätt neutrala. De frågar en massa frågor, även frågor som kan tyckas helt irrelevanta.
Sen får man ju tänka på att dessa människor träffar folk varje dag som antagligen begått tusen gånger värre brott än vad du har gjort, så ta det lugnt. Det kommer att gå bra. [smile]


   
SvaraCitera

prosit:

Anyways, vad kommer de att göra eller fråga på förhöret?

De kommer försöka få fram sanningen.. [smile]

prosit:

är otroligt nervös, därav denna fjanttiga tråd.

Varför då? Nu har du gjort något du får stå för! Erkänn allt bara.. [crazy]


   
SvaraCitera

Neka hela skiten, även fast de har kameraövervakning eller Vittnen eller något sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De kommer att vara neutrala och proffsiga. Som någon skrev tidigare så har det säkert träffat 4-5 personer just den dagen du ska dit och de gör bara sitt jobb. Du är en i mängden för dem och de kommer inte försöka "knäcka" dig. Det är inte som på film. De vill veta exakt vad som hänt och det bästa du kan göra är att säga precis som det är/var.

Det här känns superjobbigt just nu, men om 15 år kommer du berätta om det här för dina barn för att få dem att förstå vidden av vilken konsekvenser en så "liten" sak som snatteri kan få.

Du gjorde något dumt, du ångrar dig. Nu måste du bara vara vuxen och hantera detta. Huvudsaken är att du pratar med din familj så att de förstår hur mycket du ångrar dig och hur dum du känner dig på grund av allt detta så att de står på din sida igen. Polisen gör bara vad som krävs av dem och de ser inte ner på dig, de är förmodligen mer oroliga och undrar vad som gått snett för att du ska hamna hos dem. Ta bara tio djupa andetag och tänk på att allt det här kommer att gå över. Allt kommer att bli bra. Man måste ju vara ung och dum för att bli gammal och vis. Du klarar det här! 🙂


   
SvaraCitera

TungviktarN:

Neka hela skiten,


   
SvaraCitera

isola:

Varit på några, det var inte så farligt.

isola:

Sen får man ju tänka på att dessa människor träffar folk varje dag som antagligen begått tusen gånger värre brott än vad du har gjort, så ta det lugnt.

!! håller med näbbgäddan

prosit:

Är dom arga?

Nej, .Till mej sa p att det inte är deras sak att lägga värderingar i det utan bara utreda händelseförloppet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

been there, done that. verkligen. och jag var precis som du, helt förstörd. läste den andra tråden om vad du hade gjort och jag gjorde typ samma sak i vintras. helt fruktansvärt och totalt idiotiskt.

men förhöret var helt ok. de kommer be dig att berätta allt som hände, och om du kan, hur du tänkte. för mig var det dock jobbigt, gråtande föräldrar får mig att känna mig värdelös. [n]

men du överlever, det går fort och själv slapp jag böta, fick åtalsunderlåtelse... lycka till [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack ni alla![love]

sannerligen:

fick åtalsunderlåtelse...

Vad är det? Men måste du inte betala de sakerna som du snott?
Men jag vet inte ens vad jag tänkte så hur skall jag kunna förklara det för dem? [shake]


   
SvaraCitera

prosit:

Jag blir alltid otroligt nervös vid hemska tillfällen å de kommer att tro att jag ljuger när jag blir sådär äckligt röd i ansiktet och osäker.

Det behöver du nog inte oroa dig för. De förstår såklart att du är nervös.


   
SvaraCitera

le och se söt ut bara lilla gubben <3


   
SvaraCitera