Aviseringar
Rensa alla

Skapa en ungdomschatt


Ämnesstartare

Vet inte om det har funnits eller någonsin kommer finnas här. Men varför skapar ni inte en chatt 🙂 Skulle vara skit kul att direkt kunna skriva med folk från sidan [rolleyes]

Besökte precis http://webchat.quakenet.org/ (#ungdomar.se), verkligen dött 😛 Så fixa någon inbyggd på den här sidan vettja!


   
Citera
Åtta

Det har funnits en tidigare, men den var av tveksam kvalitet , och fungerade till slut inte. Huruvida vi kommer att bygga en chatt här på sidan eller ej är fortfarande osäkert, men det är något som vi undersöker lite då och då.

Under tiden kan du ju kolla in http://tinychat.com/ungdomarse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Påsåvis 😛 [wink]


   
SvaraCitera

teensoundman:

skit kul

[mad][mad][mad]

OnT: Tror inte det behövs en officiell chatt, eftersom alltför många använder forumet till ändamålet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amboshed:

alltför många använder forumet till ändamålet.

Ioförsig... Men vissa delar är ju rätt döda 😛 Undra om sidan har minskat eller ökat användare det senaste året :)?


   
SvaraCitera

teensoundman:

Undra om sidan har minskat eller ökat användare det senaste året :)?

Intressant fråga... nu får någon moderator/admin komma och svara på det.

Åtta:

huhu

Svara på ovanstående [bigsmile]


   
SvaraCitera

Hej
jag har en mycket bra ide inom ämnet.
En privatchatt, typ man klickar sig in på en användares profil och utöver de vanliga symbolerna som finns dära finns även en symbol som står för "chatta" så klickar man på den och får ett liknande chattfönster som det på facebook, som liksom följer med överallt.

Önskedröm från elverpigen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

chattfönster som det på facebook

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

jag har en mycket bra ide

hmm intressant faktiskt 🙂 Alltså såsom facebook gillar jag inte riktigt 😛 Dumt att allt ska vara precis lika. Men typ att man kan gå in på en profil, och klicka på knapp så en pop-up ruta hoppar fram med ett chatt fönster eller något liknande 🙂


   
SvaraCitera
Åtta

teensoundman:

Undra om sidan har minskat eller ökat användare det senaste året :)?

Jag har inte tillgång till den statistiken (eller jo, det har jag, men jag orkar inte hämta datan och göra den matte som krävs). Det är ju dock rätt självklart att vi har fler medlemmar nu än vad vi hade för ett år sedan, eftersom folk sällan avregistrerar sig. Däremot kan man ju titta på hur många nya användare vi fick under förra året, och jämföra det med hur många nya användare vi fått i år.

Men som sagt; jobbigt. Dessutom skulle jag inte få dela den informationen i alla fall.


   
SvaraCitera

Åtta:

Dessutom skulle jag inte få dela den informationen i alla fall.

Buhu. Men anser du att det är mer aktivitet på sidan än förra året då?


   
SvaraCitera
Åtta

Amboshed:

Men anser du att det är mer aktivitet på sidan än förra året då?

Svårt att säga. Jag har minne som en guldfisk. Dessutom har min aktivitet förändrats rätt mycket under året, då jag spenderar mycket mer tid bakom kulisserna sedan jag började jobba för Youmeet, och mindre tid i forumet.

Att själva sidan växer vet jag dock. Huruvida forumet också växer är svårare att svara på. Jag tror inte att det blivit mindre aktivt i alla fall. Däremot har aktiviteten förändrats en del. Det är mindre ambitiösa poster och trådar nuförtiden. Mer trams och skräp.


   
SvaraCitera

sarkasm:

nej

Alltså, jag vill ju inte ha högersidofältet, bara fönstret som följer med var man än befinner sig på sidan.


   
SvaraCitera

Saken är den att ingen hängde i chatten när den fungerade — eller inte så många att det vore en vettig prioritering. Som högst var det väl kanske 10 användare inne som snitt och tja.. Till det duger ju inofficiella lösningar som Tinychat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Saken är den att ingen hängde i chatten när den fungerade — eller inte så många att det vore en vettig prioritering. Som högst var det väl kanske 10 användare inne som snitt och tja..

En hel del ggr var det uppemot 30 nästan, men 10-15 i snitt ja.
Fast sen kan man tänka, vill dagens nya användare som är yngre ha en chatt? Brukar inte de vilja chatta en hel del?
Saker och ting förändras på ett par år 🙂


   
SvaraCitera