Aviseringar
Rensa alla

Skallig 16 år


Ämnesstartare

Tjena jag märkte i morse att jag hade en skallig fläck där jag har virveln. Vad i helvete ska jag göra???? Ska jag snagga skiten eller blir det värre då?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Hur stor är den skalliga fläcken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yaysop:
Hur stor är den skalliga fläcken?

Jag har inte mätt. Skämt åsido så är det inte helt kalt men betydligt tunnare kanske 3 cm i diameter.


   
SvaraCitera
Berit

Gå till läkaren, det finns flera anledningar att man tappar hår tex. stress, hög testosteron halt, dålig kost mm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berit:
Gå till läkaren, det finns flera anledningar att man tappar hår tex. stress, hög testosteron halt, dålig kost mm

Haha jag får väl hoppas att det är nått av ovan nämda alternativ och inte ålder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Screenshot_2015-12-03-01-24-41-1.pngHär har ni en bild, kommer det se värre ut om jag snaggar mig?


   
SvaraCitera
Exner

Kan vara stressrelaterat, men kan även vara ärftligt håravfall. Hur ser ut längst fram i hårfästet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Abc12345: får väl hoppas att det är nått av ovan nämda alternativ och inte ålder.

Det är nog åldern.. Har du tappat greppet om tid- och verklighetsuppfattningen helt och hållet måhända? Sitter du i själva verkat på långvården och blickar tillbaka på ungdomens dagar? 

Om nej har det inte med åldern att göra. Kan vara stressrelaterat som sagt. Hur ser det ut genetiskt annars, har dina farfäder gått ett likt öde till mötes?   


   
SvaraCitera