Aviseringar
Rensa alla

Skamsen


Ämnesstartare

debepe:

Sant men man känner sig så dum... Jag handlade impulsivt och insåg inte konsekvenserna.

Det är helt mänskligt ) :

debepe:

Har skickat 3 sms där jag förnekade det jag gjort och bad om ursäkt i två stycken medan jag i det sista tog farväl D: men det gjorde personen via telefon redan efter mitt skamliga handlade. Fick tydligen inte höra av mig på något sätt och det respekterade jag inte, eftersom att jag nu skickat 3 meddelanden... Ytterliggare något jag skäms över.

Det är inte särskilt sympatiskt att förbjuda någon att höra av sig när det enda man vill är att be om förlåtelse och visa sin ånger, men ja.. det är svårt när oturliga situationer skapats och känslor sårade osv. Det kan vara lättare att uttrycka sig i ett brev, ett förlåtelses brev, men nu har du ju redan skickat sms.

debepe:

Finns en rad andra saker jag gjort mot och med folk som jag inte riktigt vågar stå för, brukar dock tvinga mig själv till att erkänna det jobbiga samtidigt som jag håller huvudet högt.

Det är starkt att du tvingar dig själv

debepe:

Hoppas också det men hoppas mer på att jag slipper träffa personerna och kommer över dem och det jag gjort - blir nog bäst för alla på det sättet

Ja..det är helt förståeligt, det är så svårt med krossade relationer vissa går inte att laga alls verkar det som och istället sticker man sig bara på skärvorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Det är inte särskilt sympatiskt att förbjuda någon att höra av sig när det enda man vill är att be om förlåtelse och visa sin ånger, men ja.. det är svårt när oturliga situationer skapats och känslor sårade osv. Det kan vara lättare att uttrycka sig i ett brev, ett förlåtelses brev, men nu har du ju redan skickat sms.

Han är släkt med psykopater, finns ingen sympati i honom när han totalskiter i personen som enligt honom gjort fel eller förstört för honom. Han hotade med att ringa min pappa om jag ringde honom igen.
🙁 men delar åsikt med dig.

Werjevir:

Det är starkt att du tvingar dig själv

[smile]!!!

Werjevir:

Ja..det är helt förståeligt, det är så svårt med krossade relationer vissa går inte att laga alls verkar det som och istället sticker man sig bara på skärvorna.

precis... Bäst att inte gräva i skiten så att lukten inte sprider sig, säger min pappa
klamrar mig dock fast vid att det kanske går att rädda alla relationer... Så det väntar mig nog en rad pinsamma upplevelser


   
SvaraCitera

isola:

badade tom med den där bomullen kan ni tänka er.... fick fånga bomullsbollar i poolen

[blush][love]


   
SvaraCitera

debepe:

Är det lugnt att leva med saker som man skäms över?

ja för fan
jag har skämts så jävla mycket tidigare i mitt liv och överlevt

debepe:

eller ska jag försöka ta slut på mitt liv.

nej


   
SvaraCitera

isola:

det fanns väl små kuddar insydda i bikinin men det dög förstås inte åt mig, jag skulle ju ha stora bomullsbröst så jag tog det urbota korkade beslutet och fick ångra mig sedan

[bigsmile]

krympte de inte också när de blev blöta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Sant, eller bara står för att man gjorde det oavsett hur dumt det var... Typ, acceptera sina gamla handlingar och lära sig från dem

Aha, nu förstår jag lite mer. Det handlar inte bara om skam utan också om skuld. Du skäms inte bara för att egot har sårats utan du har även dåligt samvete. Har jag förstått det rätt? Vill du skriva vad som hände?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

krympte de inte också när de blev blöta?

De plattades nog till ja. Och sedan rymde. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Han är släkt med psykopater, finns ingen sympati i honom när han totalskiter i personen som enligt honom gjort fel eller förstört för honom. Han hotade med att ringa min pappa om jag ringde honom igen.

Nog bra att du slipper honom då ):

debepe:

precis... Bäst att inte gräva i skiten så att lukten inte sprider sig, säger min pappa
klamrar mig dock fast vid att det kanske går att rädda alla relationer... Så det väntar mig nog en rad pinsamma upplevelser

Ja, men utsätt dig inte för allt för mycket jobbigt!


   
SvaraCitera