Aviseringar
Rensa alla

Skam - världens bästa serie


Blivande_japan: Det är fan jämnt... Just nu lutar jag åt skam

Har sett klart tom andra säsongen nu, much like!! Gillar hur de broke fourth wall de sista sekunderna när Isak tittar in i kameran och SKAM <3 DEG kommer upp och sen eftertexterna. Mh, riktigt fint.

Åter igen, om man jämför med Spung (vi tävlar ju alltid med norrmännen) så är spung mer kultmaterial då den berör många av samma ämnen men på ett lite mer djuptgående vis. Istället för drama, såsom i SKAM, som förmodligen inte händer särskilt många av oss, så handlar spung om sånt som sker oss alla. Knepiga familjerelationer, olycklig kärlek, kärleksrelationers upp- och nedgång och följer alla karaktärer simultant.

Men ju mer jag tittar på SKAM så särskiljer den sig ju ifrån nåt jag tidigare sett och är en outstanding serie i sin egen rätt. Vi får se hur den står sig med tiden!

Just det ja... Musiken i programmen - de går inte ens att jämföra.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Tickstart:

Har sett klart tom andra säsongen nu, much like!! Gillar hur de broke fourth wall de sista sekunderna när Isak tittar in i kameran och SKAM <3 DEG kommer upp och sen eftertexterna. Mh, riktigt fint.

Åter igen, om man jämför med Spung (vi tävlar ju alltid med norrmännen) så är spung mer kultmaterial då den berör många av samma ämnen men på ett lite mer djuptgående vis. Istället för drama, såsom i SKAM, som förmodligen inte händer särskilt många av oss, så handlar spung om sånt som sker oss alla. Knepiga familjerelationer, olycklig kärlek, kärleksrelationers upp- och nedgång och följer alla karaktärer simultant.

Men ju mer jag tittar på SKAM så särskiljer den sig ju ifrån nåt jag tidigare sett och är en outstanding serie i sin egen rätt. Vi får se hur den står sig med tiden!

Just det ja... Musiken i programmen - de går inte ens att jämföra.

Vet inte om jag känner att spung speglar "verkligheten" mer än skam


   
SvaraCitera
reben

tkte inte den var sådär jätteimponerande men bara sett första säsongen som låg på svtplay. hade iof ashöga förväntningar pga hype. det var synd. kanske gillat mer om jag bara "jaha va e de här"


   
SvaraCitera

Första och andra säsongen var väl ok även om serien är fruktansvärt överhypad och orealistisk. Tredje säsongen var så värdelös att jag inte ens såg klart den. Förstår inte varför man ägnar en hel säsong åt puss och gos-bög-mys. Det tappade de nog många tittare på.


   
SvaraCitera
mynona

Tant Asta:
Första och andra säsongen var väl ok även om serien är fruktansvärt överhypad och orealistisk. Tredje säsongen var så värdelös att jag inte ens såg klart den. Förstår inte varför man ägnar en hel säsong åt puss och gos-bög-mys. Det tappade de nog många tittare på.

Tredje säsongen var absolut bäst. Du är uppenbarligen homofob. Det förtjänar du att skämmas för. Sådana åsikter skadar människor som aldrig har skadat dig, och därför bör du hålla dem för dig själv. 


   
SvaraCitera
mynona

Skam är bra! Jag har inte sett första eller andra säsongen och borde nog kanske göra det. Tredje säsongen däremot fick mig att gråta av lycka över hur fint den skildrade kärlek och förälskelse. 


   
SvaraCitera